n
דף הבית / בריאות / מכון שמיעה – חשוב לדעת

מכון שמיעה – חשוב לדעת

בעיות שמיעה עלולות להופיע בכל גיל לא בגלל סיבה זו או אחרת, אלא פשוט כי הן קיימות ומתפתחות. הן יכולות להיות מולדות ויכולות להופיע באמצע החיים סתם כך. ליקויי שמיעה עלולים להגיע גם לחירשות אם לא מטפלים בהן כראוי ולא מתקינים מכשיר שמיעה איכותי באמצעות מכון שמיעה מקצועי איכות החיים נפגמת ברמה משמעותית מאד. על כן, יש לוודא שאתם מבצעים התקשרות עם מכון מקצועי, לו אנשי מקצוע המתמחים בתחום.

קרדיט: FREEPIK
קרדיט: FREEPIK

מכון שמיעה – למה בכלל קיימות בעיות שמיעה?

 

בעיות שמיעה מופיעות בשל מגוון של סיבות. נגיפים זיהומיים, מחלות שונות, ותרופות המביאות לתופעות לוואי אלו ואחרות.

 

גם גילאים מבוגרים מביאים לכך שליקויי השמיעה יופיעו, או אם ישנה עבודה בסביבה בעייתי החושפת אל רעשים מאד חזקים. כך או כך ליקויי השמיעה חייבים להיות מטופלים ברמה הגבוהה ביותר כבר מרגע האבחון שלהם על מנת לגרום לאיכות חיים גבוהה וטובה.

 

אבחון גנטי עלול גם להוביל לכך שישנן בעיות שמיעה גנטיות ועל כן חשוב לבחון את הנושא הזה באופן עמוק ומקצועי כדי להתאים מכשירי שמיעה  איכותיים ברמה אישית.

מכון שמיעה – לא רק לאנשים מבוגרים

 

ליקויי שמיעה הוא למעשה פגיעה ביכולת הבסיסית של האדם לשמוע קולות וצלילים, ופוגע באופן משמעותי בדיבור, ובתקשורת עם הסביבה. לכן חשוב שתהיה שמיעה תקינה בכל גיל. בפרט כאשר אנחנו מדברים על אנשים מבוגרים הזקוקים לטיפול סביב השעון ובטח לבטח, שלא יהיו בודדים ולבד.

 

אך ליקויי השמיעה הם לא מנת חלקם של המבוגרים בלבד. גם לאנשים צעירים ואף ילדים ונוער ישנן בעיות בשמיעה. ואלו חייבים אבחון מקצועי על מנת להתאים את המכשירים הרלוונטיים.

 

את האבחון חייבים לבצע אנשי מקצוע המוסמכים לכך, הם אינם חייבים להיות רופאים אך כן צריכים לקבל את ההכשרה המתאימה, ויש לוודא ולבדוק את המיומנויות שלהם.

איך אפשר לשמור על השמיעה?

 

אותו מכון שמיעה מקצועי אליו תגיעו ישמח להעניק לכם את ההדרכה עבור שמירה על השמיעה. טיפוח הרגלי שמיעה נכונים ברמה יומית יובילו לשמירה על איכות החיים, כמובן שאלו יהיו חייבים להיות מלווים במכשירים מתאימים, שמירה על איכות השמיעה תבוא בעיקר לידי ביטוי על בסיס הפרמטרים הללו:

 

  • הרגלי שמיעה

לא כולם יודעים, אך אפשר לשנות הרגלי שמיעה באמצעות התבוננות בשפתיים וקריאת הדיבור. נטרול רעשי רקע בהחלט גם יכולים לסייע לנושא זה.

 

  • שיתוף המשפחה והחברים

כאשר מטופלים בעלי ליקויי שמיעה משתפים את החברים ואת המשפחה בבעיות השמיעה התמיכה היא גבוהה יותר. תמיכה, הכלה, סבלנות ותקשורת מכילה יותר מביאים לשמירה על יכולות השמיעה. לסביבה יש השפעה רבה על כך.

 

  • לימוד שפת סימנים

כאשר אתם לומדים את שפת הסימנים אתם יכולים לתקשר טוב יותר עם הסביבה. עזרים טכנולוגיים ונגישים מסייעים לשמירה על איכות השמיעה באמצעות מכשירי השמיעה המותאמים ברמה האישית.

פניה לרופא במידה ואתם חוששים שמא ליקוי השמיעה מחמיר היא צעד חכם. אך חשוב לזכור שאנשי המקצוע עמם אתם בהתקשרות חייבים להיות המומחים בתחום. האבחון חייב להתקיים על ידי הטובים ביותר. חברה מקצועית בעל ניסיון, ידע, וותק ושרות אדיב, סבלני ומכיל תדע ללוות אתכם מהרגע הראשון וגם לאחרי התאמת המכשירים. אתם לא לבד, יש לכם על מי לסמוך.

 

** תוכן ממומן

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

crying-6240747_1280

במהלך החג: עשרות ילדים הגיעו אל וולפסון עם פגיעות עיניים

תפריט נגישות