n
דף הבית / כללי / ראש העיר רחמים מלול: "אנצח כבר בסיבוב הראשון"

ראש העיר רחמים מלול: "אנצח כבר בסיבוב הראשון"

תמיד עניין אתכם מה יש לרחמים מלול לומר על הבחירות המקומיות והסקרים, על המחאות שמשפיעות על הבחירות המוניציפליות ומה יש לו לומר על אותה התבטאות נגד תומכי הרפורמה? | התיישבנו לשיחה מרתקת עם מי שהפך את רחובות לפנינת השפלה והעיר שכולם רוצים לעבור אליה וקיבלנו גם תשובות מפתיעות

רחמים מלול
רחמים מלול

עוד חודש וקצת זה יקרה – תושבי העיר רחובות ייכנסו מאחורי הפרגוד ויבחרו את ראש העיר, ולמרות שרבים חשבו שאולי יפנה את מקומו, רחמים מלול לא הולך לשום מקום. הוא ראש העיר של רחובות מאז שנת 2009, הוא נבחר פעמיים לכהן בתפקיד קשה, שכן קיבל את העיר לידיו כשהיא בגירעון עמוק, כל כך עמוק עד שלקחו שנים רבות לשיקומה. בשנות השיקום העיר ידעה גם תנופת בניה אדירה ומה שהיה נראה בתחילה כמו הבלחות של עשייה הפך תוך שנים ספורות למכונה משומנת של התקדמות שהפכה את העיר למה שהיא היום.

בקדנציה האחרונה הייתה עשייה רבה, איך אתה מסכם אותה?

"היא התאפיינה כפי שהתאפיינו גם שתי הקדנציות הקודמות בראשותי. קידמתי פרויקטים קצרי טווח שתוכננו ובוצעו, ובד בבד אנחנו מתכננים ומקדמים פרויקטים ארוכי טווח שחלקם הגדול נמצא בביצוע", אומר מלול ומסביר שאין תחום שלא זכה לתשומת לב והוא מונה את הפרויקטים השונים מהקדנציה האחרונה: "מבני חינוך ומבני ציבור, אולמות ספורט ומגרשי ספורט, בניית מועדונים קהילתיים בשכונות, הקמת פארקים ציבוריים, גינות חדשות ושדרוג שנים וגינות קיימים, טיפוח חזות העיר וניקיונה, הקמת "ריאות ירוקות", שימור מבנים היסטוריים, הקמת אצטדיון עירוני ובו 6,000 מקומות ישיבה, התחדשות עירונית בקריית משה וחתימה על הסכם גג, הגנת תוכנית אב להתחדשות עירונית בכל השכונות הוותיקות, שדרוג ניכר במדד השקיפות, שיפור השירות לתושב באמצעות המוקד העירוני וכל מחלקות העירייה".

ומה הלאה?

"אנחנו לא נחים על זרי דפנת העשייה", עונה מלול, "אנחנו נמשיך לשמור על מעמדה של העיר שהפכה להיות עיר עם איכות חיים מהגבוהות במדינה ועיר אטרקטיבית ביותר לזוגות צעירים ומשפרי דיור, ולזוגות אקדמאיים המוצאים את העיר כמקום ראוי להשתקע בו בזכות העוגנים האקדמאיים הנמצאים בעיר ובזכות המערכות המצוינות של החינוך הפורמאלי והבלתי פורמאלי הקיימות בעיר".

מלול מציין כי יש לו כוונות להמשיך ולקדם באופן מהיר את נושא ההתחדשות העירונית בכל השכונות הוותיקות כדי להיטיב ולשפר את איכות חיי התושבים ורווחתם, את המשך פיתוחם של פארקים עירוניים וירוקים בכל אזורי העיר כגון פארק ההדרים שבמזרח העיר, פארק המסילה לאורך מסילת הרכבת ממזרח למערב ופארק תל שלף במערב העיר.

"אמשיך גם בהקצאת משאבים למערכות החינוך הפורמליות והבלתי פורמליות, כדי להביא מערכות אלו למצוינות לימודית, חינוכית וערכית כמו גם את עיצוב תחומי התרבות והספורט בעיר והקצאת משאבים נוספים לתחומים אלה".

אתה מרגיש לפעמים שאנשים לא יודעים מה היה מצבה של העיר לפני כן, ולכן אולי לא מעריכים את מצבה כיום?

"נכון שישנה אוכלוסייה חדשה בעיר שאינה מכירה את מצבה של העיר לפני 13 שנים, ורובם הגיעו לכאן וראו עיר יפה, מטופחת ומפותחת מיד בהגיעם לגור כאן. אבל לא כך נראתה העיר בטרם בואם, ב-13 השנים האחרונות השקענו מיליארדי שקלים כדי להפוך כמעט כל כביש, כל רחוב, כל שכונה למקומות מפותחים ומטופחים כראוי לעיר שיצא לה מוניטין בכל הארץ".

אי אפשר שלא להתייחס למחאות בארץ, כיצד לדעתך הן משפיעות על הבחירות המקומיות?

"לדעתי האישית, המחאה בנושאים הלאומיים לא צריכה להשפיע על הבחירות המקומיות", אומר מלול נחרצות. "יש להבחין בין הנושאים הלאומיים השנויים במחלוקת לבין הנושאים המוניציפאליים העומדים ברום עולמו של התושב שדואג לשירותים שהוא מקבל מהרשות המקומית. אני ראש העיר של כולם, זו גם הסיבה שהקמתי את סיעת אחדות, אני סבור שבתקופה הזו שבה האווירה הכללית רוויה בחילוקי דעות בנושאים שונים, מן הראוי לייצר פלטפורמה מוניציפאלית שמאחדת את העם, ממתנת קצוות ומגשרת בין הפערים הקיימים וכפי שנהגתי מאז שנבחרתי לראשות העיר, להיות ראש העיר של כולם, של כלל מגוון האוכלוסיות הקיימות בעיר, ולספק את הצרכים של כל תושבת ותושב, ושל כל קהילה וקהילה, כך אמשיך במסגרת סיעת "אחדות" לטפח את מרקם הסובלנות הקיים למופת בעירנו ושאין לו אח ורע ברשויות אחרות".

יש אמירות שאתה מתחרט עליהן? אולי האמירה כנגד תומכי הרפורמה?

"באווירת ימי הרחמים והסליחות, אני מתנצל בפני כל מי שנפגע. האמירה הזו לא הייתה במקומה".

מה אתה חושב שהסיכויים שלך?

"אנצח כבר בסיבוב הראשון. גם אנחנו עושים סקרים שמראים זאת אבל בעיקר אני מרגיש את הפידבק של התושבים שמחבקים אותי, מעריכים את מה שעשיתי למען העיר ומעניקים לי תמיכה אדירה. גם אחרי לא מעט מערכות בחירות, עדיין מרגש אותי לשמוע את זה ואני מעריך זאת מאוד. הכי קל לבקר, להעריך ולהודות זה יותר קשה. יש לנו תושבים נפלאים ואני באמת אוהב את כולם, גם את אלה שלא תומכים בי. הניסיון והעשייה שלי מדברים בעד עצמם והאמונה שלי הן כאדם והן כנבחר ציבור היא שהעשייה היא שקובעת. לדבר זה קל, לעשות זה יותר קשה".

ולסיכום, מה תרצה לאחל לתושבים לכבוד ראש השנה?

"שנה טובה ומתוקה, שנת אושר אישי ומשפחתי ושנת אחדות ואחווה".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

קרדיט: רוי שוקולד

מתנות ליום הולדת מפנק

תפריט נגישות