n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשל"צ: יו"ר ועדת הביקורת תוקף את פתרון ראש העיר לגבי שכר הסייעות

ראשל"צ: יו"ר ועדת הביקורת תוקף את פתרון ראש העיר לגבי שכר הסייעות

מנגד ראש העיר לא נשאר חייב ועונה לו: "איני יודע אם לצחוק או לבכות כאשר יש שמנסה לנצל באופן כה פופוליסטי, משבר שדורש פתרון אמיתי וחכם"

מחאת הסייעות
מחאת הסייעות

מחאת הסייעות בכל הארץ ובראשון לציון עלתה לכותרות בחודש האחרון, כאשר לפני כשבועיים יצאו מאות סייעות להפגנה על תנאי העסקתן, הדגש המרכזי הוא על השכר הזעום ביחס להשקעה הרבה.
ראש העיר רז קינסטליך יצא בפרסום על כך שראשון לציון היא העיר הראשונה בארץ שמשדרגת את שכר הסייעות, ימים בודדים לפני ההפגנה: "אני שמח לבשר כי התקבל האישור המיוחל לבקשתנו מהממונה על השכר באוצר, להעלאת שכר הסייעות במסגרתו סייעת גני ילדים ב-100% משרה (גן עירייה + צהרון) יכולה להשתכר
בכ-10,000 ש״ח ברוטו ואף למעלה מכך! עם כניסתי לתפקיד, אחת המטרות המרכזיות שהצבתי לעצמי, הייתה נושא האיכות וההשקעה בחינוך בעיר"

חבר מועצת העיר ויו"ר ועדת ביקורת דורון אוזן מתח ביקורת על הנעשה ואף שלח מכתב לראש רז קינסטליך עם הצעה לסדר בנושא מעמד ושכר עבור סייעות דור ב' ודור ג':                                          
"בחודשים האחרונים קיימתי המון פגישות עם סייעות אשר פנו אלי ובו תיארו את העוול שנעשה להן.  בפגישות הללו שמעתי על מצוקתן, על ההזנחה שהן חוות ועל היעדר המענה ההולם לצרכים הבסיסיים שלהן." מסביר אוזן.
לדעת אוזן, הפרסום על הגדלת השכר הוא לא בגדר בשורה, "אין כאן באמת שדרוג כי הכול בכפוף ל….ודי לשמוע מה חושבות הסייעות על הבשורה שדאגו לבשר עליה ללא שום עבודת תשתית, שיתוף צוותים, הכרת המציאות שהן חוות בשטח, לשדרוג השכר הכמעט בלתי אפשריים, שיתוף נציגי הסייעות. ואילו זה היה קורה הייתם מבינים שאין כאן בשורה אלא רק אחיזת עיניים והבטחות באוויר." ממשיך אוזן ומסביר. "על כן הצעתי כדלקמן:
הווי ידוע לכבודו ששעות העבודה של סייעות דור א' הם בין השעות 07:30-14:00 והם נהנות מ-100% משרה +אחזקת רכב. על מנת לתת אפשרות לסייעת גננות דור ב' ודור ג' לתת מעצמם לטובת הילדים-לחינוך ילדנו  שהם ילדי הגן ובהמשך לעבודתן בצהרון.
1.יש להגדיל את המשרה לסייעות שעובדות ב-83% ל-100% משרה,מדובר בתוספת של עוד 17% כלומר שווה לתוספת שכר של 900 ₪ בערך משכר המינימום.
2.מתוך 5300 ₪ משכר מינימום יש לשלם שעתיים נוספות ליום העבודה עבור ניקיון, מדובר בתוספת של עוד כ-1350 ₪.
3.תוספת של אחזקת רכב בסך 500 ₪ או תוספת אחזקת רכב בשווה לסייעות דור א'.

בסה"כ המצטבר התוספת הינה  בסך 2800 ₪ בערך בנוסף ל-83% שהם מקבלות כיום שזה בסביבות 4500 ₪.₪ ברוטו ולמעשה זה יגדיל משמעותית את שכרם של הסייעות לשכר של כ-7000 ₪ ברוטו".

מראש העיר נמסר בתגובה לדבריו של אוזן: 

״למען האמת איני יודע אם לצחוק או לבכות כאשר יש שמנסה לנצל באופן כה פופוליסטי, משבר שדורש פתרון אמיתי וחכם. השבוע התבשרנו כי אושר לנו ע״י האוצר, לאחר עבודה נחושה ומאומצת לשדרג ולשפר את שכר ותנאי הסייעות בעיר. מדובר בבשורה משמחת, אך זו רק הסנונית הראשונה שמצטרפת לשורה של צעדים שעשינו למען הסייעות בשלוש השנים האחרונות. חבל שרק עכשיו יש מי שנזכר ומנסה לתפוס טרמפ על גבן של כ-2600 סייעות והייתי מצפה שלפני שהוא מציע הצעות ריקות מתוכן, חבר המועצה ילמד את החוק קודם. אם היה עושה זאת, היה מגלה כי כי העלאת השכר הרוחבית, לא נמצאת בידיים שלנו, אלא בהסכמי שכר קיבוציים שעל המדינה לשנות קודם.
דלתי פתוחה לכל מי שרוצה להציע רעיון יצירתי וקונקרטי למען הסייעות ולא רק לשחרר הצהרות שאין בהן היגיון, על גבי העיתון".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

שריפה רכב שרוף צילום דוברות והסברה תחנה איזורית חולון (3)

שוב ארוע פלילי: רכב עלה באש בחניון בעיר

תפריט נגישות