n
דף הבית / חולון / חדשות חולון / "גם במועדון הכי גדול בעולם, אי אפשר לעשות קסמים כל עונה מחדש"

"גם במועדון הכי גדול בעולם, אי אפשר לעשות קסמים כל עונה מחדש"

יו"ר הפועל חולון בראיון בלעדי ל"גל גפן", עונה על שאלות ששאלו האוהדים, מדבר על העונה המטלטלת שנמצאת בעיצומה, על מה שצפוי בקיץ הקרוב וגם על הטעויות והלקחים שיופקו לקראת העונה הבאה

איתן לנציאנו צילום פרטי
איתן לנציאנו- צילום מהאלבום הפרטי
(רועי אסף)

את יו"ר הפועל חולון איתן לנציאנו, אין אוהד סגול שלא מכיר. איתן, שגדל ביציעי אולם הפחים, הוא קודם כל אוהד ורק אחר כך בעל תפקיד במועדון. לכן, היה לו חשוב לענות על כל השאלות שמטרידות השנה את האוהדים וכהרגלו היה ישיר וברור: "תבקש מהאוהדים לשאול מה שהם רוצים, בלי צנזורה. אני עונה על הכל". אז שאלנו.

-אנחנו 9 חודשים אחרי אחד הרגעים המשמחים בהיסטוריה של המועדון ונראה שהיחסים בין ההנהלה לארגון האוהדים נמצאים בשפל חסר תקדים עם שיא במשחק ביום שישי בו הם החליטו על מחאה ולא עודדו. מה דעתך על כל העניין?

-"היה איזה סיפור במשחק בירושלים שלא נתנו להם להכניס ציוד והם טוענים שרועי דבורה, קיבל על כך ידיעה מוקדמת ולא אמר להם כלום. הייתה שם אי הבנה אחת גדולה, אף אחד לא מחפש את רעת האירגון וכולם מודעים לחשיבותו, הייתה תקלה של כולם וזה צריך להיסגר בצורה יפה בינינו וכך יהיה. אני מגבה את רועי דבורה לחלוטין, הוא בטח לא יעשה משהו נגד הקהל".

אוהדים מרגישים קצת ריחוק גם למשל בגלל העובדה שמסורת האימון הראשון המשותף של השחקנים והקהל, כבר לא מתקיימת. זה משהו שאתה רואה חוזר בעתיד?

"אני בעצמי רוצה שזה יהיה. באתי מהיציע, אני יודע כמה זה חשוב. היו לי פגישות עם אוהדים ועם ראשי הארגון עצמו, הם העלו בפניי את הטענה הזאת והסברתי להם שאין הרבה קבוצות שמתחילות להתאמן באולם שלהם רק מספר ימים לפתיחת העונה כמו שאנחנו נאלצים. הצעתי: בואו נחשוב יחד על כל אופציה אחרת, אימון או אירוע פתיחה, נארגן אותו ביחד ונעבוד בשיתוף פעולה.

האוהדים יודעים שעם כל בעיה הם יכולים לפנות אלי, חבל שיש חלק שמעדיפים ללכלך ברשתות החברתיות במקום לפתור את זה מולי בצורה מכובדת. להגיד שאין קשר בין ההנהלה לאוהדים זה שקר, אין אוהד שלא פנה אלי או אל אורן שדה בכל בקשה שהיא ולא נענה."

הפועל חולון קהל צילום רועי אסף

-הולכים להיות שינויים בהנהלה בקיץ הקרוב?

-"אם כבר, המטרה שלנו היא להרחיב את בעלי התפקידים. אנחנו לא הנהלה של עשרות אנשים, מדובר בבודדים שכל אחד עושה עבודה של עשרה ואז נוצר רושם כלפי חוץ שאולי לא מטפלים טוב בדברים, למרות שכולם פה נותנים את הנשמה."

-אתה מדבר ספציפית על השיווק? הרבה טענות עלו כל כך שהקבוצה לא מינפה את האליפות כמו שצריך בשביל למשוך עוד קהל ולהביא עוד כסף

"אני לא חושב שזה נושא שצריך שינוי דרסטי. אנשים שוכחים שיש בחולון רק קבוצת כדורסל. אין לנו קבוצת כדורגל דומיננטית עם עשרות אלפי אוהדים שבאופן אוטומטי יגיעו גם לכדורסל. אני לא יכול להגיד לאוהד של חולון בכדורסל, שלא יעשה מנוי לקבוצת הכדורגל שהוא אוהד, ויעשה מנוי לנו אפילו אם הוא יגיע רק למשחקים מכריעים.

