n
דף הבית / עמוד הבית ראשי / "כך ניצחתי את הסוכרת": סיפור ההתמודדות של אבי אפרתי

"כך ניצחתי את הסוכרת": סיפור ההתמודדות של אבי אפרתי

מאורח חיים ללא תשומת לב מיוחדת למה שהיה אוכל ובלי פעילות גופנית, עבר אבי אפרתי שינוי מוחלט כדי להיות באיזון ושליטה מלאה. מה השינוי שעבר? ומה מסייע לו לשמור על רמות סוכר מאוזנות?

WhatsApp Image 2023-06-18 at 12.22.24

אבי אפרתי, (71), תושב רחובות, התגלה עם סוכרת מסוג 2 לפני 12 שנה. מאז שגילה שהוא סוכרתי, עבר בין כמה שיטות וטיפולים, במטרה להגיע לאיזון ולשיטה בסוכרת. היום – הוא מספר לנו על המסע והדרך שלו לעבר האיזון, ומשתף כמה טיפים חשובים מניסיונו.

איך היה אורח החיים שלך קודם לגילוי הסוכרת?

לפני שגיליתי על הסוכרת עשיתי מידי פעם הליכות, לא באופן קבוע. ניהלתי אורח חיים ללא תשומת לב מיוחדת למה אני אוכל, אכלתי כאחד האדם ואולי אפילו הגזמתי כשזה בא לידי ביטוי במשקל עודף. מוכרח לציין, כי לפני הגילוי נהנתי מאוד ואכלתי בחופשיות פסטה, לחם, מיני מאפה, שתייה מתוקה. לאחר שגיליתי על הסוכרת, הורדתי את כל הפחמימות והמתוקים מהתפריט והצלחתי להוריד 18 ק"ג מהמשקל וכיום המשקל שלי יציב.

מה נדרשת לשנות?

נדרשתי לשים דגש על אוכל בריא, כל מה שניתן בסופר להמיר אותו למשהו דל פחמימות ודל סוכר, שמתי על זה דגש, עושה לפחות 4 פעמים בשבוע פעילות גופנית, מבוקרת על ידי מאמן מקצועי שנותן לי הנחיות.

הרקע לגילוי הסוכרת

גילוי המחלה עקב תלונה על יובש בפה. הרופא רשם לי גלולה, ולהיות במעקב סוכר בדם. טרם הייתי מודע להשלכות המחלה ולחומרתה. הייתי בהכחשה מלאה, המשכתי להתנהל כרגיל. במשך הזמן הופיעו סימנים נוספים, לחץ דם, רגליים 'שורפות', שתן מוגבר ופגיעה בעצבי הרגליים.

ניסיונות הטיפול

הרופא ביקש ממני להיבדק 3 פעמים ביום בדקירה באצבע ולנהל יומן של רמות הסוכר בדם וצריכת פחמימות. בתקופה זו כבר דובר על מגפת המאה – סינדרום מחלת הסוכרת הגוררת פגיעה באיברי הגוף, במיוחד ברגליים עד כדי כריתה ובעיניים הסיבה לעיוורון. לא הייתי עקבי בדקירות האצבע. הלבלב, שפועל לייצר אינסולין, ההורמון שאחראי לאיזון רמות הסוכר, נחלש מאוד ועל כן הגעתי לרמות לא מאוזנות שהצריכו מעקב ושינוי באורח החיים.

FreeStyle Libre sensor iOS app. credit- ABBOTT
FreeStyle Libre sensor iOS app. credit- ABBOTT

ההקלה והשינוי הגדול

השינוי הגדול הגיע עם קבלת האישור מקופת החולים לקבלת מד סוכר רציף ה'פריסטייל ליברה' של גפן מדיקל. הצלחתי סוף סוף להיות בשליטה. להבין ולפחד מהשלכות המחלה, למדוד את ערכי רמות הסוכר ברציפות מלאה: בקימה, לפני כל ארוחה ואחריה וגם לקראת השינה. החיישן, מדבקה בצורת מטבע הנצמדת לזרוע. קריאת החיישן מבוצעת על ידי הטלפון הנייד וניתן להעביר את מדדי רמות הסוכר לרופא המטפל. סוף סוף הבנתי כיצד לחיות עם המחלה, לצבור ניסיון כמה להזריק טרם אכילת פחמימה בעזרת מדידה רציפה ולא להגיע להיפוגליקמיה (רמו סוכר נמוכות) ולהיפרגליקמיה (רמות סוכר גבוהות) לרמות סוכר גבוהות מסוכנת. הבדיקה הרציפה ללא דקירה יומית מאפשרת לי לחיות כמעט כרגיל, החיישן החדש 'פריסטייל ליברה 2' מאפשר לי לקבל התראות כאשר רמת הסוכר גבוהה או נמוכה ולהימנע מתופעת ההיפו המסוכנת. בעזרת סריקת המדבקה עם הטלפון הנייד אני מקבל תגובה מהירה להתראות החיישן אשר מאפשרת לי לבצע תיקון מידי ולשמור על ערכי סוכר מאוזנים. השליטה בסוכרת מאפשרת לי ללכת למסעדות, לאירועים, לחברים. להיות בבקרה, ולחיות חיים מלאים עם הסוכרת. בעזרת הליברה ניצחתי את הסוכרת.

חיי כיום עם הסוכרת

כיום, אורך חיי שונה לגמרי. אני שומר על תזונה נכונה, מבצע פעילות גופנית וספורט מידי יום שהפך לתחביב נחוץ. בעבר שנאתי ספורט. מדידה רציפה של רמת הסוכר הביאה אותי להרגשת חירות נהדרת. להרגיש בריא יותר, כאילו המחלה מאחורי. כל המדדים הרפואיים השתפרו לגמרי, מדד ה-A1C  ירד מאד ונמצא בקרבת 6.3 בעיות הרגליים והעצבים נעלמו ואינם. הבעיות לא תמו, עדיין צריך להוריד במשקל אך אני פועל לכך באופן תמידי ומבוקר.

המסר שלי, מניסיוני האישי, לנו חולי הסוכרת

חשיבות מכרעת לנו הסוכרתיים, להיות בשליטה במחלה. יש בידנו יכולת לשלוט במחלה ובגרורות המחלה הצפויות, ולא שהמחלה תשלוט בנו, וכמה שהשליטה במחלה מוקדמת יותר, כך נימנע מנזקי גוף שאינם ברי ריפוי והחמרת המחלה. חיישן ליברה 2 הוא זה המאפשר לנו שליטה במחלה, הוא הנותן לנו מידע, בכל רגע נתון, על גובה רמת הסוכר ומתריע על רמת סוכר נמוכה או גבוהה ולנהוג בהתאם לתוצאת הבדיקה. המידע השוטף מהחיישן הוא זה המאפשר לנו לשמור על רמת סוכר מאוזנת ונכונה.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

1d147f65-0fd0-4749-a77a-5beb26a538c0

אחוזות הנשיא: ״מתן דיל הבטיח שלא תהיה הארכה נוספת ואנחנו בהחלט מצפים לקבל  קיום הבטחה״

תפריט נגישות