n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשל"צ: המאבק על השמעת מוזיקה במספרות

ראשל"צ: המאבק על השמעת מוזיקה במספרות

מעצב השיער בני נאשי יוצא למאבק נגד הסכומים ש'הפדרציה הישראלית לתקליטים וקלטות' דורשת על השמעת מוזיקה במספרה: "דבר ראשון אם רוצים לגבות כסף מן הראוי שיבואו לשאול אותי אם מתאים לי להשמיע מוסיקה ולשלם, אני אשקול לאחר שאדע מה העלות"

בני נאשי. צילום: פרטי
בני נאשי. צילום: פרטי

"זה פשוט מקומם שאחרי כמעט שנתיים של קורונה שבעלי המספרות היו סגורים רוב הזמן אנו נאלצים לשלם כל כך הרבה כסף לפדרציה הישראלית על השמעת מוזיקה במספרה", כך אומר בני נאשי, מעצב שיער שעובד ברחוב יהודה לייב 9 בראשון לציון. נאשי שעוסק שנים רבות בתחום, מספר כי בשבוע שעבר קיבל דרישה מ"הפדרציה הישראלית" לשלם 3,500 ₪ על שנים 2021, 2022. רישיון מהפדרציה מאפשר לעסקים להשמיע את כל ההקלטות שבבעלות חברות התקליטים שמאוגדות בפדרציה ולתאגידי שידור (תחנות רדיו וטלוויזיה) לשדר את המוסיקה.

"יש בי כעס גדול על חוסר צדק" אומר נאשי, "דבר ראשון אם רוצים לגבות כסף מן הראוי שיבואו לשאול אותי אם מתאים לי להשמיע מוסיקה ולשלם, אני אשקול לאחר שאדע מה העלות, אם מתאים לי להשתמש בדיסקים במספרה או לא להשמיע, בנוסף היינו סגורים בזמן הקורונה, אז למה שאשלם סכום מלא? זה פשוט שערורייתי, עסקים גם ככה בקושי שרדו, מה רוצים שאנשים יתרסקו?".

עשית משהו? 

"פניתי לאיגוד הספרים. אני לא מוכן לסתום את הפה יותר, יש מאות ספרים כמוני שמלינים על כך, 1,750 שקלים לשנה זה חתיכת סכום, אני לא מוכן לשלם כסף על השמעת מוסיקה, מבחינתי שתהיה פה דממת מוות, אני לא מוכן לממן את המדינה".

אופיר איגון נציג מעצבי השער בישראל  מסביר כי זה בדיוק המאבק של העסקים הקטנים: "המדינה הבינה שנדרש שינוי למצב הקיים וכבר ישנה הצעת חוק להחרגת העסקים הקטנים כי הגדירו מה היא השמעה פומבית, האם שני לקוחות שלושה או שישה? צריך להבין שאין לעסק רווח מהמוזיקה והוא איננו מקום בידור ציבורי! כנציג מעצבי השער וחבר בהתאחדות המלאכה והתעשייה, אני משתתף במאבק להסדרת תחום התמלוגים על מנת שהאומנים והיוצרים יזכו לתגמול הוגן והולם על יצירותיהם אבל לא תוך דריסת עסקים קטנים".

מהפדרציה הישראלית לתקליטים וקלטות נמסר בתגובה: "מדובר על חיוב של תשלום עבור שנתיים, גם החלק היחסי של 2021 וגם החלק היחסי של 2022. לגבי כך שהוא טוען שהוא משלם בלי רצונו, הוא יכול בכל רגע נתון לומר שאיננו מעוניין בשירות ולהתחייב לא להשתמש בשירות ולהשמיע מוסיקה, ובאותו רגע לא יחוייב יותר. לגבי תקופת הקורונה כל עסק שאמר שלא עבד קיבל זיכוי. ולראיה בדרישת התשלום שנשלחה לו, ישנו סעיף מס 5 שמהווה קיזוז בגין תקופת אי פעילות משבר הקורונה והוא קיבל כמעט 600 שקלים בגין זיכוי על תקופת הקורונה, לכן לא ברורות הטענות".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-05-01 at 15.43.46_eb03100d

ראשון לציון: שריפה בדירה ברחוב הרצל

תפריט נגישות