העלנו את כמות המנויים מ-1500 ל-2500 מנויים העונה וזאת הצלחה אדירה. אני רוצה להזכיר לך את השיווק האגרסיבי שעשינו בקיץ 2017, כל העיר הייתה מוצפת בפוסטרים ובמודעות בכל מקום וזה לא עזר. מה שכן, בהחלט יכול להיות שאם נחליט באמת להרחיב את כח האדם המנהלתי, נביא בנאדם שיהיה אחראי ספציפית על התחום הזה. הדברים האלו עולים כסף וכרגע שאין בעלים, קשה יותר לתפקד."

-נגעת בעניין הבעלים והכסף, איפה הקבוצה עומדת נכון להיום מהבחינה הזאת?

"יש לנו את יוסי לוי שבניגוד לשלמה אייזיק, הוא לא מגדיר את עצמו כבעלים. הוא מגביל את עצמו לסכום מסוים שאגב הסכום הזה הוכפל בינתיים והוא המקור הפיננסי הגדול ביותר שלנו, ויש לנו את "עצמון" כספונסר ראשי.

למרות כל הטענות, אנחנו בעונה עם שיא של נותני חסות עד כדי כך שלא נשאר לנו מקום למכור בשביל להוסיף חסויות נוספות. המטרה שלנו לקראת העונה הבאה היא כמובן לשמר כמה שיותר מהם ולנסות להגדיל את הנתח של כל אזור מכירה, אבל אי אפשר להתחייב על זה."

איתן לנציאנו ישראל אלימלך ניב בוגין יוסי לוי צילום עודד קרני מנהלת הליגה

יוסי לוי משמאל, עם איתן לנציאנו ואגדות הפועל חולון- ישראל אלימלך וניב בוגין. צילום: עודד קרני, מנהלת הליגה

-ומה לגבי מנהל מקצועי? סקאוטר? זה משהו שבא בחשבון?

"שוב, אנחנו בוחנים להרחיב את אנשי ההנהלה כך שכל אחד יטפל בפחות דברים ובצורה יותר יעילה, אז נביא שחקן עבר ונקרא לו סקאוטר או מנהל מקצועי, זה אומר שהוא יעשה עבודה יותר טובה מהצוות המקצועי הנוכחי? אני בספק.

בחירת השחקנים היא דרך צוות מקצועי. יש מאמן, יש לנו עוזר מאמן שנמצא איתנו הרבה שנים, יש עוזר מאמן נוסף שהתפקיד שלו זה להתרכז בכל השחקנים החופשיים, ההחלטה בסופו של דבר היא של הצוות המקצועי.

אנחנו גם מסתייעים באנשי מקצוע מבחוץ ובסוף מתקבלת החלטה על מי ללכת גם מבחינה כלכלית וגם מבחינה מקצועית. לא תמיד הרצון המקצועי מתאים ליכולת הכלכלית ולהפך."

-הרבה טענות עולות על עניין הנוער. האם להפועל חולון, תהיה מחלקת נוער שגם קשורה למועדון ותוכל להצמיח כשרונות מקומיים חדשים?

"לצערי זה כרגע לא על הפרק כי במסגרת ההסכם בין שלמה אייזיק לדורסמן, אסור לנו להקים כרגע מחלקת נוער חדשה. זה לא בשליטתנו. אנחנו גם חוזרים לסיפור הבעלות וכח האדם ואם חושבים בהגיון, זה דבר שגם בלתי אפשרי כלכלי נכון להיום.

כמו שציינתי, ברגע שאדם אחד מטפל במספר דברים, זה פחות יעיל, נכון להיום אנחנו צריכים לעשות בחירות במסגרת התקציב בין עוד איש הנהלה שיטפל במשהו מסוים או לחזק את הקבוצה עם עוד שחקן טוב. הלוואי ובעתיד נוכל באמת להגשים גם את חלום מחלקת הנוער שתהיה חלק בלתי נפרד מהקבוצה הבוגרת".

-בוא נדבר קצת עניינים מקצועיים ונתחיל עם הזרים. מהפציעה של סי.ג'יי, דרך אריק גרין שלא נשאר, דלורייה ומני האריס. יכול להיות שהייתם יכולים לעשות החלטות אחרות שהיו יותר עוזרות מקצועית לקבוצה?

"אריק גרין, הגיע כמחליף לסי.ג'י שנפצע ואין לאף אחד ספק שזה היה בינגו. זה שהוא לא נשאר זה סיפור אחר. לגבי דלורייה, אף אחד לא ציפה שהוא יגיע כשחקן מוביל. יש לנו את ג'ונס שפתח מצוין את העונה ודלורייה היה אמור להיות לו לעזר ולא שחקן שייקלע פה 20 נקודות. לצערנו, מרווין נחלש מאוד בחודשיים האחרונים, לא יכולנו לצפות את זה ומצפים מדלורייה לעשות יותר ממה שהוא אמור.

