n
דף הבית / עמוד הבית ראשי / מרגש: הלב הגדול של עם ישראל נע דרומה וצפונה

מרגש: הלב הגדול של עם ישראל נע דרומה וצפונה

ארוחה חמה לחיילים בחזית

בעוד מלחמת "חרבות ברזל" נמשכת, אזרחים רבים רוצים לתרום לחיילי צה"ל ולתושבי עוטף עזה וכן למשפחות הנפגעים והחטופים. "זאת העת לתרום, לסייע ולעשות כל מה שביכולתנו כדי לתמוך בלוחמים", אומר לנו חיים כהן (22) תושב גבעת שמואל שהחליט לבדו להקים מערך שלם של איסוף תרומות, רכישת מוצרים שנדרשו מהחזית ודאגה לשינועם באמצעות הרבה אנשים טובים שרק רוצים לתת יד. 

"הכל רץ מהר מדי ולא תוכנן לרגע. אם אני חושב על זה למפרע זה התחיל ביום ראשון בבוקר כשהבנו את גודל הזוועה וכמו כל עם ישראל גם אני ניסיתי לעכל את גודל האירוע שפקד את העם שלנו וחשבתי איך אני יכול לעזור? איך אני יכול להרגיש חלק מהדבר הזה?מפעילויות שונות ומיזמים חשובים שעשינו בעבר למען הציבור, יש לי תפוצת קהל שמונה כמה אלפי אנשים ברשתות ובקבוצות.

כבר בבוקרו של יום ראשון שעבר קיבלתי פניה ממספר אנשים שונים במקביל, אחד ביקש שינוע מהמרכז לדרום, השני ביקש לפרסם שיש צורך בתרומת ביגוד, השלישי ביקש להשתתף בהכנת אוכל עבור החיילים שלנו. מיד, החלטתי להתחיל לפרסם בערוצים הקיימים שלי, וכשראיתי שהפניות נכנסות ללא הפסקה, הבנתי שמדובר בפניות קריטיות עבור הצלחת ישראל במלחמה, הסבתי את הערוצים הקיימים לצורך זה ופתחתי קבוצה שתוך דקות סחפה לתוכה מאות משתתפים שרק רוצים לעזור. היום הקבוצות התרחבו, יש לנו מאות אנשים בקבוצת "העזרה והתמיכה לחיילים ואזרחים במצוקה", קבוצות לניחום אבלים וקבוצת סיירת מניין-השתתפות בהלוויות נרצחים ללא מניין, ולצערי היו לא מעט כאלה.

הקבוצות בנויות בצורה מאד ייחודית, אני היחיד ששולח את התכנים, מה שמונע מהספמות, לא מעט שולחים לי בקשות, ולא מעט שולחים לי הצעות ומנדבים את עצמם. ואני עושה את פעולת החיבור ביניהם".

הבנתי שחילקת אלפי ציציות לחיילים איך ידעת שיש דרישה מסוימת לציציות ולמה?

"כידוע במאמרי וספרי חז"ל הציצית שומרת על האדם ולא כאן המקום להרחיב, ציבור הקוראים מן הסתם בקיא בחשיבות. כך שהיה חשוב לי שכל חייל יקח איתו ציצית לדרך. על מנת שיהיה יותר נוח, החלטתי לחלק גופיות ציצית. מה שקרה הפתיע גם אותי, במיוחד בגלל סיפור שהתפרסם על חייל צה"ל שנלחם בעוטף במהלך החג ולאחר שהרג מחבלים רבים בחילופי האש נפצע וזב דם וכוחות הביטחון חשבו שהוא מחבל ובזכות הציצית זיהו שהוא יהודי ולא הרגו אותו, המון חיילים התחברו לציצית, זה התחיל ב-20 ציציות שאספתי על מנת לחלק ונכון לעכשיו כבר כ-2000 גופיות ציצית חולקו על ידינו בהשתתפות אנשים רבים וטובים לחיילי צה"ל וכוחות הביטחון בכל מקום בארץ".

חיים כהן

 איך הגעת אליהם?

