n
דף הבית / חולון / חדשות חולון / מרכז המבקרים של מקווה ישראל משתדרג

מרכז המבקרים של מקווה ישראל משתדרג

מקווה ישראל ירחיב בחודשים הקרובים את פעילות מרכז המבקרים

צילום מקווה ישראל והמועצה לשימור אתרים

מרכז המבקרים של מקווה ישראל, בית הספר החקלאי הראשון בארץ ישראל, השוכן בלב הפועם של גוש דן  עובר בימים אלה מתיחת פנים משמעותית ומחדש את פעילותו. המרכז יפנה לקהלים חדשים, כדי לחשוף בפניהם את אחד מהאתרים ההיסטוריים המיוחדים והמסקרנים של ארץ ישראל אשר מציין השנה 154 שנים להיווסדו.

בית הספר החקלאי מקווה ישראל שהוקם בשנת 1870, משמש כיום כקמפוס חינוכי-חקלאי מגוון, אולם חשיבותו ההיסטורית ותרומתו להקמת ופיתוח המדינה הופכות אותו גם לאתר מורשת ותרבות, המציע למבקרים בו הצצה אל עבר היסטורי עשיר ומרתק ביחד עם חידושים טכנולוגיים מרתקים בתחום לימודי החקלאות.

במסגרת ההתחדשות, תורחב הפעילות במרכז המבקרים המופעל על ידי המועצה לשימור אתרים. הקהל הרחב יהנה כבר בקיץ הקרוב ממגוון רחב של סדנאות, הרצאות והפעלות שיותאמו במיוחד עבור קהלים מוגדרים ובהם: משפחות וילדים, גנים, בתי ספר, חיילים, חברות מהמגזר הציבורי ומהמגזר הפרטי ועוד.

את המרכז יפעילו מפעילים בתחומי הטבע, קיימות סביבה, מלאכות מסורתיות, גיבוש, ניווט, פעילויות ODT, שירה, נגינה ועוד. המבקרים יוכלו לטייל בגן הבוטני המרהיב, ללמוד על ההיסטוריה של מקווה ישראל ותרומתו לחקלאות הישראלית, וליהנות ממגוון פעילויות חינוכיות ומהנות.

צילום מקווה ישראל והמועצה לשימור אתרים (3)

שרית גולדשטיין, מנכ"לית מקווה ישראל: "מקווה ישראל הוא לא רק מוסד חינוכי מפואר, אלא גם אתר מורשת המציע למבקרים בו חוויה ייחודית המשלבת היסטוריה, חקלאות, טבע וכיף לכולם. אנו עובדים על חידוש מרכז המבקרים של מקווה ישראל ובנייה מחדש של הפעילויות והסיורים תוך הנגשתם לקהלים חדשים ומגוונים, מתוך שאיפה שכבר בפסח הקרוב יוכל הציבור הרחב להגיע ולהנות מהמקום."

עמרי שלמון, מנכ"ל המועצה לשימור אתרים: "המועצה לשימור רואה במקווה ישראל את אם כל ההתחלות. כאן התחילו החקלאות, ההתיישבות, ההגנה והמחקר, ובמיוחד חינוך בני הנוער ברוח כל אלה. זהו המרכז הרוחני והמעשי לשבתנו לארץ ישראל, ובתור שכזה בוגרי בית הספר, סיפוריו ומורשתו – מהווים סמל ומופת. לכן, הנגשת מקווה ישראל לציבור הרחב היא חובה ואף זכות. ברצוני לציין במיוחד את שיתופי הפעולה היוצאים מגדר הרגיל עם מקווה ישראל, לרבות העובדה שהוא מהווה בית למטה המועצה לשימור אתרים וממנו יוצאת בשורת השימור לכל רחבי הארץ".

צילום מקווה ישראל והמועצה לשימור אתרים (2)

הדמיה וצילומים: מקווה ישראל והמועצה לשימור אתרים

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

תגובה אחת

  1. יונתן נמטי

    אשמח לבקר במקום מיוחד זה. מתי אפשר להגיע?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-04-30 at 17.27.13_677e9f84

תושב ראשון לציון נעצר בבני ברק בחשד לגניבת מאות קורקינטים

תפריט נגישות