n
דף הבית / עסקים בכותרות / רגע לפני שקונים רכב – בודקים!

רגע לפני שקונים רכב – בודקים!

בשעה טובה החלטתם לקנות רכב חדש.

pexels-pixabay-248747
pexels

מלבד החיפוש המקיף של רכבים למכירה והפעולות הנדרשות בדרך למציאת הדגם המתאים והנכון ביותר בעבורכם. יש לבצע בדיקות נוספות, הן לפני הקנייה והן במהלך השלמת העסקה. הבדיקות הללו (אשר לרוב אינן דורשות מאמצים מיוחדים) יכולות להיות מאוד חשובות ולהבטיח לכם שאתם עתידים לקבל רכב שלם ומושלם.. (המהווה למעשה כתמורה מלאה והוגנת על כספכם).

אז להלן רשימת הבדיקות שחשוב לבצע:

בדיקת מחירים ואפשרויות מימון
יש לקחת בחשבון שרכישת רכב חדש מצריכה סכום כסף התחלתי לא קטן – אשר גובהו יושפע כמובן מדגם הרכב, אבל בכל מקרה מדובר בסכום אשר ינוע בין עשרות רבות של אלפים למאות אלפי שקלים – כך שמדובר בסכומי כסף גבוהים בכל הסטנדרטים ואמות המידה.
לכן, כדאי שתוודאו שיש לכם את הסכום הנדרש – ושהוצאת הסכום הזה לא תפגע באיכות החיים שלכם.
במידה ותגלו קושי מסוים, כדאי לבדוק את אפשרויות המימון השונות, את סוגי העסקאות המוצעות – לדוגמא, רכישת רכב 0 קילומטר בעלות מופחתת וכמובן, גם את האופציה של ליסינג תפעולי. כאשר, כל אחת מהאפשרויות הללו יכולה לטמון בחובה פתרון איכותי למצב כלכלי בעייתי.

בדיקת הרכב עצמו
גם כאשר רוכשים רכב חדש מהניילונים וכביכול אחד מהערכים המוספים של קניה שכזאת, טמונה בשקט נפשי שהרכב חף מכל תקלה או בעיה. ההמלצה היא לא לוותר על עריכת בדיקה לרכב לפני שלוקחים אותו מהיבואן או מהסוכנות.
את הבדיקה תוכלו לבצע באמצעות סריקה באור יום הן של החוץ והן של הפנים – על מנת לוודא שהן שריטות או בעיות אחרות.
פעולה נוספת בה יש לנקוט למטר היא לקיחה של הרכב לנסיעת מבחן – יש להיות קשובים ומרוכזים ולוודא שאתם לא מזהים סימנים אשר עלולים להוות כ"נורת אזהרה" על קיומה של בעיה.

בדיקת המערכות השונות המותקנות ברכב
סביר להניח שאם אתם קונים רכב חדש, הוא יהיה מאובזר במערכות טכנולוגיות חדשניות מסוגים שונים – אשר ישפיעו במישרין ובעקיפין על חוויית הנסיעה, על הבטיחות והאיכות.
יחד עם זאת, לצד המערכות הקיימות ברכב יש גם מערכות נוספות, אשר בכוחן לשדרג את אותו הרכב.
ההמלצה היא לבדוק מהן המערכות אותן אתם  יכולים להוסיף – לדוגמא, מערכת שמע מתקדמת, מערכת מולטימדיה משודרגת ועוד..
אם בחרתם לרכוש את המערכות הללו – אל תשכחו לבדוק לפני שאתם לוקחים את הרכב, שהן אכן הותקנו בו – ובכלל, שכל המערכות אשר אמורות להיות באותו הרכב אכן מצויות בו.

 בדיקת מסמכי רכישת הרכב
כשאתם קונים רכב חדש אתם אמורים לקבל גם מסמכים – שיש להם ערך ומשמעות. המסמכים אמורים לכלול בתוכם: עותק של חוזה הרכישה – חוזה זה אמור להכיל מידע חשוב ומשמעותי ובין היתר: תנאי הרכישה, מחיר הרכב, אחריות יבואן, מועד האספקה ועוד..
מסמכים נוספים אותם אמורים לקבל הם: תעודת אחריות על הרכב ועל חלקיו – כאשר יש לוודא שהתעודה חתומה על ידי הגורם הרלוונטי.

בדיקת האחריות על הרכישה
כשאתם קונים רכב חדש אתם אמורים לקבל (על פי חוק) אחריות למשך תקופה של מינימום שנתיים. יחד עם זאת, לא מעט יבואנים מציעים אחריות לתקופת זמן ארוכה יותר.
אם מדובר בפרמטר שהוא בעל חשיבות בעבורכם, חשוב שלא תסתפקו בהבטחה על משך זמן האחריות אלא תבדקו לפרטי פרטים, מה אותה האחריות כוללת בתוכה ומה היא דורשת ממכם.
שימו לב שפרט זה חשוב מאוד, מכיוון שמדובר בפרמטר אשר יכול לייקר את עלות הרכב – ולכן, חשוב לבדוק גם את האותיות הקטנות.

 

  • תוכן ממומן

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

קרדיט: pixabay

מאז ועד היום: טבעות אירוסין ונישואין

תפריט נגישות