n
דף הבית / בת ים / בת ים פלילי / תושבי השכונה חוששים: "ניסיונות החיסול של לחיאני יהרגו חפים מפשע"

תושבי השכונה חוששים: "ניסיונות החיסול של לחיאני יהרגו חפים מפשע"

שלוש פעמים ניסו עבריינים לחסל או לפגוע בשלומי לחיאני בשנתיים האחרונות, בעקבות סכסוכיו עם משפחות פשע – כך אומרת המשטרה. לפני שנה התפוצצה לבנת חבלה מתחת לביתו ליד נערים שניצלו בנס, והחודש הוטמן עוד מטען במכוניתו בחניון הבניין. כעת השכנים קוראים לו לעבור דירה ושוקלים צעדים משפטיים: "אנשים יכולים למות. אנחנו לא צריכים לסבול בגלל הסכסוכים שלו".

לחיאני על ספסל הנאשמים | צילום: מוטי קמחי
לחיאני על ספסל הנאשמים | צילום: מוטי קמחי

לפני שנה התעוררו תושבי שדרות העצמאות, סמוך לטיילת, באמצע הלילה מפיצוץ אדיר. בתוך זמן קצר הגיעו למקום כוחות משטרה שגילו כי עבריינים השליכו לבנת חבלה לתוך עסק השייך למשפחתו של שלמה לחיאני, בסמוך לבניין המגורים שלו.

הסיפור, המתפרסם פה לראשונה, כמעט ועלה בחיי אדם: לדברי קצין בכיר במשטרה, "זה היה נס משמיים. כמה נערים ישבו ואכלו פיצה ממש ליד, וניצלו בשניה האחרונה. זה בקלות היה יכול להפוך מאירוע פלילי של סכסוך בין לחיאני לבין משפחות פשע, לאירוע של רצח חפים מפשע".

אלא שהאירוע הזה לא היה הראשון, וגם לא האחרון, שבו חפים מפשע מקרב תושבי השכונה נמצאים בסכנה: שנה לפני כן הוטמן מטען חבלה במכוניתו של לחיאני, והוא נוטרל על ידי חבלנים. במשטרה אמרו אז לחדשות 13 כי מדובר ככל הנראה בסכסוך עם משפחות פשע מהמגזר הערבי עמן היה לחיאני בקשר.

אלא שגם לפני פחות מחודש, היה נסיון חיסול נוסף – כאשר עבריינים שוב הטמינו מטען חבלה במכוניתו של לחיאני, וגם הפעם המטען התגלה על ידי שכנים ובדרך נס לא היו נפגעים.

לחיאני, כזכור, שימש בעבר כראש העיר וישב בכלא לאחר שהואשם בשורה של עבירות שחיתות חמורות – והורשע לבסוף על פי הודאתו בשלוש עבירות של הפרת אמונים. כיום, אומרים במשטרה, הוא עדיין מצוי בסכסוך עם גורמים פליליים ולכן עבריינים מטעמם ניסו לחסל אותו.

אלא שכעת לשכנים של לחיאני נמאס, ונציגי כמה מהבניינים בשכונה אומרים כי הם מתכוונים לפנות אליו בבקשה שיעשה כל מה שצריך כדי למנוע מהם להיפגע – כולל בקשה למעבר לדירה אחרת, ובחינה של צעדים משפטיים. "כבר היו בישראל פיגועים פליליים שבהם נהרגו חפים מפשע" אומר שמעון, תושב אחד הבניין, "אנחנו לא רוצים להתערב בזה ובטח לא רוצים לקחת צד, אבל גם לא רוצים שהילדים שלנו ייפגעו. מי שרוצה להתערבב בעולם הזה ולסכן את עצמו, זה עניין פרטי שלו. אבל הוא לא יכול לסכן בדרך אנשים אחרים".

תושבת אחרת, אשר חששה להזדהות, הוסיפה כי "אנחנו גרים באיזור איכותי ולא נעים שמדי פעם סוגרים את כל הרחוב כי גילו אצלו מטענים. מעניין שאצל אף שכן אחר אף פעם לא מצאו חומר נפץ ולא ניסו לפגוע בנו. מבחינתי שיעבור דירה למקום מבודד ושם שיעשה מה שהוא רוצה עם מי שהוא רוצה, אבל בלי לסכן תושבים אחרים".

הדיירים אמרו כי הם מודעים לכך שלא ניתן לחייב אדם לעזוב את ביתו, אך אמרו כי בכוונתם להתייעץ עם עורכי הדין כדי לבחון צעדים משפטיים "במטרה להגן על המשפחות שלנו", כלשונם.

שלמה לחיאני לא העביר תגובה עד למועד פרסום הכתבה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

55

הדי פיצוצים נשמעו באזור המרכז

תפריט נגישות