n
דף הבית / כללי / איך פותחים חשבון בנק באירופה

איך פותחים חשבון בנק באירופה

אחד השלבים החשובים ביותר בתהליך הגירה, בין אם הוא קבוע או זמני, הוא פתיחת חשבון בנק בחו"ל . כמובן שלא רק מהגרים עושים זאת אלא גם אנשי עסקים ואנשים פרטיים המבקשים להחזיק חשבונות בבנקים זרים, אך מהגרים נדרשים לכך על מנת שיוכלו לקיים שגרת חיים סדירה, לעבוד ולשלם חשבונות.


high-view-laptop-black-shopping-card (1)
קרדיט לתמונה Freepik

ישראלים רבים פתחו וממשיכים לפתוח חשבון בנק באירופה, כשלב מקדים להגירה אל מדינה אחרת. הם יכולים לעשות זאת עוד כשהם חיים בעזרת פתיחת חשבון במסגרת בנק אירופאי בישראל, ואז להשתמש בו גם במדינה אליה הם עוברים ויש להם אפשרות להמתין ולעשות זאת אחרי שהם יהגרו באופן מלא.

תהליך פתיחת חשבון בנק לתושב חוץ הוא לא דבר מורכב, אך זה דורש להחזיק ברשותכם את כל המסמכים הרלוונטיים בשביל להוכיח שאכן אתם תושבי המדינה ואתם מתגוררים בה כחוק. בכל מקרה, לפני שממהרים לעשות זאת, רצוי לבדוק איזה בנק הכי כדאי לפתוח חשבון, בשביל שתוכלו לקבל את התנאים הטובים ביותר, ולשלם עמלות נמוכות.

כיצד זה מתבצע בפועל?

תחילה נציין שלא משנה הסיבה שבגללה החלטתם לעבור ולהתגורר במדינה אחרת, וגם לא משנה כמה זמן אתם מתכוונים לשהות במדינה (נניח ויש לכם כוונה לעבור אליה רק לצורך לימודים או עניין אחר), אזי שאתם חייבים לפתוח חשבון בנק באותה מדינה. כך, כאמור, תוכלו להכניס ולהוציא כסף, לבצע פעולות בנקאיות נדרשות, ואף תוכלו לפתוח תוכניות חסכון ופעולות מורכבות אחרות.

בעיקרון, אפשר לבצע פתיחת חשבון לתושב חוץ עם דרכון זר, אף מרבית הבנקים יעדיפו שתעשו זאת עם דרכון מקומי. זה הרבה יותר פשוט, ויכול להפחית את החששות כלפיכם. לכל בנק בכל מדינה, יש דרישות שונות ומסמכים שונים שתצטרכו להציג. לכן, לפני שאתם ממהרים לפתוח חשבון, עליכם לבדוק מה הדרישות של הבנק, להכין את כל המסמכים מבעוד מועד, ולהגיע מוכנים לתהליך. היום חלק גדול מהפעולות בבנקים רבים, אפשר לבצע דרך האינטרנט או דרך אפליקציות, כך שזה חוסך לכם זמן וטרחה.

מה עושים עם החשבון במידה וחוזרים לארץ?

אם החלטתם לחזור ארצה, עליכם להחליט האם להשאיר את החשבון פתוח או לסגור אותו. כאמור, ישנם לא מעט ישראלים המחזיקים היום חשבון בבנק זר, מסיבות כלכליות ואחרות. במידה ואתם לא נדרשים לשלם עמלות או דברים אחרים, לא חובה לסגור אותו. מה עוד שאם תרצו אי פעם לחזור להתגורר באותה מדינה, לא תצטרכו שוב על התהליך.

בכל מקרה, לפני שאתם בוחרים לעשות צעד כזה או אחר, בדומה לצעד פתיחת חשבון בבנק זר, מוטב שתבחנו מה האופציות הרלוונטיות עבורכם ומה משתלם לכם יותר. עליכם לזכור, שהתנאים עבור פתיחת חשבון בנק לתושב חוץ עלולים להשתנות, מה שיכול להקשות עליכם אם תרצו לפתוח חשבון חדש, ולכן ייתכן וישתלם לכם להחזיק בו גם אם אינכם חיים עוד במדינה.

  • תוכן ממומן

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

קרדיט: רוי שוקולד

מתנות ליום הולדת מפנק

תפריט נגישות