n
דף הבית / עמוד הבית ראשי / יעל כץ, שהואשמה בהסרת תמונות החטופים:״חרב עלי עולמי. להאשים אותי בהאשמות כאלה״

יעל כץ, שהואשמה בהסרת תמונות החטופים:״חרב עלי עולמי. להאשים אותי בהאשמות כאלה״

בראיון ל״גל גפן רמת גן״ מספרת חיה כץ, על הודעות הנאצה שקיבלה, המרלו״ג שהקימה והחברים מהדרום שחיזקו

WhatsApp Image 2023-11-12 at 17.28.07

בסוף השבוע האחרון, הופץ ברשתות סרטון הנוגע ליעל כץ, פעילה חברתית ודמות מוכרת בעיר. בסרטון, היא נראית כשהיא לכאורה, תולשת תמונות של חטופי מלחמת ״חרבות ברזל״, שהוצבו על שלט שעיטר את  פניו של ראש העיר, כרמל שאמה הכהן, במרלו״ג למען המפונים בשכונת רמת חן בניצוחה. ״חרב עלי עולמי. להאשים אותי בהאשמות כאלה? לאורך השנים קיבלתי אין ספור עלבונות כשכינו אותי ביביסטית, פשיסטית ועוד, אבל לומר שאני הסרתי תמונות של חטופים? זה ממש חצה את הגבול״ היא אומרת בראיון ל״גל גפן רמת גן.

אנחנו יושבים במרלו״ג למען המשפחות המפונות מהדרום, דקות מהפארק הלאומי השקט, המרלו”ג שוקק חיים, עשרות מתנדבים ממלאים אותו ובכל רגע נתון מגיעים תשובים עם עוד מוצרים שנתרמים ועוברים למיון, על כולם מנצחת ביד כמה, כץ בחיוך, אדיבות אין סופית ובעיניים מלאות אושר. ״פתחנו את המקום יום אחרי אותה שבת שחורה, זה היה המטה של כרמל שאמה הכהן, ולא היה מה לעשות עם המקום כי הכל נעצר, ואז ביחד איתו הגענו לתובנה שהעיר צריכה מרכז שבו יאספו מוצרים לתרומה״ היא אומרת.

מאז ועד היום התייצבו תושבי העיר בזה אחר זה עם כלים, בגדים ואפילו מוצרי מזון ורהיטים וכץ, שניצחה על המקהלה מצאה את עצמה בלב העשיה. ״יש לנו עשרות משפחות שהגיעו לעיר, חלקם מפונים, חלקם הגיעו לקרובי משפחה ובאילוצים שונים מצאו את עצמם בחיפוש אחר קורת גג, דאגנו ואנחנו דואגים להם מול כל הבירוקרטיה השונה וכמובן שאנחנו דואגים להם לכל מה שצריך כדי שהמעבר יהיה קל יותר״ היא אומרת.

אלא שביום שישי האחרון, חרב עליה עולמה, ״אני רגילה שמטיחים בי האשמות, שקוראים לי בשמות ודרכי מתנגחים בראש העיר, אבל לרמה כזו של האשמות לא חשבתי שאגיע״ היא אומרת. לדבריה, ״ביום שישי בבוקר פנו אלי מתנדבות במרלו״ג והציעו שנעשה קיר עם תמונות החטופים מחוץ למטה, כמובן שכולנו הסכמנו שזה נחוץ וחשוב והתחלנו במשימה, אלא שמהר מאוד ראיתי שזה לא הודבק טוב ובעיקר לא משרת את המטרה שלמה שזה נעשה והחלטתי שאני מסירה את התמונות על מנת להדביק אותן מחדש. תושבת העיר שראתה אותי בעת המעשה תיעדה והוציאה את זה החוצה כשהיא מאשימה אותי בהאשמות חסרות שחר ומתירה את דמי״ היא אומרת בכאב ומוסיפה, ״״אני שיש לי חברים בקיבוצים הללו, אני,שמכירה אישית אנשים שנחטפו ונרצחו, אותי להאשים בהאשמות כאלו נוראיות? לאנשים אין גבולות?!״

קיבלת תגובות נאצה?

״ברור. ולא מעט, כשזה עלה ברשתות החברתיות, הייתי עם חברה בחוץ הים כדי לנוח קצת וקיבלתי הודעות שלא הבנתי את פשרו. מי שמכיר אותי יודע שזה משהו שלעולם לא אעשה, ומי שלא פשוט שלח הודעות נאצה כאילו הפכתי ברגע לאויבת העם היהודי, מה שרחוק מהמציאות כמובן״. היא אומרת בדמעות.

למה זה קרה לדעתך?

״זה מאוד ברור למה. השיטה מאוד ברורה. פטתית אבל מאוד ברורה״.

את סולחת למי שהאשים אותך?

״זה זמן מלחמה ואין סיבה שנשנא אחד את השני, בטח לא במצב בו אנחנו נמצאים. מי שרוצה לראות את תמונות החטופים, מוזמן למרלו״ג שלנו שם הצבנו את כל תמונות החטופים במטרה לעורר את המודעות ולתרום למאמץ המלחמתי״.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

55

הדי פיצוצים נשמעו באזור המרכז

תפריט נגישות