n
דף הבית / חולון / חדשות חולון / חולון אירחה את כנס ערי מצוינות

חולון אירחה את כנס ערי מצוינות

מעל 20 נציגי רשויות מקומיות חתמו הבוקר (חמישי) על אמנת רשת ערי מצוינות הקוראת לשים את המצוינות בראש סדר העדיפות ולהקצות לנושא את המשאבים הנדרשים. החתימה נעשתה בכנס רשת ערי מצוינות ועיריית חולון שהתקיים בתיאטרון חולון. בין הרשויות שחתמו על האמנה: חולון, בית שמש, שפרעם, אשקלון, חדרה, ירוחם, טמרה, אילת, מעלה אדומים, נתניה, עפולה, אום אל פחם ועוד.

מוטי ששון ראש עיריית חולון בכנס רשת ערי מצוינות בחולון, 20.10.22, צילום-עיריית חולון (1)
צילום: עיריית חולון

האמנה היא יוזמה של רשת ערי מצוינות וכתוב בה: "אנו, הרשויות החברות ברשת ערי המצוינות, מבקשות לשים את עידוד המצוינות החל מגני הילדים ועד לסיום התיכון בראש סדר העדיפויות לשנים לבוא, ולהקצות לנושא את המשאבים הנדרשים.

אנו, נציגי הרשויות החברות ברשת ערי המצוינות, מתוך תפיסתנו והכרתנו בחשיבות הנושא, מצהירים בזאת כי נפעל בשיתוף פעולה לקידום מצוינות בעירנו, ונייצר מערך קדימויות ופעולות בנות קיימא בסוגיות הנוגעות לקידום מצוינות לרבות מינוי מנהל מצוינות רשותי כמתואר בתקן התפקיד באתר משרד הפנים, אשר יוביל ויתכלל את כל מערך המצוינות העירוני ויפעל להרחיב את מעגל המצוינות והפעילות בין כל המהלכים והשותפים הפועלים לקידום מצוינות ברשות.", כך לשון האמנה.

ראש מינהל החינוך בעיריית חולון אריאלה קידר בכנס רשת ערי מצוינות בחולון, 20.10.22, צילום-עיריית חולון (4)

ראש מינהל החינוך בעיריית חולון- אריאלה קידר

אופיר פז פינס, יו"ר המכון לחקר השלטון המקומי, אוניברסיטת תל אביב שהציג את דוח רשת ערי מצוינות בכנס אמר: "יש פה שיתוף פעולה אמיתי, בין הממשלה, השלטון המקומי, אותן רשויות שהחליטו לשים את המצוינות בסדר עדיפות גבוה, המגזר השלישי כמו קרן טראמפ, האקדמיה ואפילו המגזר העסקי. יש כאן שיתוף פעולה מרשים שעובד באמת, ולכן יש גם תוצאות.

יש כל הזמן ויכוח סביב לימודי ליבה ויש כאלה מתוכנו שמזלזלים לצערי במתמטיקה ואנגלית. מי שאוסר לימודי ליבה מבצע פשע חינוכי וגורם נזק אדיר לדור העתיד. לשמחתי רוב מערכת החינוך לא שם. מתמטיקה ואנגלית הם לא מקצועות בעיניי. אלה כישורים, מיומנויות שבלעדיהם נתקשה להוציא צעירים מוכנים לשוק התעסוקה, ואני לא מדבר רק על הייטק.

ניתוח ארצי של דוח רשת ערי מצוינות מצביע על כך ששיעור התלמידים הזכאים לתעודת בגרות עם חמש יח"ל במתמטיקה עלה ב- 6% בהשוואה לשנה הקודמת, ובאנגלית נרשמה עליה של 3%. צריך לזכור שזו היתה שנת קורונה, כולנו חששנו מירידה, אבל בסופו של דבר היתה עליה משמעותית.

