n
דף הבית / בת ים / בת ים חינוך / בת ים: שלוש האימהות הבת ימיות שהתחברו כדי להגשים חלום משותף: החינוך המונטסורי הציבורי

בת ים: שלוש האימהות הבת ימיות שהתחברו כדי להגשים חלום משותף: החינוך המונטסורי הציבורי

סנדרה בלאיש, שני שפע קוגן ושרה אשר התחברו יחדיו כדי להביא לעיר בת ים את בשורת החינוך המונטסורי בעיר; "ישבנו שעות וימים על מצגות, סקרים ושיחות עם ההורים כדי לבנות את התוכנית, היינו בשמיים כשזה הצליח"

צילום סנדרה בלאיש
פורצות דרך- צילום: סנדרה בלאיש
טל חגי

לפני כמעט שלוש שנים התחברו שלוש אימהות בת-ימיות; סנדרה בלאיש שני שפע קוגן ושרה אשר כדי להגשים חלום להביא לעיר את בשורת החינוך המונטסורי הציבורי.

כיום, בת ים היא בין הערים הבודדות בישראל שמתקיים בה רצף חינוכי של מסגרות בשיטת החינוך המונטסורית; מעון, גן ובקרוב גם בית ספר בהובלתם ותמיכתם של נופר קפון מנהל אגף החינוך וחני זנה מנהלת אגף הגיל היסודי.

סנדרה היא המומחית המונטסורית של הקבוצה ומטפלת רגשית, שרה אשר מנחת הורים וקבוצות ילדים ונוער להעצמה אישית ופעילה חברתית ברובע צפון ושני שפע קוגן מומחית לגיל הרך ומרפאה בעיסוק ומובילה את הפעילות בקהילה של הגיל הרך בעיר ואת רובע לב העיר.

שרה מספרת על התהליך הארוך שעברו עד שהגיעו לבשורה המשמחת וקיבלו את ברכת הדרך על ידי צביקה ברוט ראש העיר, אלי יריב מחזיק תיק החינוך בעירייה וזיו חורב סמנכ"לית חינוך ורווחה בזמנו.

"ברכת הדרך התקבלה באופן מיידי והמהלך יצא לדרך", מספרת שרה. "ההתחלה הייתה בהקמת גן עירייה מונטסורי ומשם ההמשך בפתיחת המעון המונטסורי דרך החברה לתרבות פנאי וספורט ובתמיכת המנכ"ל לשעבר שמעון אטיאס, הסמנכלית נילי אילוז ומנהלות הגיל הרך".

"ישבנו שעות וימים שלמים על מצגות, סקרים, שיחות עם הורים כדי לבנות תוכנית שתצליח להביא את החינוך המונטסורי בצורה הכי טובה, כשהגיעה הקורונה היינו בטוחות שהמהלך ייגנז אבל אז קיבלו טלפון מפתיע מהעירייה שהם החליטו ללכת על זה למרות התקופה המאתגרת, היינו בשמיים".

"אנחנו מדברים המון עם ערים אחרות ושומעים מהם איך הולך להם והם כל הזמן מתרגשים ומתפלאים מהתמיכה הגדולה שאנחנו מקבלות מהעירייה, זה ממש לא מובן מאליו", מוסיפה סנדרה.

לפני כחודש התקיימה הרצאת חשיפה להורים שמתעניינים ברישום לגני העיריה המונטסוריים בעיר והרישום לגנים התמלא עד אפס מקום, הרישום למעון המונטסורי נפתח השבוע ונתפסו כמעט כל המקומות הפנויים. ההדים מגיעים גם לערים השכנות ואנחנו שומעים על עוד ועוד משפחות שמעוניינות לעבור לבת ים כדי לזכות להנות מרצף חינוכי מונטסורי ציבורי.

צילום שרה אשר

סנדרה, שני ושרה עם אלי יריב- צילום: שרה אשר

-מי הצוותים במסגרות החינוך המונטסוריות?

"חשוב לציין שכל הצוותים החינוכיים מקבלים הכשרה וליווי שנתי ע"י מלווה מונטסורית מקצועית ע"י הדר פלד מאירגון Milla.  בנוסף, מתוך הבנה כי יש משמעות לרצף והמשכיות ביישום הגישה גם בבית, ההורים מקבלים הרצאות לאורך השנה ע"י הצוות המקצועי. בקרוב תתקיים הרצאת חשיפה גם לעולים לכתה א' על מהות בית הספר המונטסורי".

-האם כבר בשנה הבאה ייפתח בית ספר, האם ההורים כבר יכולים לחשוב על לרשום את ילדיהם לכיתה א' במסגרת זו?

שני: " אנחנו עובדות קשה יחד עם אגף החינוך על פתיחת כיתה א' מונטסורית בשנה הקרובה. אני מאמינה שלכל הורה מגיעה הבחירה לחנך את ילדיו בדרך שהוא מתחבר אליה. אצלנו זו השיטה המונטסורית ואנחנו עושות ככל שביכולתנו לגרום לזה לקרות".

 

-מה התגובות בשטח? הורים? הילדים אולי עדיין די קטנים בשביל לדעת את ההרגשה…

"הילדים מתארים את הגן כ'גן עם הרבה טוב', וההורים מספרים על האמון שקיים בין הצוות לבין ההורים, גם ההורים מרגישים שהם חלק מהגשמה של מטרה משותפת שהיא החינוך המונטסורי בבת ים".

-הורים שמתעניינים ורוצים לשמוע יותר, למי הם יכולים לפנות?

"כולם מוזמנים לקבוצת הפייסבוק "חינוך מונטסורי ציבורי בבת ים" ותתעדכנו בפעילויות. חשוב לי לציין כי החינוך המונטסורי הציבורי מקבל הכרה גם בוועדת החינוך בכנסת, בדיון שהתקיים לפני כחודש יו"ר הועדה ח"כ שרן השכל המליצה על מינוי מפקח לנושא המונטסורי במשרד החינוך".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

IMG-20240419-WA0016

שריפה ותאונה קשה הלילה בחולון

תפריט נגישות