n
דף הבית / ראשון-לציון / כוכב הרשת ומי שכונה "המאסטר של הפיצה" פותח סדנאות בראשון לציון

כוכב הרשת ומי שכונה "המאסטר של הפיצה" פותח סדנאות בראשון לציון

הוא רק בן 24 וההספק שלו מעורר השראה: אלירן בוסקילה למד את רזי הכנת הפיצה באיטליה, פתח בדרום פיצריית בוטיק ("דיוורסו"), שהפכה לסיפור הצלחה מסחרר, ובימים אלה חנך בראשון לציון סדנאות הכנת פיצה יוקרתיות. מי שימשיך לנהל את הפיצרייה הוא שליו סרגוסטי, בן טיפוחיו וכיום שותפו

WhatsApp Image 2022-09-07 at 07.00.06
מומלצת. איטלקרצ'ופי (צילום: גל זהבי)

יחסית לגילו הצעיר (רק בן 24) רשם אלירן בוסקילה לא מעט הישגים מרשימים: "דיוורסו" הפיצרייה שפתח הפכה לסיפור הצלחה מסחרר, רשימת ההמתנה לסדנאות שהוא מעביר ארוכה מאוד, הוא הפך לכוכב רשת (חפשו אותו באינסטגרם ותבינו) ובימים אלה בוסקילה חונך את סדנאות הפיצה היוקרתיות שלו ב… ראשון לציון.

במהלך הקורונה החליט בוסקילה לעשות את הצעד הראשון. הוא פתח במושב עזריקם, שבסמוך לאשדוד, את "דיוורסו" – פיצריית בוטיק לאניני טעם. בצעירותו, מסתבר, לא חשב על ענף ההסעדה. "במהלך שירותי הצבאי היה לי מספיק זמן לצפות ברשת בסרטוני הכנת אוכל ונשבתי בקסם", הוא מגלה.

אחרי שהשתחרר מצה"ל נרשם לקורס בישול, התאהב בסדנת הבצק שעבר והבין שזה ייעודו בחיים. "הבנתי שזה מה שאני רוצה לעשות. התמקדתי בפיצות. הכנתי למשפחה, לחברים, לשכנים, קיבלתי מחמאות ורציתי רק להמשיך ולהשתפר. טסתי לאיטליה, חייתי שם תקופה, למדתי הכל ממש מהיסוד וכשחזרתי החלטתי לפתוח את העסק".

ההצלחה היתה מסחררת. בתוך זמן קצר עברה השמועה מפה לאוזן, הקהל התאהב בפיצות המיוחדות והייחודיות, בוסקילה הפך לכוכב רשת (עשרות אלפי עוקבים), כונה בתואר "המאסטר של הפיצות" וההמתנה לסדנאות שהוא מעביר נמשכת חודשים.

ביקור בפיצרייה מסביר למה היא הפכה לשם דבר. הייחוד של הפיצות הוא הבצק שבוסקילה פיתח במשך תקופה ארוכה. הבצק האוורירי הוא בפירוש סוד הקסם של המקום. והתוספות? הן שילוב אינסופי ומפתיע של חומרי גלם איכותיים יחד עם שילוב מנצח של טועמים כמעט במקומות אחרים.

WhatsApp Image 2022-09-07 at 06.59.54
חי מלפזר אהבה. אלירן בוסקילה (צילום: גל זהבי)

 

ה-״איטלקרצ'ופי״ (רוטב פומודורו פסטו, מוצרלה, שמן זית, בזיליקום טרי, פלפלים קלויים, גבינת עזים, ארטישוק, פלפל שאטה, אורגנו טרי, וזילופי דבש) – פשוט מושלמת.

גם הפיצה שנקראת ״המלצת השף״ (רוטב רוזה פסטו, מוצרלה, שמן זית, בזיליקום טרי, פטריות שמפיניון, בצל סגול, בטטה, חמאת בזיליקום על הקשה, גבינת פטה ועירית), היא בין המומלצות ומהטעימות שטעמי בחיי.

והיה, איך לא, גם קינוח שנקרא "קלצונהנוטלה״ (בצק מדהים ממולא בנוטלה) שחובבי המתוקים יעופו עליו.

בימים אלה חנך בוסקילה בראשון לציון את הסדנאות המבוקשות שהוא מעביר (הן מועברות בווילה מפוארת בשיכון המזרח) ואת הפיצרייה במושב עזריקם ממשיך לנהל שותפו ובן טיפוחיו, שליו סרגוסטי.

