n
דף הבית / עמוד הבית ראשי / רמת גן: מי הגיע להרים כוסית לכבודו של הדוקטור איתי שילוני?

רמת גן: מי הגיע להרים כוסית לכבודו של הדוקטור איתי שילוני?

שילוני התגייס לגולני בינואר 1980 ואת מרבית השירות שלו העביר בלבנון – שם לקח חלק בקרבות הקשים.

משמאל יפתח סרי מנכל כצט ואיתי שילוני_צילום-תמר מצפי
משמאל יפתח סרי מנכל כצט ואיתי שילוני_צילום-תמר מצפי

גלריה "רוזן " שבשנקר רחשה בהתרגשות רבה בבוקר שישי האחרון, כשהתכנסו בה המנהלים והמנכ"לים הבכירים ביותר במשק.

בין הנוכחים אפשר היה לראות את יושב ראש בנק דיסקונט מר דני ימין, ואת הראל לוקר יו"ר קבוצת פז, לצד אייל בן סימון מנכ"ל הפניקס ואת זהבית כהן מנכ"לית איפקס ישראל, שפגשה שם את בועז לוי, מנכ"ל התעשיה האווירית ואת דינה בן טל, מנכ"לית אל על.

גם סוניה נסטאסה מנכ"לית נספרסו ישראל הייתה שם וברק רוזן, בעל שליטה בקנדה ישראל ועוד ועוד בכירים ובכירות – שהסתופפו יחד כדי להרים כוסית לכבוד ספרו החדש, והרביעי במספר, של ד"ר איתי שילוני – "בטון מזוין".נגיע לשם הספר יוצא הדופן הזה בהמשך.

שילוני התגייס לגולני בינואר 1980 ואת מרבית השירות שלו העביר בלבנון – שם לקח חלק בקרבות הקשים. שיא השירות היה בכיבוש ביירות, ובהרג ופציעה של חיילים וקצינים שלחמו לצידו שכם-אל-שכם. אז, שילוני הוסמך ל-מ"פ עקב פציעת המפקד שלו בשטח. לאחר היציאה לאזרחות, נכנס שילוני לתחום הניהול בשילוב הפסיכולוגיה, והוא היום פסיכולוג קליני ויועץ ארגוני אסטרטגי מהעסוקים ביותר במשק.למרות שהוא חתום על שלושה ספרים קודמים ("ניהולוגיה", "שלושה מדורי לבנון" ו"ישראליזם"), הספר החדש הוא התמודדות ראשונה של שילוני עם פרוזה.

בספר הזה הוא מעלה נושאים שמעסיקים אותו כבר שנים: ישראליות, מלחמה, צבא והאופן שבו הם נארזים בזיכרון של אדם שחווה אותם. לצד כל אלה, הוא עוטף את העלילה גם בנושאים כמו זקנה, פרידה ומה נשאר מאדם בערוב ימיו, והתוצאה היא ספר שהוא חובת קריאה לכל אחד מאיתנו, בוודאי אם הוא ישראלי.

"בטון מזוין" – שם הספר – טומן בחובו משמעות כפולה; הגיבור הראשי הוא מהנדס בכיר שעבד כל חייו עם החומר העוצמתי הזה, אבל הוא חווה ירידה משמעותית בקוגניציה שלו ומאבד את עצמו לחלוטין. אז צמד המילים מקבל משמעות כפולה ומכופלת…

מימין עמוס שפירא לשעבר מנכל סלקום ואל על עם איתי שילוני_צילום-תמר מצפי
מימין עמוס שפירא לשעבר מנכל סלקום ואל על עם איתי שילוני_צילום-תמר מצפי

איתי שילוני:

"התמודדותו של אבי עם דמנציה, היא למעשה ההשראה לכתיבת הספר הזה. בעבר כתבתי ספרים שההתמקדות בהם הייתה מהזווית של הרקע שיש לי כלוחם במלחמה עקובה מדם, וכמי שעסק במשך שנים בכתיבה על טראומה מהמקום האקדמי, אבל כעת החלטתי להתנסות בפרוזה, ולהביא את החיים עצמם אל השולחן. לדון בנושא כואב ואנושי – שמטריד ופוגע ברבים מדי, ואינו מקבל את הבמה המספקת כדי להציף אותו ולדון בו לעומק".

באירוע ההשקה המרשים והמכובד נשאו דברים, בין היתר, יפתח אלוני – מו"ל הוצאת אפיק בה ראה הספר אור, וגם שותף מייסד ומנכ"ל קרן ההון סיכון פיטנגו, ויו"ר מרכז פרס לשלום וחדשנות, מר חמי פרס – שהתייחס בדבריו בעיקר לעניין החמלה שאותה אנחנו חסרים ועלינו להקדיש ממנה תועפות לנפגעים, וגם הגברת יודי יובל רקנאטי, מייסדת עמותת נט"ל – שבדבריה האירה בזרקור את נושא הטראומה הישראלית ששזורה לאורך כל הספר ועל כך שגברים רבים מידי בישראל נושאים אותה בקרבם בשתיקה.

 

אם עוד אין לכם עותק משלכם, אלו הדרכים להשיג לכם אחד – כי מדובר בקריאת חובה:

אתר ההוצאה אפיק https://afikbooks.com/shop/%d7%91%d7%98%d7%95%d7%9f-%d7%9e%d7%96%d7%95%d7%99%d7%9f/

אתר עברית https://www.e-vrit.co.il/Product/31422/%D7%91%D7%98%D7%95%D7%9F_%D7%9E%D7%96%D7%95%D7%99%D7%9F

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

3 (1)

אירועי יום השואה 2024 בבת ים

תפריט נגישות