n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / הוא בעד: אביהו מדינה מגיב להחלטה לקרוא לרחוב "הפרח בגני"

הוא בעד: אביהו מדינה מגיב להחלטה לקרוא לרחוב "הפרח בגני"

שלשום החליטה ועדת השמות פה אחד להנציח את ארגוב שנולד, חי ונקבר בשיכון המזרח ונחשב לאמן פורץ דרך. מדינה, ננסי ברנדס והגיטריסט יהודה קיסר מרוצים מההחלטה

זהר ארגוב בראיון לערב חדש , קרדיט יוטיוב
זהר ארגוב בראיון לערב חדש. צילום מתוך יוטיוב

"בהחלט הגיע הזמן", כך אומר אביהו מדינה בתגובה להחלטת ועדת השמות של עיריית ראשון לציון להנציח את הזמר זהר ארגוב בקריאת רחוב על שם הלהיט "הפרח בגני", שנכתב והולחן על ידי מדינה.

כפי שנחשף ב"גל גפן": https://bit.ly/3cchrsP  שלשום החליטה ועדת השמות פה אחד להנציח את ארגוב שנולד, חי ונקבר בשיכון המזרח ונחשב לאמן פורץ דרך. לצד הקריירה והלהיטים הרבים, ארגוב התמכר לסמים קשים והסתבך עם החוק. בין השאר הוא הורשע באונס – דבר שהקשה על הנצחתו. בשנת 1987 שלח יד בנפשו בתא המעצר בתחנת משטרת ראשון לציון. הוא הלך לעולמו בגיל 32.

לפני כחודשיים, כפי שנחשף ב"גל גפן" הגיש אסף דעבול, סגן ראש העירייה, הצעה לסדר להנציח את ארגוב בקריאת רחוב על שם להיטו "הפרח בגני". דעבול הודה כי בהנצחת ארגוב כאדם קיימת בעיה בשל הרשעתו באונס ובעבירות נוספות. עם זאת, הוא טען כי יש מקום להנציח את אחת מיצירותיו.

דעבול אמר אתמול בתגובה להחלטת ועדת השמות כי יבקש שמתחת לשם הרחוב יצויין כי מדובר בשיר שנכתב והולחן על ידי אביהו מדינה ובוצע על ידי זהר ארגוב.

מדינה, שעבד עם ארגוב וכתב לו בין השאר את הלהיט "הפרח בגני", שעתיד להפוך לשם של רחוב, אמר בתגובה להחלטת הוועדה: "בהחלט הגיע הזמן. אני חושב שזה נכון, לא יתכן שמי שהיה ועודנו כל כך פופולרי על ידי הקהל, לא יקבל ביטוי בציבוריות. מי שאוהב אותו זה הציבור והרחוב שייך לציבור. אני מניח שהרוב גדול בציבור מקבל את זה בסיפוק".

הגיטריסט יהודה קיסר, שליווה את ארגוב והיה חברו, אמר: "אשמח לשמוע שזה באמת קורה. הבן אדם השאיר פה מורשת תרבות ואני באמת לא מבין למה יש אנשים שמתנגדים. הקהל אוהב אותו עד היום. הוא השאיר אחריו אינספור שירים שהפכו ללהיטי ענק וגם שלושה עשורים אחרי מותו הם מושמעים בלי סוף. הוא בהחלט היה פורץ דרך והגיע הזמן להנציחו".

גם המוזיקאי ננסי ברנדס סבור שהגיעה העת שבעיר הולדתו ומגוריו, יונצח "המלך":  "עשיתי לזהר 30 שירים, 3 אלבומים וכל זה בזמן קצר של שלוש שנים. את הלהיטים "הפרח בגני", "כבר עברו השנים" ו"בדד" אני עיבדתי לו יחד עם הרבה שירים נוספים ויפים. אני יודע שיש דעות לכאן ולכאן באשר להנצחתו. מה שלא יהיה הוא נכנס לזיכרון הקולקטיבי של המדינה והוא בעיני מלך. אני בעד ההנצחה. זהר פתח עידן חדש בכל הקשור לביצוע, הגשה ורגש במוזיקה הישראלית.

השירים "הפרח בגני" ו"בדד" נמצאים כבר מעל 30 שנה ברשימת חמשת השירים הכי מושמעים וזה לא סתם. בעיני זה אומר הכל.

הבעייתיות בהנצחה ידועה. כן, הוא היה נרקומן וישב על אונס אבל אני חושב שיש מקום להנצחתו".

ננסי ברנדס. באדיבות סוכנות רוברטו
ננסי ברנדס. באדיבות סוכנות רוברטו

 

בתקופה הקרובה תובא החלטת ועדת השמות למועצת העיר שתחליט אם לאשר את ההמלצה ולשנות את שם רחוב הפרח, שבשכונת שיכון המזרח – השכונה בה נולד, חי ונקבר ארגוב – לרחוב "הפרח בגני".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

11 (4)

מאות השתתפו בהפנינג פסח במקווה ישראל

תפריט נגישות