n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / קעקועים בהשראת המלחמה: הטרנד שכבש את ראשון לציון

קעקועים בהשראת המלחמה: הטרנד שכבש את ראשון לציון

קעקוע
מנציחים את התקופה. קעקועים ברוח התקופה (צילום דניאל פולק)

ניצולים ממסיבת הטבע מקעקעים את המילה NOVA, הוריה ואחיה של צעירה שניצלה בנס מהטבח קעקעו את תאריך פרוץ המלחמה ויש גם אזרחים שמבקשים להביע הזדהות ומקעקעים את סמלי המלחמה. כל הפרטים על התופעה שהתפתחה בהשראת "השביעי באוקטובר"

"ניצולה ממסיבת הטבע הגיעה אליי לסטודיו וביקשה לעשות קעקוע ממש מיוחד", מספר המקעקע אופק אוחנה. "בחודש האחרון עשיתי המון קעקועים בהשראת המלחמה, אבל הבקשה שלה היתה ממש יוצאת דופן".

מה היא ביקשה לקעקע?

"שמה שירה ביתשו. היא סיפרה לי שבעת המנוסה מהמחבלים כל מה שהיא ראתה באותם רגעים היו ציפורים שעפות בשמיים. הן עפו בגלל הרעש הנורא שהיה שם מהיריות, הטילים והצעקות. היא החליטה לקעקע עין בוכה שיוצאים מתוכה ציפורים ומתחת הכיתוב 'NOVA' והתאריך 7.10.23. בהמשך כל המשפחה שלה הגיעה אליי כדי לעשות קעקועים בהשראת הנס שקרה להם".

חודש מאז שפרצה המלחמה ניתן כבר לקבוע שמדובר בתופעה רחבת היקף. צעירים רבים, ולא מעט מבוגרים, החליטו לקעקע על גופם אלמנטים שקשורים ל"שבעה באוקטובר". משיחות עם מקעקעים בראשון לציון מתברר כי הקעקועים הפופולריים ביותר הם: מפת ארץ ישראל, תאריך פתיחת המלחמה, מגן דוד, יד של תינוק אוחזת יד של אם, המילה נובה, חרבות נעוצות בתוך לב, עין דומעת, חרבות ברזל, משפטים אופטימיים ("יהיה טוב", "ביחד ננצח", "עם ישראל חי") דיוקן של רחל מאופקים וכן דיוקנאות של חיילים וחיילות שנפלו במלחמה.

אוחנה, תושב שכונת נרקיסים, עובד בסטודיו ברחוב הרצל 64. הוא למד לקעקע לפני כשלוש שנים ב"סטודיו גידה" אצל המקעקע אביהו בן גידה.

"האדם הראשון שהגיע לקעקע משהו ברוח המלחמה היה צעיר שביקש לקעקע את תאריך פרוץ המלחמה", משחזר אוחנה. "זה קרה ארבעה ימים אחרי שפרצה המלחמה. מאז הגיעו עוד רבים. כל אחד מהם ביקש סמל שונה, אבל כולם ביקשו מוטיבים ברוח המלחמה".

אוחנה מספר על צעירה שהגיעה לסטודיו וסיפרה לו כיצד חייה ניצלו בנס: "היא היתה צריכה לנסוע עם שלושה מחבריה הטובים למסיבת הטבע.

"באותו יום היא לא הרגישה טוב ולכן לא הצטרפה אליהם. היא ניצלה, אבל שלושת החברים נרצחו. זה סיפור נורא, ממש מזעזע. כאב לב. היא החליטה לקעקע כנפיים של מלאך ומתחת את המילה NOVA ותאריך פרוץ המלחמה. כל אחד מקעקע את הסיפור שלו, את מה שהוא עבר שמה, אם זה מה שהם ראו ומה שהם שמעו".

אני מניחה שיש לא מעט רגעים מרגשים במפגשים עם הניצולים מהמסיבה.

"כן, בהחלט. כפי שסיפרתי, שירה ביתשו היא ניצולה מהמסיבה. היא הגיעה לסטודיו ביחד עם הוריה ואחיה. האבא פיני עשה על הזרוע קעקוע של יד תינוק אוחזת ביד אם, הוסיף את תאריך פרוץ המלחמה, את השם של שירה באנגלית ואת המילה REBORN – המשמעות היא ששירה נולדה מחדש באותו יום. אחיה דביר קעקע מצפן, האמא סוניה קעקעה את השם שירה באנגלית עם המילה REBORN".

האב פיני פרסם את תמונות הקעקועים ברשתות החברתיות וכתב: "תמיד איתך ילדה שלנו, גיבורה שלנו. תמיד לצידך. כמשפחה אחת, יד ביד, לא נפסיק לרקוד".

פיני
קעקועים של אופק אוחנה למשפחת ביתשו שביתם ניצלה מהמסיבה בנובה

ל"גל גפן ראשון לציון", אמר האב: "כולנו עשינו את הקעקועים כדי שנזכור ולא נשכח. תודה רבה לאופק שהקדיש לנו יומיים וביטא עבורנו את כל הרגש בתוך קעקוע".

לא רק ניצולים מהמסיבה מבקשים לקעקע סמלים על גופם. אוחנה מספר: "הגיעו אליי הרבה צעירים שניצלו מהטבח במסיבה וביקשו לעשות קעקוע, אבל יש המון המון אנשים שלא היה להם קשר לאירוע או למסיבה, שלא איבדו אף אדם שיקר להם ובכל זאת באו לקעקע על הגוף סמלים מהמלחמה כחלק מהזדהות".

דניאל פולק, 23, החל לקעקע כבר בגיל 18 וכיום הוא עובד ב-future tattoo  בראשון לציון.

"כשבוע לאחר האסון התחילו להגיע אליי צעירים וצעירות שביקשו לעשות קעקוע שקשור למלחמה", הוא מספר. "הראשונים שהגיעו היו ניצולי מסיבת הטבע ואחריהם הגיעו אנשים רבים שבחרו להנציח את התקופה, כל אחד מסיבותיו".

מה הקעקוע הכי מבוקש?

"הכי מבוקשים הם קעקועים של ארץ ישראל, תאריך פרוץ המלחמה וחרבות ברזל. כרגע רוב הקעקועים שאני עושה קשורים לזהות היהודית. אני מאחל לכולנו שנחזור לעשות קעקועים נוספים, אופטימיים ויפים בעתיד".

22
המקעקע דניאל פולק קעקע על רגלו

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

3

בהלה בקניון ראשונים: צעירה צעקה שהיא דעא"ש

תפריט נגישות