n
דף הבית / חולון / חולון: מחבקת עם "חיבוקי"

חולון: מחבקת עם "חיבוקי"

שרון סולטן מחולון היא חלק מעשרות מתנדבי קבוצת "עמל ומעבר" שהגיעו אל בתי המלון בהם לנים ילדי המפונים ומדריכים אותם כיצד להימנע מטראומות וחרדות באמצעות ה"סטראט אפ" הישראלי, בובת כלב עם עיניים עצובות וידיים ארוכות, שגורמת דווקא לילד לטפל בה

חיבוקי

שרון סולטן מחולון היא אחת מתוך קבוצה של עשרות מתנדבים שיצאו למלונות בעוטף עזה ואילת כדי לטפל בילדים שפונו ונמצאים בהם באמצעות הסטארט הישראלי, בובת "חיבוקי", בובת כלב עם עיניים עצובות וידיים ארוכות. הנהלת קבוצת "עמל ומעבר" שקבעה שבימי המלחמה יש חשיבות עליונה לטיפול בטראומות ובחרדות בקרב הילדים אפשרה לעשרות מעובדיה להתגייס בהתנדבות ולהעביר סדנאות לילדי המפונים במלונות. עד כה הם נפגשו עם יותר מאלפיים ילדים והפגישות יימשכו גם בשבועות הבאים.

את בובת "חיבוקי", ה"סטארט אפ" הישראלי, פיתח הפסיכולוג הראשי של קבוצת "עמל ומעבר", הד"ר שי חן גל, בשיתוף פרופ' אבי שדה, עוד בימי מלחמת לבנון השנייה. "גיליתי בובה שאף אחד לא רצה כי היא עצובה מדי, והבנתי מייד שהיא אידאלית לטיפול בילדים שיטפלו בה, ולא היא בהם", מסביר ד"ר חן גל.

אחרי מלחמת לבנון השנייה, בפרויקט משותף של משרד החינוך ואשלים,  הרגיעה וטיפלה בובת "חיבוקי" את ילדי הצפון, בצוק איתן את ילדי העוטף והדרום ואת ילדי יפן לאחר הצונאמי. בהמשך הצוותים של עמל ומעבר הובילו התערבות עם עשרות אלפי ילדים באוקראינה וגם בדרום מזרח תורכיה, לאחר רעידת האדמה. ועכשיו היא חוזרת במטרה להרגיע את המפונים מהדרום והצפון. עד כה הרגיעה הבובה, שהוכחה מדעית כיחידה המרגיעה בטווח קצר ילדים בגילאי 7 עד 13 שסובלים מחרדות וטראומות, כ 150 אלף ילדים ברחבי העולם.

שרון סולטן מחולון, העובדת ביום יום כמנהלת מרחב מרכז בחטיבת טיפולי הבית של "עמל ומעבר", אם לארבעה ילדים, הצטרפה בשמחה לסיירת חיבוקי. היא מספרת: "הימים שהייתי בים המלח עם סיירת חיבוקי היו ימים מאתגרים מאוד. אנחנו בעיקר היינו באינטראקציה עם ילדי העוטף, בהתערבות עם בובת חיבוקי, שלתפיסתי זו שיטה טיפולית ראשונית מדהימה לילדים שחוו פוסט טראומה. בכל התערבות נתקלנו בכל מיני ילדים וכל אחד עם הסיפור שלו, אבל כולם אהבו את חיבוקי".

  • וברמה אישית. איך הרגשת?

"ברמה האישית עשיתי התערבות עם הילדים של הרופא מבארי שחירף את נפשו ויצא אל המרפאה בקיבוץ על מנת לטפל בפצועים ולבסוף נרצח. אשתו סיפרה לי את בנוכחות הילדים וזה פשוט היה הרגע הכי קשה עבורי בימים האלה. המבט בעיניים של אנשי בארי ושל המבוגרים והילדים שפגשתי פשוט צרב לי בנשמה!"

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

3

בשטיינברג מסכמים את עונת החורף

תפריט נגישות