n
דף הבית / כללי / ראשון לציון העיר הראשונה בארץ שהקימה משמר אזרחי במלחמה

ראשון לציון העיר הראשונה בארץ שהקימה משמר אזרחי במלחמה

משמר

היום 16 למלחמה והבהלה לא עוזבת את תושבי העיר, פוסטים עולים לרשתות החברתיות על אלמונים שדומים לערבים, מצלמים בניינים, מסתובבים בעיר וכולם כמו כולם בפאניקה.

הבהלה הזו נובעת מהטבח הגדול שבוצע בתושבי הישובים בעוטף עזה במשך שבע שעות ויותר עד שהגיעו כוחות הביטחון.

עיריית ראשון לציון הייתה העיר הראשונה שזיהתה את הצורך בהתגייסות האזרחית והקימה מערך מוסדר של משמרי שכונות, שמהווים מכפיל כוח לפקחי החברה לביטחון וסדר ציבורי שלנו וגם למשטרה. בעת שהמדינה מלקקת את הפצעים ומנסה להתאפס, הבנתי שגם הפעם, הרשות המקומית צריכה לקחת יוזמה ולפעול.

גל גפן פגש את ראש העיר רז קינסטליך להבין האם אנחנו בטוחים כאן בעיר:
"ביום השני למלחמה נפגשתי עם בכירי המשטרה בדימוס, בינהם –  רב גונדר בדימוס אהרון פרנקו ורב פקד בדימוס דודו כהן, שמנהל את המערך בפועל. יחד עמם, בנינו את מערך ההפעלה של משמרי השכונות והיום מנהל המערך שלנו הוא רב גונדר בדימוס אהרון פרנקו" מסביר ראש העיר.

כיצד מנוהל משמר שכונות בעיר שמונה 250 אלף תושבים?
העיר חולקה לשישה רובעים. לכל רובע יש מנהל וסגן מנהל והכוחות מזוהים בפנס מהבהב, אפודות זוהרות, כובעים, מכשירי קשר פנסים ומצלמות גוף.

כמה מתנדבים הצלחתם לגייס בשבועיים?

מרגע הקריאה שלנו להתנדבות – גייסנו כבר למעלה מ-1000 מתנדבות ומתנדבים שהצטרפו שעובדים 3 משמרות ביום 24/7.
חלק מצטרפים למערך הניידות שלנו וחלק על בסיס רכבים שכורים ופרטיים (שלהם אנחנו מחלקים כרטיסי דלק). בכל רגע נתון יש עשרות ניידות שמסתובבות ברחבי העיר – כ-50 ניידות במשמרות מתנדבים בנוסף לניידות של החברה לביטחון והמשטרה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

55

הדי פיצוצים נשמעו באזור המרכז

תפריט נגישות