n
דף הבית / עמוד הבית ראשי / מה עושים כשהילדים פונים לדרכים לא בריאות?

מה עושים כשהילדים פונים לדרכים לא בריאות?

להורים בעידן הפוסט מודרני לא פשוט להתמודד עם האתגרים שמציבים ילדים בגילאים שונים. בין אם מדובר בבני נוער ובין אם מדובר בילדים צעירים יותר, מספר החשיפות והגירויים עמם מתמודדים ילדים ובני נוער בגילאים שונים – יכולים להיות קשים מאד להתמודדות. לפיכך אין זה פלא כלל וכלל שילדים רבים מגיעים להתנהגויות הרסניות ומוצאים את עצמם לא מסוגלים לסרב להצעות המאיימות על יכולותיהם האישיות ועל פיתוח חיים בריאים.

httpsgal-gefen.co.il יוסי שדה
יוסי שדה

הפנייה לדרכים לא בריאות יכולה לבוא לידי ביטוי במגוון אופנים וברוב המקרים היא מעוררת בילדים התנהגויות שפוגעות בהתפתחות שלהם. המשמעות של הדבר בשורה התחתונה היא כי בני ובנות נוער רבים בוחרים בדרך של פגיעה, בעצמם או באחרים, באמצעות שימוש בהתנהגויות של עבריינות, שימוש בסמים, בריונות, התמכרויות שונות, נטייה וכניסה למצבי נפש בעייתיים שמהם בורחים אותם בני נוער אל התנהגויות הרסניות.

כל אלו מביאים את בני הנוער של ימינו להתמודד עם מצבים קשים ולהגיע למצבים קשים מאד. לאחר הבחירה בדרכים הרסניות בני נוער אלו מתקשים "לקחת את ההגה לידיים" ולבחור באופציה המתאימה והנכונה להם.

המשמעות של זה ברמה המעשית היא שלהורים ולסביבה הקרובה והרחוקה כבר אין דרך לעזור לבני הנוער הללו. ההורים, המורים, המשפחה המורחבת – כולם עומדים חסרי אונים מול ההרס של הילדים ובני הנוער ואינם יודעים כיצד להושיט יד ולעזור. באופן זה, אין מי שיכול לעזור באמת לבני הנוער כך שהם עצמם הולכים ושוקעים בתוך הבעיות שלהם בלי לשים לב כי למעשה הם מאבדים קשר עם הסביבה.

המשמעות של סיוע באמצעות טיפול בחוות שדה בר היא ההזדמנות של כל אותם אלו שלא מסתדרים במסגרות הרגילות וזקוקים להתמודד באמצעות טיפול וסיוע. הטיפול והסיוע באמצעות חוות שדה בר כוללים טיפול בבעלי חיים, טיפול בקרקע ושיעורי חקלאות, עבודת אדמה וכן פעילויות אתגריות המסייעות לבני הנוער לפרוק אנרגיה בצורה חיובית תוך תיעול האנרגיות למקומות המסייעים להם עצמם להמשיך ולהתמודד בצורה בריאה ויעילה.

יתרונות הטיפול בחווה טיפולית

חוות שדה בר מציעה טיפולים באמצעים שונים לרבות טיפול בבעלי חיים, טיפול באמצעות עבודה בשדה, שיעורי מוזיקה, פעילויות אתגריות, ענפי חקלאות שונים וחיי תרבות וחברה עשירים באזור. כל אלו, כשהם מתקיימים באזור נטול גירויים הרסניים ויתרה מכך – מאפשר לילדים ולבני הנוער את המקום להתפתח ולטפל בעצמם ללא הפרעות – כל אלו מהווים את הכן הבריא שעליו מאוחר יותר מתפתחת אישיות בריאה.
עבור בני נוער רבים המשמעות של הדבר היא האפשרות להתגלות במלוא כוחותיהם ולהשקיע כוחות אלו דווקא באפיקים בריאים ללא הצורך להילחם בגורמים הרסניים המאפיינים את חייהם. הניתוק מהסביבה המוכרת והטיפול אצל יוסי שדה הם הגורמים המעניקים לבני נוער רבים את ההזדמנות להתחיל מחדש את החיים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-04-30 at 17.27.13_677e9f84

תושב ראשון לציון נעצר בבני ברק בחשד לגניבת מאות קורקינטים

תפריט נגישות