n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / לזכר סבא וסבתא מרק ורובי חולמים להמשיך את השושלת

לזכר סבא וסבתא מרק ורובי חולמים להמשיך את השושלת

מרק החליטו אחרי 14 שנות נשואים לצאת בגיוס של מימון המונים כדי שיצליחו להביא ילד בפונדקאות." נשבענו בביקור באושוויץ שנמשיך את המורשת שלהם"

רובי ומרק

בימים אלה של מלחמה שמתערבבת יחד עם יום השואה  נלחמים  מרק ורובי פיסטרייך מגר כדי שיוכלו להפוך להורים, כדי להגשים את החלום הם יצאו בגיוס המונים "סבתא שלי שרה קופ ז"ל  היתה בגטו ביסרביה שברומניה, רובי, בן הזוג שלי הוא דור שני לניצולי שואה. אביו שמעון. היה בגטו בפולין באזור קרקוב.  כך מספר מרק בן 39 שנשוי ארבע עשרה שנה לרובי בן ה-57.

 

הם הכירו ב-2010 והתחתנו בארץ ב2011 אך משרד הפנים לא הכיר בנישואים האלו ולכן הם החליטו ב-2017  להתחתן בפורטוגל ולמרות שמשרד הפנים לא הכיר בנישואים האלו, לאחר התערבות של השגרירות של פורטוגל, הם נאלצו לרשום אותם כזוג נשוי בארץ.

מדוע החלטתם עכשיו להיות הורים?

רובי היה נשוי בעבר לאישה ויש לו 2 ילדים. עכשיו החלטנו שגם אני רוצה להיות אבא, כאשר רובי יאמץ את התינוק וזו הסיבה שהחלטנו לבצע את ההליך פונדקאות בארגנטינה כי שם בתעודת הלידה רושמים את שני האבות כהורים ואז למשרד הפנים כאן לא תהייה ברירה אלא לרשום גם את רובי כהורה"
" יש לי אח אחד אך רק מצד האמא מה שאומר שאני בן יחיד לאבא שלי כך שמעבר לזה שאני רוצה להיות אבא, אני רוצה שגם לאבא שלי יהיה נכד" מסביר מרק." כמו כן לאחרונה אמא שלי חלתה בסרטן, אמנם היא כבר מחלימה ממנו אבל הפחד הזה שהיא לא תזכה לראות נכד ממני גם גרם לי להתחיל בהליך פונדקאות. ולמרות שהיא מחלימה מהמחלה , אי אפשר לדעת מה יהיה בעתיד כי לצערי המחלה יכולה לחזור (כמובן מקווה שלא ושתהייה בריאה). לצערי ההליך הוא מאד יקר ולכן גם לי גם להורים שלי אין את האמצעים לשלם על ההליך ולכן החלטנו לבצע גיוס המונים.  על כל דבר בחיים שלי לצערי נלחמתי כדי להשיג אותו וכמו שהמלחמה עם משרד הפנים הייתה קשה, אני מרגיש שהמלחמה הזו על הליך פונדקאות היא לא פחות קשה.
בנוסף סיפור המשפחה שלנו מאד מיוחד כי גרושתו של רובי תלווה אותנו בתהליך לידה כאשר יתקיים בעזרת השם ותהייה אפוטרופוסית אם יקרה לנו משהו.

היום ערב יום השואה, מסביר מרק כי גם הוא וגם רובי הינם צאצאים של ניצולי שואה וכי הם ההוכחה להמשכיות ולקיום של עם ישראל "נשבענו בביקור באושוויץ שנמשיך את המורשת שלהם" מסביר מרק  "סבתא שלי הייתה בשואה בגטו ביסרביה (Bisarabia) שברומניה. היא הייתה שם שנה וחצי עד שהצליחה לברוח למולדובה. בלילה היא נשכבה על האדמה ברחובות הגטו עד שעברה שיירה של חיילים נאצים ודרכו עליה כי חשבו שהיא כבר מתה מרעב, שם היו נותנים להם פרוסת לחם אחת ביום. לאחר שהשיירה עברה היא ברחה למולדובה, הכירה את סבא שלי ומשם כבר הכל היסטוריה.

רובי, בן זוגי  הוא דור שני לניצולי שואה. אביו שמעון. היה בגטו בפולין באזור קרקוב. אמו נרצחה בתחילת המלחמה מול עיניו. הוא התחבא שנתיים במחסן כאשר בלילה היה יוצא ועובר דרך בתי קברות כדי להשיג אוכל. עלה לארץ ב1949. נפטר ב1988 מדום לב בעת צפיה במשפט דמניוק אחרי שיצא זכאי.

יש לנו את כל הסיבות בעולם להיות הורים, עכשיו נשאר רק עזרת הציבור

לתרומות:0526735573

ובעמוד: מרק יהיה אבא: מרק יהיה אבא (giveback.co.il)

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

תמונה של WhatsApp‏ 2024-05-14 בשעה 17.30.18_e787e5be

גם אחרי יומיים הציבור הדתי מדבר על תפילת העצמאות הגדולה של המגזר

תפריט נגישות