n
דף הבית / רחובות / חדשות רחובות / האשמה: אמיתי כהן העביר כמעט מיליון שקלים מכספי הציבור לטובת עמותה שהקים

האשמה: אמיתי כהן העביר כמעט מיליון שקלים מכספי הציבור לטובת עמותה שהקים

מנכ"ל רשת חוויות מגלה: אמיתי כהן העביר כספים לעמותה על חשבון כספים שהיו מיועדים לפעילות לכלל התושבים. כעת כהן מסרב להעביר כספים וספקים וייתכן ולא יהיה אוכל בצהרונים. כהן: ״אני גאה במכינה הצבאית שהוקמה כמכינה חברתית ייחודית בארץ בשכונת קרית משה על מנת להאיר ולעשות טוב״

1548746939.8556

מנכ"ל רשת חוויות, גולן ביטון מגלה: יו"ר דירקטוריון הרשת וסגן ראש העירייה, אמיתי כהן, העביר כמעט מיליון שקלים למכינה קדם צבאית שהקים. בעקבות הגילוי טוען ביטון לניגוד עניינים, ומאשים את כהן על כך שלקח כספים מהתקציב שיועד לתושבים לטובת העמותה. עוד טוען ביטון כי עובדי הרשת וכן הספקים אינם מקבלים תשלום משום שכהן מסרב לאשר את העברת הכספים ומתנה זאת בקבלת התקציב למכינה. עקב כך ייתכן ולא יסופק אוכל לילדים בצהרונים.

במשך השנים העביר כהן כמעט מיליון שקלים למכינה הקדם צבאית "שובו אחים בשביל ישראל" שהקים ב-2015. באחרונה הוא ביקש להעביר 200 אלף שקלים נוספים מכספי העירייה לטובת המכינה. ביטון שבדק את הנושא עם יועצה המשפטי של רשת חוויות, עו"ד יניב מטלס, הבין שמדובר בדרישה לא חוקית.

בעקבות חוות הדעת המשפטית, שיגר היום (חמישי) ביטון מכתב חריף לכל חברי דירקטוריון הרשת, שבו הדגיש כי בסמכות העירייה לגרוע 200 אלף שקלים מרשת חוויות לטובת המכינה, אלא שהדבר יפגע בכלל תושבי רחובות שנהנים מפעילות הרשת.

"אם המכינה קדם צבאית רוצה לקבל תמיכה והעירייה מעוניינת בכזו, על העמותה להגיש בקשה לקבלת תמיכה מהעירייה", כותב ביטון וממשיך: נדהמתי לגלות כי מקים העמותה הוא יו"ר חוויות אמיתי כהן. יש כאן לכאורה מצב של ניגוד עניינים מצד אמיתי כהן יו"ר חוויות וסגן ראש העירייה, לדרוש תקציב מרשת חוויות לטובת המכינה קדם צבאית .לטענת אמיתי כהן כבר מספר שנים רשת חוויות מעבירה תקציב לעמותה 'שובו אחים', בעודו מכהן כיו"ר ועדת כספים ברשת חוויות מיום 27.1.2014 כך שלכאורה נעשתה כאן פעולה לא חוקית ששולמה מתקציב רשת חוויות .
בבדיקה מול כרטסת הנהלת חשבונות של חוויות שולם לעמותה החל משנת 2016 סך הכל סכום של 987,712 שקלים. על פניו התקיים כאן תהליך לא חוקי ולכן אבקש לבחון משפטית את החזר הכספים ששולמו מתקציב רשת חוויות לעמותה 'שובו אחים' בחזרה לתקציב רשת חוויות רחובות".

עוד טוען ביטון כי בשל הסירוב להעביר תקציב לעמותה שהקים כהן, הוא מסרב לאשר תשלום שכר לעובדים ולספקים. מדובר בהיקף של כחצי מיליון שקלים. "הספקים מתלוננים בלי סוף ודורשים את התשלום במיידי ואף מאיימים להפסיק לספק שירות לחוויות כולל הזנה לאלפי ילדים במעונות וצהרוני הרשת לרבות חוגים ועובדי מחלקת היסעים", מזהיר ביטון.

תגובת אמיתי כהן: ״רשת חוויות משלמת בזמן לספקים חודש בחודשו ואנו בקשר עם הספקים ובימים הקרובים הכל יבוא על מקומו. כחלק משיתוף הפעולה בין עיריית רחובות שמתקצבת את רשת חוויות, מועברים גם תקציבי עירייה ייעודיים ובחודש דצמבר נעשית התחשבנות כאשר תקציב שאינו נוצל או הועבר לייעודו העירייה מבקשת אותו בחזרה. זו ההזדמנות להודות לראש העיר על התמיכה הרחבה ברשת למען התושבים. לפני כ-8 שנים הקמנו בעיר רחובות את המכינה הקד"צ "שובו אחים" ע"ש שלושת הנערים אייל גלעד ונפתלי ,שנחטפו ונרצחו. אני גאה במכינה הצבאית שהוקמה כמכינה חברתית ייחודית בארץ בשכונת קרית משה על מנת להאיר ולעשות טוב. גם בתקופה קשה זאת תלמידי המכינה עסוקים בפעילות חברתית מרבית בעיר ומיטב מבוגריה נלחמים בחזיתות השונות״.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-04-30 at 17.27.13_677e9f84

תושב ראשון לציון נעצר בבני ברק בחשד לגניבת מאות קורקינטים

תפריט נגישות