n
דף הבית / אוכל / מגוון, מיוחד וטעים- מאכלים עם תירס במרכז

מגוון, מיוחד וטעים- מאכלים עם תירס במרכז

מה עוד לא נאמר על תירס? הגרעין הקטן שמשגע את העולם ומגיע בכל כך הרבה צורות. יש המון אופציות למאכלים שתירס יחמיא להם, ולעתים קשה לבחור האם ללכת על קלסיקה או אולי דווקא על הצעת הגשה מקורית יותר, כך או כך תהיו בטוחים שהולך להיות טעים במיוחד. תירס יכול להיות הכוכב של הארוחה או תוספת נפלאה, הוא מתאים למאפה גבינתי, לסלט מרענן, תבשיל מנחם ואפילו קינוח. הגיע הזמן לתת כבוד למאכל כל כך קטן עם טעמים בלתי נשכחים.

pop-corn-gc3a12d713_1920
קרדיט תמונה: pixabay

מאפים

יש לא מעט מאפים בדרגות תחכום קולינרי שונות שניתן להוסיף להם תירס. אחד המאפים הקלסיים זה מאפין גבינות עם תירס בפנים. עם מספר מרכיבים בודדים בלבד תוכלו ליהנות ממאפה קליל להכנה שילדים ישתגעו עליו, וכמובן גם המבוגרים. אופציה נהדרת נוספת היא פשטידת תירס עם גבינות לבחירתכם, על בסיס קמח או ללא. ניתן להכין בנוסף גם לחם תירס, המאפה האמריקאי המוכר והאהוב. אופציה נוספת למאפה עם תוספת תירס ומגוון תוספות נוספות זו כמובן פיצה. מתכון לפיצה כולם מכירים ואוהבים, והבחירה בתירס היא בחירה בתוספת מנצחת שילדים ומבוגרים אוהבים.

אפשרות נפלאה נוספת להכנה ביתית היא לביבות מטוגנות עם תירס ותוספות נוספות. התוספות יכולות לכלול גבינות מסוגים שונים, וכמובן גם ירקות נוספים שמתאימים לטיגון. את הלביבות מומלץ להגיש עם מטבל ציזיקי או מטבלי יוגורט ושמנת חמוצה מסגנונות שונים. ניתן להכין לביבות ללא גלוטן המבוססות על שיבולת שועל. מלבד לביבות תוכלו גם לבחור בקציצות אפויות המבוססות על תירס. מלבד הבחירה בלביבות בשילוב קמח ותירס תוכלו גם להכין לביבות הכוללות את השילוב הכיפי של תפוחי אדמה ותירס.

תבשילים

דייסת תירס מוכרת ואהובה היא כמובן הפולנטה העשויה מקמח תירס עם תוספות גבינתיות ומנחמות, שפשוט אי אפשר להפסיק לאכול מהן. מלבד הפולנטה, תוכלו ליהנות גם מהגרסה הרומנית המכונה ממליגה, כדורי קמח תירס בחמאה המוגשים כלחם מפנק ומשביע במיוחד מקמח תירס. אפשרות נוספת לארוחה חורפית מנחמת היא כמובן מרק תירס שיכול להגיע במספר גרסאות- גרסה סינית עם קורנפלור וביצה או גרסה מוקרמת עם שמנת.  אופציה נוספת אהובה במיוחד היא תפוח אדמה מוקרם בשמנת עם תוספת תירס ומגוון תוספות נפלאות נוספות כמו זיתים, בצל, פטריות ועוד שלל הצעות לפי טעמכם האישי. בתחום התבשילים תירס מחמיא גם למגוון תבשילים אסייתיים וביניהם מוקפץ הכולל אטריות אורז או אטריות ביצים, או בחירה בתבשיל מוקפץ המבוסס על אורז. הטעמים המתקתקים של התירס משתלבים נהדר עם אוכל אסייתי בטעמי סויה, ג'ינג'ר וטעמים מעט חריפים יותר של שום, צ'ילי ופלפל חריף.

סלטים

ניתן להכין מגוון מאכלים מבוססים על תירס וביניהם גם סוגי סלטים טעימים ומיוחדים. בין הסלטים שתוכלו להכין יש סלט בסגנון מקסיקני עם עגבנייה, אבוקדו, בצל וכוסברה. בנוסף, תוכלו להכין סלט חם של תירס ופטריות מוקפצות. סלט נוסף שיש בו תירס הוא סלט ניסואז עשיר עם המון תוספות בפנים כמו ביצה קשה, טונה ותפוח אדמה.  סלט נוסף הוא סלט תירס ושמיר על בסיס מיונז, סלט חגיגי שמתאים גם לאירועים ולאירוח. אם בא לכם במספר צעדים פשוטים לבחור בסלט מרשים במיוחד, סלט דג צרוב ותירס הוא הבחירה הנכונה. עם פילה בר ים, טעמי ליים חמצמצים, כוסברה וצ'ילי חריף, תוכלו ליהנות מסלט מרענן שלא תאמינו שפשוט הכנתם כך סתם בבית. כמובן שגם סלט ישראלי רגיל הוא סלט שניתן להוסיף לו תירס ותוספות משדרגות נוספות שיוסיפו צבעוניות וטעמים לכל ארוחה ביתית ויומיומית.

קינוחים

אם מתחשק לכם להפתיע במיוחד עם מנות מקוריות המבוססות על תירס, למה לא לבחור בקינוחי תירס? כן, כן שמעתם נכון. ניתן להכין מגוון קינוחים מתוקים ומפתיעים עם תירס וביניהם פנקוטה המבוססת על שמנת עם תוספת תירס מתקתק, ואפילו עוגת פולנטה עם קרם פטיסייר הכולל תירס. הייחודיות של התירס היא בטעמיו המתוקים, שיכולים להשתלב נפלא במאכלים מלוחים ומתוקים כאחד. קינוח מושקע במיוחד הוא קרם ברולה עם תירס. זה עשוי להישמע כמו שילוב מוזר למדי, אך למעשה, השילוב של התירס עם השמנת והחמאה הוא שילוב מנצח שמחמיא לקינוחים ולמאכלים מלוחים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

קרדיט: רוי שוקולד

מתנות ליום הולדת מפנק

תפריט נגישות