"גם כאן נעזרתי בקבוצה שלנו, מדהים ומרגש לראות את זה כל פעם מחדש, אני רק שולח על שינוע מהמרכז לבסיס בצפון או בדרום, ותוך דקות ולפעמים שניות הבקשה כבר נענית ע"י אחד המשתתפים. בנוסף, יחד עם אנשים טובים נוספים פתחנו נקודת איסוף מוצרי מזון ביגוד ועוד ומשם כולם יוצאים מספר פעמים ביום לצפון ולדרום".

מהיכן השגת את המימון לפעילות הזו?

"חלק גדול מהדברים שחולקו על ידינו זה תיווכים שעשיתי ישירות מהתורם למקבל ופעמים רבות הוספנו גורם שלישי שיבצע את השינוע. עבור הציציות, רכישות המזון והבקשות המיוחדות שקיבלתי חברי הקבוצה ואנשים רבים וטובים שרק רצו להיות חלק תרמו מכספם דרך ערוץ תרומות שפתחתי והשתתפו יחד איתנו במצווה".

 פנו אליך באופן ישיר? מה כתבו לך?

"מיום ראשון אני מקבל כל יום מאות בקשות שונות בפרטי, מצד אחד מגיעות אליי בקשות למזון, אוכל יבש, מטענים ניידים, ציציות, ביגוד ועשרות שינועים, ומצד שני אנשים שרק רוצים לחלק. ואני יכול להגיד בסיפוק ורגש עצום שב"ה 90% מהבקשות נענו עוד באותו היום".

 מה חילקת לחיילים מלבד ציציות?

בעזרת חברי הקבוצה שלנו הגענו לכ-5000 מטענים ניידים, קרוב לאלף ארוחות חמות, ביגוד, אוכל יבש, חד"פ, עוגות, טליתות לבתי מלון של מפוני העוטף, חלות לשבת, ווסטים זוהרים, פירות וירקות, סנדויצ'ים, פנסי ראש, ווסטים קרמיים, מגבות, והדבר הלא פחות מרגש זה שינועים שנעשים בעזרת חברי הקבוצה לכל מקום בארץ בכל שעות היממה. בנוסף, סידרנו לעשרות מתושבי העוטף מגורים ללא עלות במרכז אצל אנשים טובים שרצו לעזור".

יש משהו שריגש אותך במיוחד?

"יש כמה מקרים שלא הצלחתי להישאר אליהם אדיש", מספר חיים בעיניים בורקות, "ביום שני בשעה 23:00 בלילה אני מקבל הודעה: "הי חיים, אולי תוכל לעזור לי במשהו קטן? אני קצין קרבי ואני נמצא מאז שבת בבוקר בפעילות, אשתי והילדים בדרום לבד, הבן שלי חוגג יום הולדת חמש ביום רביעי יש סיכוי שיעזרו לי לשמח אותו עם צעצוע? כל החנויות באיזור שאני נמצא סגורות ואני לא רוצה לאכזב אותו".

באותו רגע הבטחתי לקצין שהילד שלו לא ישכח את יום הולדת 5, לא היה לי באמת כיוון אבל ידעתי שיהיה בסדר. למחרת הילד קיבל מחבר קבוצה נוסף מתנה יקרה עד הדלת עם מכתב מאבא, וביום רביעי מתנה נוספת ממשפחה אחרת. בשעה אחת בלילה קיבלתי הודעה מהקצין שהוא עם דמעות בעיניים בצירוף שיחת וידיאו עם הבן המאושר. אי אפשר להישאר אדיש לסיום כזה. וזה ממלא את הלב ונותן תחושת סיפוק אדירה.