מה עומד מאחורי ההחלטה לקיים סדנאות פיצה דווקא בראשון לציון.

"אני חושב שעיקר ההחלטה לפתוח סניף של סדנאות פיצה בראשון הייתה בעיקר מהרצון לשתף בידע הנרחב שצברתי במהלך הדרך המטורפת שלי.

בנוסף, השאיפה האמיתית שלי היא שאנשים יכירו בפיצה אמיתי בדיוק כמו שהיא צריכה להיות: יפה, פשוטה, טעימה וקלילה להכנה בכל בית".

הסניף שפתחת במושב עזריקם בו גדלת, הפך להצלחה גדולה וגם רשימת ההמתנה לסדנאות שאתה מקיים ארוכה מאוד. האם אתה סבור שגם בראשון, שהתחרות העסקית בה קשה מאוד, תצליח לשחזר את ההצלחה?

"כשאתה גודל וצומח בעולם העסקים בכלל ובעולם האוכל בפרט – אין דבר כזה תחרות. יכולות להיות שלוש פיצריות אחת ליד השנייה, אבל בסופו של יום אתה תלך לזאת שאתה הכי נהנה בה. אני חי מלפזר פרגון ואהבה לעסקים שמקיפים אותי ולא מנסה להתנגח באף אחד מהם, כל אחד מיוחד בדרך שלו".

מה מייחד את הפיצה שלך ומה הפך אותה לדעתך לסיפור הצלחה?

"מה שמייחד את הפיצה שלי מפיצריות אחרות הוא שעיקר ההתמקדות שלי היא בבצק ובאיזון הטעמים לחיך. כשאתה לומד בישול אתה מבין שהחך שלנו מתואם עם המוח והמוח שלנו יודע מה איזון כטעמים המושלם לחיך, לכן ברגע שאתה יוצר את האיזון טעמים המושלם בביס של הפיצה משתחררת כמות דופמין גבוהה במוח שמשדרת אושר והנאה. זה הבידול שלי מאחרים".

"אני מתמקד בעיקר בלגרום למוח להבחין כבר בביס הראשון בכל טעם וטעם וכך אף פעם לא משעמם לאכול את הפיצה שלי וזה מה שיוצר את ההתמכרות לפיצה בעצם ולחזרה של הלקוחות".

WhatsApp Image 2022-09-07 at 06.59.40
קינוח. "קלצונהנוטלה״(צילום: גל זהבי)

 

האם יש מבצעי פתיחה?

"אני לא מאמין במבצעים".

 

בעתיד הוא יחנוך, ככל הנראה, את הסניף השני של "דיוורסו" בראשון לציון. כאמור, את הסניף בעזריקם ממשיך לתפעל בן טיפוחיו שליו סרגוסטי.

לפני כשלוש שנים החל סרגוסטי, אף הוא בן המושב, לעבוד אצל בוסקילה. הצעיר בן ה-21 למד את רזי המקצוע, טס בשליחות בוסקילה להשתלמות באיטליה ולימים הפך לשותפו.

אביו, מסתבר, החליט להשקיע בעסק. "לי היה ברור מהיום הראשון שזה הייעוד של הבן שלי", מספר האב גבי. "הוא למד מאלירן ממש מהבסיס את סודות המקצוע ולשמחתי הם הפכו לחברים ובהמשך לשותפים. אלירן הוא כמו בן בשבילי. לא הכרתי הרבה אנשים בני גילו שיש להם כל כך הרבה ידע, מוטיבציה ומקצועיות. מעבר לכל, הוא בנאדם מקסים שחודר ללב.

"לא היה לי ספק שהוא יצליח בתחום וזו גם הסיבה שהחלטתי להשקיע ולתת לבני את האפשרות לעסוק בתחום שהוא כל כך אוהב וכל כך מצליח בו".

WhatsApp Image 2022-09-07 at 07.00.34
בן טיפוחיו והשותף. שליו סרגוסטי (צילום פרטי)

מה סוד ההצלחה?

"הבצק, השירות והטעמים הייחודיים של הפיצות. אין דברים דומים לזה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

עציצים

ראשון לציון:מכת גניבת עציצי נוי ברחבי העיר

תפריט נגישות