n
דף הבית / רחובות / חדשות רחובות / נער קיבל דום לב בשיעור ספורט, חברו לכיתה שמתנדב במד״א הציל את חייו

נער קיבל דום לב בשיעור ספורט, חברו לכיתה שמתנדב במד״א הציל את חייו

למרבה המזל היו לצידו של עידן צוות בית הספר ומתנדב נוער מד"א, שזיהו בזמן אמת את העזרה הנדרשת

נער קיבל דום לב בשיעור ספורט, חברו לכיתה שמתנדב במד״א הציל את חייו – הודעה לעיתונות 17.1 (2)

גיא אלון (17), מתנדב נוער מד״א, ראה המולה במהלך שיעור ספורט בבית הספר בו הוא לומד. הוא מיהר למקום וראה את חברו לכיתה עידן, כשהוא שוכב מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה, ומורי בית הספר מבצעים בו פעולות החייאה בהנחיית הפאראמדיקים במוקד 101 של מד"א. גיא, רץ מיד להביא את מכשיר המפעם (דפיברילטור) שנמצא בבית הספר, חיבר אותו לעידן במקביל לביצוע עיסויי חזה, נתן לו שוק חשמלי – ובכך הציל את חייו.

 כעבור זמן קצר עידן חזר להכרה ופונה בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים לילדים ע"ש אדמונד ולילי ספרא במרכז הרפואי שיבא בתל השומר, כשהוא בהכרה מלאה.

השבוע, גיא ועידן התרגשו מאוד להיפגש לראשונה מאז האירוע. עידן הודה לגיא, חיבק אותו וסיפר לו: "כשהתעוררתי לא כאב לי כלום ולא הבנתי מה קרה. ראיתי סביבי המולה והייתי בשוק. סיפרו לי מה התרחש ושהצלת אותי. אני חייב לך את החיים שלי, הבנתי שעשית הכל מהר, ניהלת את האירוע ובזכותך אני עומד כאן היום על הרגליים. מזל שהמציאו אותך, שאתה חבר שלי ושאתה בכיתה שלי".

 מתנדב נוער מד"א גיא אלון שהציל את עידן: "כל כך רציתי כבר לבוא ולפגוש את עידן, ואני מתרגש מאוד לראות אותו על הרגליים, במיוחד כשאני יודע שהסיכויים של מי שלוקה בדום לב מחוץ לבתי החולים לשרוד ללא נזק הם נמוכים ממש. בזכות המורים שהתחילו בעיסויים ובזכות המפעם שהוצב בבית הספר, הצלחנו לתת לעידן שוק חשמלי שהציל את חייו, זה נס גדול. אני כל כך שמח שהייתה לי את הזכות להיות שם בזמן הנכון וליישם מה שלמדתי במד"א. כל אחד יכול להפעיל את המפעם, זו פעולה פשוטה שלא דורשת שום הכשרה ואני קורא לכולם לבוא למד"א וללמוד להגיש עזרה ראשונה".

 ד״ר יואב בולקיאר, קרדיולוג ילדים בכיר, מומחה להפרעות קצב לב בילדים מבית החולים לילדים ע"ש אדמונד ולילי ספרא במרכז הרפואי שיבא בתל השומר, מספר: ״עידן הגיע אלינו כאשר היה כבר בהכרה מלאה לאחר שחווה הפרעת קצב לב מסכנת חיים בבית הספר. למרבה המזל היו לצידו של עידן צוות בית הספר ומתנדב נוער מד"א, שזיהו בזמן אמת את העזרה הנדרשת, החלו בעיסויים וחיברו את המפעם הנייד שהיה במקום. מכת החשמל שהוא קיבל ללא ספק הצילה את חייו. בבית החולים המשכנו להעניק לעידן טיפול רפואי מתקדם ואני שמח שעידן יכול כעת לחזור לשגרת חייו".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

11 (4)

מאות השתתפו בהפנינג פסח במקווה ישראל

תפריט נגישות