דף הבית / חדשות העיר / נחלצים מהפקקים

נחלצים מהפקקים

השבוע, בעודי תקוע בפקק היומי בגשר ראשון לציון, נזכרתי בכתבה שפורסמה לפני מספר חודשים בה צויין שבמידה והמצב התחבורתי לא ישתנה, בשנת 2030 כל נוסע יבזבז בממוצע שעה נוספת בפקקים, כל יום. מדהים! לאחרונה נערך סקר תחבורה אזורי על ידי פעילים חברתיים מראשון לציון – נס ציונה ורחובות, עליו ענו כ- 1500 משיבים, והראה ש- 70% מכלל הנסיעות של התושבים באזור מבוצעות למעשה בתוך ערים אלו. ולכן, אנו חברי קבוצת "נחלצים מהפקקים" פונים אל ציבור הנבחרים מהערים השונות (ראשון לציון – נס ציונה ורחובות) להרים את הכפפה ולשתף פעולה יחד עם משרד התחבורה, משרד האוצר והציבור, על מנת להקים רשת תחבורה ציבורית איזורית, שמבוססת קווי BRT (רשת שתי וערב, המבוססת קווי אוטובוסים מהירים בעלי נתיב יעודי עם קדימות ברמזורים).

במשרד האוצר התגבשה ההבנה שהפקקים אותם אנו חווים כל יום רעים למשק מהיבטים רבים. ולכן, בשנת 2016, נבחנו חלופות שונות עבור הקמת רשת תחבורה ציבורית באזור גוש דן שתיתן מענה לתושבים גם בעתיד הרחוק – שנת 2060, כאשר תאריך היעד לסיום בניית הרשת בגוש דן – שנת 2035.

לאחר בחינת החלופות השונות, הוחלט שבאזור שלנו יוקמו 3 קווים בלבד: קו מטרו (רכבת תחתית), קו כחול BRT, וקו חום BRT.

מה קרה בינתיים במהלך השנתיים האחרונות? התכנון המקורי של הרשת הניח שבשנת 2060 יתגוררו בראשון לציון 400,000 תושבים וברחובות 180,000 תושבים. בפועל, לאור הסכם הגג, ראשון לציון צפויה לגדול כבר בשנים הקרובות לכדי 400,000 תושבים, ורחובות צפויה להכפיל את עצמה (לכדי 300,000 תושבים). לגבי הרשת שחיכינו לה: קו המטרו – בבחינה. הקו הכחול בוטל בשל לחץ מקומי (זאת למרות הביקוש הגבוה לקו), והקו החום הוסב לרכבת קלה. כלומר, לפני שנתיים כשתכננו את הרשת באזורנו, לא חזו נכון את גודל האוכלוסיה ובינתיים בוטל קו משמעותי אחד מתוך השלושה.

מה אפשר ללמוד מכך? לאור השינוי שחל ברשת התחבורה שתוכננה רק לפני שנתיים – לראשי הערים יכולת השפעה רבה על איכות התחבורה שלנו באיזור. הרשת שעתידה לקום באזורנו עוד כ 20 שנה (!) לא תתן מענה אמיתי לצרכי התושבים בערים. לכן, היום זה הזמן להשפיע על רווחת החיים שלנו בעשרות השנים הבאות. קיימת הזדמנות לשינוי תחבורתי אמיתי באזור. הדבר דורש את שיתוף פעולה של נבחרי הציבור, ראשי הערים, משרדי התחבורה והאוצר, והתושבים. הקמת רשת תחבורה איזורית, בראשון לציון, נס ציונה ורחובות, המבוססת קווי  BRT הפרוסים שתי וערב באזור, תספק פתרון הולם לצרכי התושבים.

לפרטים והצטרפות לקבוצת התחבורה האזורית של המרכזים לצדק חברתי מוזמנים ליצור קשר עם אילן 0546661621

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

אולי יעניין אותך גם:

מעבדת סמים צילום דוברות משטרת ישראל

עשרות ק"ג של סמים נתפסו בדירה בבת ים

תפריט נגישות