n
דף הבית / חולון / חדשות חולון / רוכבי הקורקינט והאופניים בחולון, גבוה בצמרת טבלת הדו"חות

רוכבי הקורקינט והאופניים בחולון, גבוה בצמרת טבלת הדו"חות

העיר חולון מדורגת בין חמשת הערים עם כמות הדו"חות הגבוהה ביותר שנרשמה בשנת 2023 לרוכבי קורקינט ואופניים

אופניים חשמליים 2 צילום אור ירוק

על פי עמותת אור ירוק, 28 רוכבי כלים חשמליים קיפחו את חייהם בשנת 2023 בתאונות דרכים – עלייה של 75% במספר הרוכבים ההרוגים לעומת שנת 2022 (ו-12 רוכבים יותר), הנתון הגבוה ביותר מאז הותרה נסיעתם בישראל.

34,410 דוחות רשמו במשטרת ישראל לרוכבי האופניים והקורקינטים חשמליים בשנת 2022 (94 דוחות בממוצע בכל יום), כך עולה מנתוני משטרת ישראל שהגיעו לידי עמותת אור ירוק.

שנת 2022 מהווה את השנה השנייה ברציפות שמספר הדוחות שרשמו במשטרה לרוכבי האופניים והקורקינטים החשמליים נמצא במגמת ירידה (ראה תרשים), זאת למרות העלייה במספר הרוכבים שנפגעו ונהרגו.

על פי נתוני המשטרה, בעיר חולון, נרשמו בשנת 2023 כ-1887 דו"חות לרוכבי קורקינט ואופניים, ביניהם 1040 לרוכבי קורקינט ו-847 לרוכבי אופניים. חולון מדורגת חמישית מבין הערים הגדולות בכמות הדו"חות שנרשמו בשנה החולפת.

הערים המקדימות את חולון בסדר יורד: תל אביב, רמת גן, בני ברק וירושלים. חולון מקדימה ברשימה את: אילת, אשדוד, אשקלון,גבעתיים ונהריה שסוגרות את העשירייה הראשונה.

אופניים חשמליים צילום אור ירוק

עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "לאחר מאבק ממושך של עמותת אור ירוק אנחנו רושמים הצלחה אשר תוביל לצמצום עבירות התנועה של הרוכבים ותחזק את תחושת הבטיחון האישי של כולנו  אני מברך את משרד התחבורה והבטיחות בדרכים על לקיחת אחריות ופעולה נחרצת לצמצום תאונות הדרכים במעורבות כלים חשמליים.

בצד החקיקה, יש לחזק את האכיפה המשטרתית בערים ובישובים בסיוע הפקחים העירוניים. יש לרתום למשימת הצלת החיים גם את המשטרה וגם את הפקחים העירוניים, להוסיף ניידות ושוטרים ולהתמקד באכיפה עירונית חסרת פשרות. אסור שחקיקה טובה ונכונה, כזאת שתציל חיי אדם,  לא תהיה אפקטיבית בגלל היעדר אכיפה".

אופניים חשמליים 3 צילום אור ירוק

צילומים: עמותת אור ירוק

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-04-28 at 14.35.43_a7718d94

שריפה בבניין מגורים בבת ים

תפריט נגישות