אריק גרין צילום הפועל חולון

געגועים לאריק גרין- צילום: הפועל חולון

שמעתי אוהדים שמדברים על אונואקו שהלך בסוף להפועל ולא הגיע אלינו. אני לא בטוח שהוא באמת עזר להפועל תל אביב וצריך גם להיות אחראיים לפני שמחליטים לתת לשחקן נוסף, 40 אלף דולר לחודש, כשיש לך בקבוצה כבר מספיק שחקנים יקרים. אני עם הראש קדימה לעונה הבאה ויותר מטריד אותי הפן הכלכלי מהמקצועי. גם הפציעה של סי.ג'י, אילצה אותנו להוציא כסף נוסף.

כשסי.ג'יי חזר לשחק, הוא נתן משחק ענק והיינו בטוחים שאנחנו מקבלים את סי.ג'יי הישן והטוב, ככל שעברו המשחקים הבנו שצריך חיזוק בעמדת הגארד, העניינים כבר היו סגורים עם רייג'ון טאקר, אבל ברגע האחרון הוא החליט להישאר בארצות הברית ולנסות את מזלו שם. יכולנו להביא זר אלמוני ובינוני ואז היו באים בטענות על מה שהבאנו. נפתחה הזדמנות להביא את מני האריס שאנחנו מכירים וזוכרים לטובה ולא היססנו."

-ואז הגיע המשחק בירושלים ומתברר שלא הגיע השחרור של השחקן, הוא לא שיחק במשחק החשוב והסוף ידוע

"נכון, אנחנו ידענו שהוא שיחק בטאיוואן, ופתאום בדקה ה-90, הגיע איזה טלפון שדיבר על חקירה שעושים כי הוא כנראה שיחק בכווית 3 משחקים, מני עצמו אמר שמעולם הוא לא נחת שם, היינו צריכים לדבר עם הכוויתים שעם רמת התקשורת מולם, עדיף לשלוח יונה ונקבל תגובה יותר מהר, וזהו. זאת פדיחה שכולם אחראיים עליה, אנחנו לא מתחמקים מאחריות, אבל באמת שזה לא משהו שיכולנו לצפות מראש".

-אז מה קורה איתו עכשיו?

"הצלחנו להשיג אישור מהסוכן שלו וממנו שהוא ישחק את שני המשחקים הנותרים באירופה ומשם נצטרך להמשיך ולראות מה עושים כי נותרו לנו רק 2 חילופי זרים עד לסיום העונה וזה הימור. אם נראה שהוא בכושר ומספיק שהוא 70-80% מהמני שאנחנו מכירים, אני בטוח שהוא יישאר פה עד סוף השנה"

מני האריס צילום עודד קרני מנהלת הליגה

מני האריס בקדנציה הקודמת שלו בחולון- צילום: עודד קרני, מנהלת הליגה

-איך קורה שאלופת המדינה שמאמן אותה מאמן הנבחרת, מתקשה כל כך להביא בקיץ שחקן ישראלי בכיר ומה קרה באמת עם רפי מנקו?

"נתחיל עם עניין רפי מנקו. ברגע שגיא פניני חזר למכבי תל אביב, אין ספק שלמנקו היה "יותר קל" לעבור איתו לשם. הוא קיבל מאיתנו הצעה מכובדת מאוד, ויתר על ההסכם איתנו והעדיף ללכת לכסף הגדול של מכבי. כל הסיפור על זה שלא התאמצנו ולא רצינו, מצוץ מהאצבע. אני הייתי בפגישות ואני אומר לכם, לא היה ולא נברא. אבל כן, עובדתית הייתה לנו בעיה עם ישראלים, אנחנו נלמד מזה ואנחנו כבר בדרך לתקן את זה."

גיא פניני כריס ג'ונסון רפי מנקו הפועל חולון צילום FIBA BASKETBALL

גיא פניני ורפי מנקו עם כריס ג'ונסון. צילום: צילום FIBA BASKETBALL

מה לגבי השחקנים הצעירים הישראלים שכן נמצאים בקבוצה? נראה שגודס פחות מאמין בהם.

"יש צוות מקצועי שמקבל החלטות במהלך המשחק ובראשם גיא גודס. אמרנו לו שיינסה לתת יותר דקות לילדים ואנחנו ניקח אחריות גם אם נפסיד, הוא מקבל את ההחלטות בפועל ואנחנו לא מתערבים לו.

-הקבוצה הודחה ברבע גמר הגביע וגם העונה האירופאית נגמרה. הפועל חולון ויתרה על העונה הנוכחית?

