n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשון לציון: אליס שלזינגר זכתה במדליית זהב בסמבו

ראשון לציון: אליס שלזינגר זכתה במדליית זהב בסמבו

ל"גל גפן" היא מספרת מה זה סמבו, האם היא תחזור שוב לפוליטיקה המקומית ואיך הפכה ראשון לציון להיות מעצמה של ספורט: "אני גאה להיות חלק מזה"

אליס עם המדליה. צילום: ivan pisarenko
אליס עם המדליה. צילום: ivan pisarenko

אליס שלזינגר בת ה-32, זכתה ביום שבת באליפות העולם בסמבו שנערכה ביום שבת האחרון בטשקנט בירת אוזבקיסטן והביאה מדליית זהב.
שלזינגר שבחודש ינואר האחרון פרשה מענף הג'ודו לאחר שזכתה במדליית ארד מאליפות העולם בג'ודו (רוטרדם 2009), סגנית אלופת אירופה (2019) ובעלת ארבע מדליות ארד מאליפויות אירופה (2008, 2009, 2012 ו-2017). היא ייצגה את ישראל בשתי אולימפיאדות (בייג'ינג 2008 ולונדון 2012) ואת הממלכה המאוחדת באולימפיאדה אחת (ריו דה ז'ניירו 2016), כעת היא סוגרת אליפות עולם שלישית בסמבו.
בראיון ל"גל גפן ראשון לציון" היא מספרת על הזכייה, מה זה סמבו והאם תחזור שוב לפוליטיקה המקומית.

אליס, למי שלא מכיר, מה זה ענף הסמבו?

"סמבו היא אמנות לחימה, ספורט קרבי ושיטה להגנה עצמית שפותחה בברית המועצות. פירוש השם סמבו הינו הגנה עצמית ללא נשק. הענף מאוד דומה לג'ודו עם חוקים טיפה שונים"

בינואר האחרון הודעת שאת פורשת מענף הג'ודו, למה?
"עזבתי את הספורט התחרותי כדי להתמקד בדברים אחרים בחיים כמו לימודים, לפתח את העסק כמאמנת ג'ודו ולעשות דברים חדשים בחיים. הרגשתי שאורח החיים הספורטיבי התחרותי גובהה ממני מחיר גבוה מדי. לאחר תקופה של חופש ובטלה רצינית, הספורט היה חסר לי. חזרתי להתאמן בשביל עצמי ובשביל הכיף והאינטנסיביות של ההשקעה לא מתקרבת לתקופה שבה ניהלתי אורך חיים ספורטיבי. ראיתי שאני עדיין בכושר לא רע, והצלחתי לתמרן בין כל שאר הדברים שאני עושה אז החלטתי להמשיך להתחרות בשביל החוויה והסיפוק.

ראשון לציון זכתה השנה להכרה ארצית עם שפע אלופים באולימפיאדה וכעת שלזינגר מביאה עוד תואר של אלופת עולם, כששלזינגר נשאלת על ההרגשה להיות חלק מגאוות העיר בתחום הספורט היא עונה "ראשון לציון באמת מעצמה של ספורט ואני גאה להיות חלק מזה. כיום אני מאמנת קרוב ל- 100 ילדים מגיל 4 עד גיל 16 וזה סיפוק אדיר בלגדל את דור ההמשך. אני עובדת כחלק ממועדון סמוראי דו ראשון לציון והמטרה העיקרית שלנו היא לגדל ספורטאים ברמה הגבוהה ביותר תוך כדי הקניית ערכים ומשמעת".
בבחירות המוניציפאליות לפני שלוש שנים היתה שליזנגר מקום 5 ברשימה של ראש העיר רז קינסטליך, אך לא נכנסה כיוון שהוא זכה ב-4 מנדטים.  קינסטליך חבר טוב של שלזינגר גם כיום, ברך אותה בפוסט מפרגן ברשתות החברתיות.
אליס, יש מצב שנראה אותך גם ברשימה הבאה למועצה?

"עוד שנתיים אלוהים גדול. ההצטרפות לרשימה של רז הייתה אחד הדברים הטובים שעשיתי. יצא לי להכיר אנשים מדהימים שעד היום הם חלק חשוב מאוד מהחיים שלי".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-04-18 at 17.23.45_99d72a7f

שחקן צפרירים חולון הורחק ל-99 שנים!

תפריט נגישות