עוד פניה מרגשת שקיבלתי מאזרח מקרית מוצקין שאינו שומר תורה ומצוות, שאומר לי שהייתה לו ציצית אחת בחיים ובעקבות כל השיח שהתעורר על חשיבות הציצית הוא החליט לקבל על עצמו מחדש את המצווה וביקש ממני ציצית עבורו. פה הבנתי שיש עליית מדרגה, מאות בקשות לציציות מאנשים שאף פעם לא זכו, זה כבר משהו מעבר.

photo_2023-10-17_13-41-22

השניצל שניצל

"עוד פעילות מיוחדת שנעשתה על ידינו ב"ה קרתה ביום שישי האחרון, בו חילקנו מאות 'חלות שניצל' ללוחמים ולכוחות הביטחון בדרום". מוסיף חיים ומתרגש לספר, "מי שלקח את זה על עצמו הוא בחור מהקבוצה בשם יוחאי, סבתא שלו גרה באשקלון. לקראת סיום החלוקה הוא כותב לי, עודכנתי כעת שנפלה רקטה בבית של סבתא, בנס אף אחד לא היה שם! אבא שלו היה צריך להיות בשטח באותם רגעים בכדי להכין כמות של 'חלות שניצל' שמצריכה מן הסתם הרבה ידיים שיעבדו, מה שכנראה גרם לבני המשפחה לא לשהות בבית ובזכות העשייה והחסד כולם ניצלו. מיד כתבתי לו: "שלוחי מצווה אינם ניזוקים", אך כשקיבלתי ממנו את התמונה של הרקטה אז הדברים קיבלו נופך נוסף, הרקטה נפלה בחצר הבית על אבנים ולא התפוצצה! (מצורף תיעוד). רק כדי להבין, במרחק שני בתים מהבית של הסבתא נפלה רקטה וגרמה לשריפה ונזק גדול ברכוש, ואז הבנו יותר לעומק את גודל המצווה שהם זכו לקיים וזכות זו שמרה עליהם".

במה אתם מתמקדים כעת?

"כעת לאחר הצפה גדולה של מזון ואוכל יבש אני מגייס רק לפי בקשות ספציפיות של חיילים, בנוסף אנחנו ממשיכים לחלק גופיות ציצית בהתאם לתרומות. כמובן, ממשיכים עם השינועים ברחבי הארץ, וכעת הכנסנו פעילות מרגשת נוספת, אנחנו הולכים לבתי חולים ומחלקים לפצועים מארזים מיוחדים של אוכל, מזון, צעצועים וציציות. בנוסף, עוד תרומה חשובה של משניות מבוארות ותנ"ך מבואר בחלוקה של דף ליום, שקיבלתי מאבי מורי שיחי' הרב ישראל מאיר כהן, יוזם הרעיון משניות ותנ"ך דף ליום, שהבטיח לחלק לחיילים שרוצים ללמוד או למי שבעורף לרוצה ללמוד לזכות החיילים ולזכות עם ישראל שיפנה אליי גם בעניין הזה. אבא רוצה שכל חייל יקח איתו לקרב משניות או תנ"ך ביד. ובכללי זה זמן טוב לקרוא לציבור הקדוש להצטרף לפרויקט העולמי שאבא ייסד ומפיץ המאפשר לימוד וסיום ש"ס משניות ותנ"ך עם ביאור קל להבנה בשנה אחת ולהקדישם לזכר הנשמות הקדושות שנרצחו הי"ד".

 איך אפשר לתרום, להצטרף לקבוצה?

"אפשר לפנות אלי בפרטי בהודעה במספר 054-7668151 ולהצטרף למעגל הנתינה שנוצר בזכות הרבה אנשים טובים ובסיעתא דשמיא גדולה".

עם ישראל נרתם בכל הארץ, מה זה אומר עלינו?

"זה אומר שעם ישראל הוא גוף אחד, ובשעת צרה כולם פותחים את הלב ואת הכיס. לראות יהודים עושים שינועים גם בשתיים בלילה, במשך שעות ארוכות ללא כל תמורה ורק מבקשים ממני לשלוח להם שינועים נוספים, לראות יהודים בכל מקום מתחננים לעזור, לשמוע מחיילים בכל הארץ תודה על אספקת מזון לחודשים ארוכים שקיבלו… זה מרגש וזה רק מוכיח שעם ישראל ביחד, על אף כל הניסיונות לפלג בינינו. וכשעם ישראל ביחד, ואת זה ההיסטוריה כבר הוכיחה, אנחנו ננצח בעזרת השם יתברך".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

11 (4)

מאות השתתפו בהפנינג פסח במקווה ישראל

תפריט נגישות