n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשון לציון: "המקום הוא פנינה היסטורית"

ראשון לציון: "המקום הוא פנינה היסטורית"

במקום שבו שכן בית העירייה הישן (במרכז המדרחוב) מתוכנן להיפתח בעוד מספר חודשים בית מלון ראשון בעיר ומסעדה איטלקית

השיפוצים במקום. צילום יח"צ
השיפוצים במקום. צילום יח"צ

עוד 100 ימים זה יקרה, מלון "רפאל" ומסעדת ובר belle arti  ייפתחו בלב המדרחוב בעיר, במקום שבו שכן בעבר בניין העירייה הישן.

לפני כארבע שנים פונה בניין העירייה הישן, והמבנה שהוכרז כמבנה לשימור החל להתכונן לשלב החדש – מלון בוטיק.

המבנה המיוחד שהוקם בשנת 1888 במימון הברון רוטשילד, נבנה במטרה להיות בית פקידות, והוא שימש כמקום מגורים למנהלי היקב הראשון במושבה ראשון לציון וכבית הרופא האזורי. במהלך השנים הוא הפך לבית העירייה. עם בניית בניין העירייה החדש וכמות התושבים הגדלה, נשאר בניין העירייה הישן כמשרדים של העירייה, אך כאמור לפני כארבע שנים לאחר מכרז מול עיריית ראשל"צ זכתה חברת "מאיה תור" בשיתוף חברת המלונות הצרפתית doctegestio, המנהלת עשרות בתי מלון באירופה להקים את המלון החדש שיכלול 32 חדרי אירוח.

בנוסף למלון שבימים אלה עובדים במרץ על פתיחתו ושימורו, תיפתח מסעדה איטלקית מיוחדת ובר איטלקי במרתף המלון.  ברנרדו בלחוביץ מבעלי קבוצת "קפה גן סיפור"  ו"סילו" בפארק פרס בחולון יחד עם שני שותפיו אסף אילוז וניסים בן סימון, יפעילו את המסעדה ויתנו גם שירות לאורחי המלון בשבתות חתן, ארוחת בוקר רום סרביס ועוד.

בית העירייה הישן
בית העירייה הישן

"מיקום המסעדה בלב מלון הבוטיק המיוחד שיפתח הוא מדהים ביופיו" אומר בלחוביץ, "השיפוץ לוקח זמן כי מדובר במבנה לשימור אבל אנחנו מתרגשים לראות איך הוא רוקם עור וגידים, המקום הוא פנינה היסטורית. אנשים אולי לא יודעים, אבל קו הטלפון הראשון בארץ ישראל היה מהמבנה הזה ליקב כאשר הברון רוטשילד דאג לקשר רציף.  לימים היה בית העירייה ולפני כמה שנים הוחלט להפוך אותו למלון הראשון בראשון לציון, המלון יקרא על שם הסבא של הבעלים של מיה תור, אשר היה ממייסדי העיר ושמו היה רפאל סרוסי, ואנחנו הולכים לעשות שם מסעדה איטלקית ברמה מאוד גבוהה, הבאנו שף בעל שיעור קומה- אופיר נדבסקי,  שעבד כמה שנים בפולין בקבוצת מסעדנים גדולה, בנוסף היה השף של קפה נואר, רושפלד ועוד. המסעדה תהיה פתוחה שבעה ימים בשבוע, כאשר במרתף יהיה בר איטלקי מושקע ואינטימי, עם חדר פרטי בצורת חצי כיפה, בנוסף יהיו  2 חדרים פרטים אשר אחד יכיל עד 30 איש והשני עד 12 איש.

הישיבה בחלקה תהיה נושקת למדרחוב, כאשר כל הפרוייקט הוא בשילוב עיריית ראשון לציון ותעודד אנשים להנות מכל ההיסטוריה שיש לעיר להציע".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

IMG-20240419-WA0016

שריפה ותאונה קשה הלילה בחולון

תפריט נגישות