n
דף הבית / רחובות / חדשות רחובות / זהר בלום מציב יעד: רחובות תהיה העיר הבטוחה ביותר בישראל

זהר בלום מציב יעד: רחובות תהיה העיר הבטוחה ביותר בישראל

המועמד לראשות העיר, זהר בלום מבטיח: "כנבחר ציבור אני מתחייב לקחת אחריות אישית ולהוביל יחד עם כוחות ביטחון את הביטחון האישי עבור התושבות והתושבים שלנו".

WhatsApp Image 2024-02-04 at 11.15.00

בעקבות המצב הביטחוני מאז ה-7 לאוקטובר, זהר בלום, המועמד לראשות העיר, עבד בחודשים האחרונים עם מומחי ביטחון על גיבוש אסטרטגיה ביטחונית ותוכנית עבודה עם מטרה שאפתנית וחשובה שמטרתה היא שרחובות תהיה העיר (הגדולה) הבטוחה והממוגנת ביותר בישראל.

בלום :״היום ברור לכולנו כי סוגיית הביטחון האישי חייבת לעמוד בראש סדר העדיפויות שלנו כמדינה, כחברה מאוחדת וכעירייה המספקת שירותים לתושביה״.

לפי עיקרי האסטרטגיה, העירייה בראשותו של בלום תשקיע את כל המשאבים והאמצעים הדרושים במיגון מוסדות חינוך והקמת חטיבת אבטחה וחירום עירונית שתכשיר ותצייד כוחות ביטחון מיומנים נוספים לטיפול באירועי טרור, בתיאום מלא עם משטרת ישראל וכוחות הביטחון. בחודשים האחרונים זהר בלום עמל וגיבש את התכנית יחד עם שורה של בכירי יוצאי מערכת הביטחון: קציני צה"ל, מפקדים במשטרת ישראל ובכירים בשב״כ.

הנקודות העיקריות מופיעות כאן לעיונכם:

100% מיגון במוסדות החינוך-תכנון וביצוע של תכנית מיגון רב שנתית המלאה והמקיפה ביותר בישראל למערכת החינוך העירונית שתאפשר לימודים מלאים בשגרה ובחירום.התכנית כוללת הריסה ובנייה מחדש של מוסדות חינוך הוותיקים, הצבת והקמת מיגון הולם, דאגה לעמידות המבנים לרעידות אדמה ובניית מרחבים מוגנים בכדי לתת ביטחון מלא וראוי לכלל תלמידות ותלמידי רחובות.

הקמת חטיבת אבטחה עירונית-החטיבה שתוקם בתיאום עם משטרת ישראל ובשיתוף כוחות הביטחון, תפעל בזמני שגרה וחירום, תדאג לשדרג את הציוד של כיתות הכוננות הכולל כוונות לילה, קסדות, אפודים ומכשירי קשר ותספק הדרכה מקצועית כולל תרגילים לחברי החטיבה על ידי מדריכי ירי ומומחי לוחמה אורבנית.

תגבור כוחות אבטחת מוסדות החינוך ברחבי העיר-הגדלת תדירות הסיורים באיזור מוסדות החינוך ברחבי העיר באמצעות קב"טים וכוחות ביטחון חמושים ומיומנים ועל פי תכנית מבצעית סדורה יחד עם עובדי העירייה שהוכשרו למשימות אבטחה.

הקמת חמ״ל שליטה ובקרה חדשני-הקמת מערך של מצלמות אבטחה מתקדמות ברחבי העיר עם שימוש בטכנולוגיות מתקדמות של בינה מלאכותית (AI) ומערכות טכנולוגיות לזיהוי פנים שמעניקות לצוות החמ״ל יכולת ניטור כלי רכב וזיהוי חשודים בפעילות חבלנית או פלילית בזמן אמת.

הצבת מרחבים מוגנים תקניים ברחבי העיר-המרחבים שיאושרו על ידי פיקוד העורף, יוצבו ברחבי כלל השכונות, בהתאם לצורך בשטח ובמטרה לדאוג לביטחונם בשעת חירום לתושבי העיר ולבאים בשעריה.

הקמת פורום ביטחון 2024-הפורום יורכב מנציגי הנהלת העיר ובכירי מערכת הביטחון בדימוס של מדינת ישראל, במטרה לבנות תכנית ביטחון היקפית לעיר, לעקוב אחר הביצוע ולשמור על שגרה ביטחונית עבור התושבות והתושבים.

הקמת סיירת רכובה לנושאי נשק פרטי ובעלי רישיון בתוקף-הסיירת העירונית תגן מפני אירועי פח״ע ופשיעה ותשמור על ביטחון התושבות והתושבים בעיר.הסיירת תהיה כוננות 7 ימים בשבוע, 24 שעות והיא תכלול פעילות רגלית ו/או רכובה של סיירים חמושים ברחבי העיר.

הקמת יחידת רחפנים עירונית-היחידה תספק סיוע אווירי מקצועי ומהיר לחטיבת האבטחה העירונית ותוסיף אמצעי בדיקה ותצפית בזמן אירועי השגרה והחירום.הקמת מערך חוסן קהילתי בחירום-יצירת פלטפורמה עירונית שתנהל יוזמות סיוע לתושבות ותושבים העיר, למשפחות משרתי המילואים וכוחות הביטחון ולבני הגיל השלישי, הן בזמני בשגרה והן בשעת חירום.

גיוס כספי תרומות לקרן חירום לשעת מלחמה- הקרן תאפשר לעיר להמשיך להתנהל בשעת חירום ללא תלות בכספי הממשלה והעירייה תוכל לנהל את העיר בכל תרחיש אפשרי.

זהר בלום: "מאז תחילת המלחמה ובעקבות האירועים בעוטף עזה והמצב המתוח בצפון, תחושת הביטחון האישי של אזרחי מדינת ישראל נפגעה באופן משמעותי.שירותי הביטחון במדינת ישראל עושות כמיטב יכולתן כדי לספק את ההגנה אך אנחנו חייבים לשמור על הבית שלנו. אני אעשה הכל בכדי להבטיח שהעיר היקרה שלנו תהיה בטוחה עבור התושבות והתושבים היקרים של רחובות".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

image003

תערוכה מיוחדת בבת ים: מהגטו ל"שכונת חיים"

תפריט נגישות