אופיר פינס-פז בכנס רשת ערי מצוינות בחולון, 20.10.22, צילום-עיריית חולון (3)

יו"ר המכון לחקר השלטון המקומי- אופיר פז פינס

צריך לראות האם יתכן שעשינו גם "הנחת קורונה", אבל בסך הכל נראה שאנחנו בדרך הנכונה. שנה אחר שנה אנחנו עדים לכך שרשויות שמכוונות למצוינות ומקצות משאבים למשימה זו, מצליחות להציג הישגים בהתאם. יש לא מעט רשויות קטנות או בינוניות, שאינן מרובות משאבים, עם נתוני פתיחה מאתגרים, שמצליחות לכבוש את ראש הטבלה. הנתון הזה מעיד יותר מכל על מחויבות של רשות מקומית. היכן שיש השקעה, יש גם תוצאות בהתאם."

מוטי ששון, ראש עיריית חולון: "כל יוזמה שמאפשרת לתלמידים להתפתח, לצמוח, להצליח ולהצטיין היא משמעותית. עיריית חולון מזה שנים לא שוקטת על השמרים ומשקיעה משאבים רבים – חינוכיים ופיננסיים, על מנת להפוך את הלמידה ואת ההוראה לרלוונטיות ולאיכותיות יותר, על מנת להתמודד טוב יותר עם אתגרי המחר".

מוטי ששון ראש עיריית חולון בכנס רשת ערי מצוינות בחולון, 20.10.22, צילום-עיריית חולון (1)

ראש עיריית חולון- מוטי ששון

אודליה שונדורף, ס. יו"ר הנהגת ההורים הארצית: "במדינת ישראל יש לנו איים של מצוינות, או בגלל המורים עצמם או בגלל רשות חזקה. אני לא חושבת שבקו הרוחבי המערכת מאופיינת במצוינות.

מדינת ישראל לא שם, בגלל הפערים החברתיים, בגלל תקציבים מוגבלים. אנחנו רוצים מורים מצוינים, אבל מהיכן נביא אותם. מורה צריך לקבל את המעטפת מסביב, את ההכשרה, את הכיתה בגודל המתאים, את התקציב ועוד. איך פותחים את הדלתות למצוינות".

אייל רם, סמנכ"ל וראש מנהל עובדי ההוראה: "אנחנו נמצאים בתקופה סוערת של משבר כח אדם עולמי והוא מועצם בתחום החינוך כי זה ענף שלא מאפשר גמישות. בישראל זה מועצם כי שיעור הילודה הוא הגבוה ביותר בעולם המערבי. לכן אנחנו בשאלה מאוד גדולה איך לטפל בזה. בעולם אין תקצוב דיפרנציאלי בין המורים. זו מציאות מורכבת. אנחנו לא חברה פרטית."

רן ישי, יו"ר מועצת התלמידים הארצית: "דווקא כשמגיעים מהפריפריה החברתית, יש מקום יותר לבתי ספר שידחפו את התלמידים. אני מאמין שההזדמנויות צריכות ללכת יותר לפריפריה, כי שם אין תמיד גב תומך".

ד"ר עליזה בלוך ראש עיריית בית שמש ויו"ר רשת ערי מצוינות: "המון רשויות מגיעות להישגים יפים ודוחפות את עצמן. למרות שאנחנו מודדים את עצמנו באלה שעשו חמש יחידות, אותי מעניין לדעת עד כמה אלה המצוינים משפיעים על הסביבה שלהם. לכן, אנחנו לא מדברים על תלמידים מצוינים אלא על רשות מצוינת. אני רוצה לגור בעיר שזו השפה שלה, שזה האקלים שלה. כשמדברים מצוינות, כולם מדברים אחרת."

סיון לנדמן, מנהלת רשת ערי מצוינות הוסיפה: "אנחנו שמחים שנציגי הרשויות הגיעו היום לחתום על האמנה. מאחורי אקט הצהרתי זה יש אמירה הדוגלת במצוינות בחינוך ונכונות להשקיע בה בהתאם. אנחנו קוראים לרשויות נוספות להצטרף. זו השקעה שמניבה דור עתיד של מצוינים ומצוינות."

תלמידת ביהס פרס ברוח הייטק היי בחולון, נוגה מושל בכנס רשת ערי מצוינות בחולון, 20.10.22, צילום-עיריית חולון (5)

תלמידת ביה"ס פרס ברוח הייטק היי בחולון, נוגה מושל- צילומים: עיריית חולון

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-04-28 at 14.35.43_a7718d94

שריפה בבניין מגורים בבת ים

תפריט נגישות