"בשום פנים ואופן לא! עצם העובדה שאנשים בדיכאון כי הודחנו ברבע גמר גביע וסיימנו את העונה האירופאית ב-16 הגדולות, אומר המון. אנחנו מקום 3 בליגה ואני חושב שאם הסיפור עם מני האריס יצליח וזה מני שאנחנו מכירים או קרוב לזה, אני חושב שאנחנו חזק חזק בתמונה. אני מזכיר לכולם שפעם אחרונה שהודחנו מאירופה וחשבו שאנחנו חוזרים שבורים לסיום העונה, זה נגמר באליפות".

-ועדיין, נדמה שכל משחק "מאני טיים" הקבוצה פתאום נעלמת, לעומת משחקי ליגה "רגילים" שהיא מנצחת בקלות. יש לזה הסבר?

"אי אפשר להתווכח עם העובדות. כמו שבשנה שעברה היינו נכנסים לבורות של הפרשים דו ספרתיים ומצליחים לנצח, השנה קורה לנו בדיוק ההפך. ועדיין, הפסדנו ברבע גמר הגביע, נכון זה כאב כי קיבלנו כביכול הגרלה נוחה, אבל זה לא כזה אסון וזה יכול לקרות.

בסופו של דבר הפסדנו משחקים מכריעים על דברים קטנים. שלשה פה, שלשה שם, פחות עבירה בלתי ספורטיבית בצרפת, ואנחנו היום במקום אחר ומדברים על דברים אחרים"

עניין הגופיות הלבנות. הרבה אוהדים לא מתחברים לשינוי הזה

"כן, אני שומע שיש כמה עשרות אוהדים שהגופיות החדשות לא באות להם טוב בעין. לעומת זאת, אני מקבל תגובות נהדרות מהמון אוהדים, אומרים לי שאלו הסטים הכי יפים אי פעם שהיו להפועל חולון, גם גלטסראיי משחקים עם לבן ויש עוד קבוצות, זה משהו ייחודי שמשתלב עם הצהוב והסגול ואנחנו לא משחקים עם אדום אם אני זוכר נכון…"

ניב משגב הפועל חולון צילום עודד קרני מנהלת הליגה

מתרגלים ללבן- צילום: עודד קרני, מנהלת הליגה

מסר לסיום לאוהדים? 

"אנשים צריכים להבין שצריך סבלנות בכל דבר וגם המועדון הכי גדול בעולם לא יכול לעשות קסמים כל עונה. גם גדולים מאיתנו עם מאות מליוני דולרים, לא הצליחו השנה בכל המסגרות כמו למשל פ.ס.ז של מסי הגדול, שלא הצליחה לעבור שמינית גמר. יש פה מועדון שאם באמת כולם אוהבים ורוצים שיהיה לו טוב, אז צריכים לסמוך על מי שנמצא.

אף אחד הוא לא מעל המועדון. לא קהל, לא הנהלה, לא אף אחד. זה המסר הכי חשוב שיש לי לכולם. ואם יש כמה אוהדים שהם חושבים שהם מעל המועדון, אז אנחנו בבעיה גדולה ואני לא אתן לזה לקרות.

ואני רוצה להזכיר לכולם שאצלנו לא צריך להשאיר מפתחות כי הדלת שלנו פתוחה ומי שיכול ורוצה לעזור, מוזמן לפנות. כולם יודעים את הטלפון שלי ויכולים לפנות אלי ישירות עם כל שאלה או בעיה. אין צורך להתסיס בלי סיבה."

הפועל חולון אלופה קהל צילום רועי אסף

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

3 תגובות

  1. אוהד חולניה

    לצערי, הנהלת המועדון מתנהלת כאילו היא יודעת הכל. אבל מתנהלים כמו חובבנים. הכל מתחיל בניהול. אם אנחנו רוצים להתנהל כמו מועדון גדול ומנצח אנחנו צריכים להתנהג ככה. כל תלונות האוהדים מעידים שהכל מתנהל לפי מצב הרוח ולא בצורה מקצועית חבל

  2. אין סיכוי שהמון אוהדים אומרים שזה הסטים הכי יפים של הפועל חולון, רובינו ממש לא אוהבים אותם (תבדקו כמה סטים נמכרו מזה( אין לנו שום קשר לצבעים האלה, לבן זה צבע ניטרלי בלי זהות בכלל, כתום? איך זה קשור אלינו? נראה ששילמו יותר מידי כסף למעצב ולא נעים לזרוק את זה לפח, אז הנה אני אומר בפה מלא המל הוא ערום! אין לא היה ולא יהיה קשר בין חולון לצבעים ולעיצוב האלה

    עצוב

  3. מתי תעשה סוף חוליגנים? נראה לך הגיוני לנסות לגנוב שלט מאוהדי הקבוצה השנייה? לצעוק מאחורי הספסל של הקבוצה היריבה?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה צילום פרטי

צפו: תקפו עובד מינימרקט תוך קריאה גזענית "מוות לערבים"

תפריט נגישות