n
דף הבית / עמוד הבית ראשי / נדל"ן / קונים דירה מקבלן? כך תיערכו לעסקה

קונים דירה מקבלן? כך תיערכו לעסקה

שוק הנדל"ן עודנו מתאפיין במחירים המאמירים מיום ליום ושהופכים את החלום לרכוש נכס למאתגר הרבה יותר. חלומם של רבים הוא לרכוש נכס חדש ככל הניתן, כאשר נכסים חדשים מבטיחים תשתית מים וחשמל טובה, ממ"ד אשר הפך לתנאי בסיסי בכל דירה ודירה ונראות התואמת את העיצוב העדכני של ימינו.

קונים דירה מקבלן
קונים דירה מקבלן. freepik

אם נערוך השוואה קצרצרה בין נכסי יד שנייה בני מספר שנים בודדות, לבין פרויקטים העתידים לקום, נמצא הבדלים משמעותיים אשר לעתים יכולים אף לחסוך כמה מאות אלפי שקלים.

אולם כיצד עושים זאת נכונה? והאם ישנם דגשים אשר יכולים להשאיר אותנו עם הרגליים על הקרקע, לצד השמחה שבמציאת עסקה ברת השגה?

 

להלן מספר היבטים ודגשים מטעם משרד עורכי דין למקרקעין מיטל אוטמזגין שמטרתם להסביר את שורשיה וטבעה של עסקת נדל"ן אל מול קבלן בנייה לדירה יד ראשונה.
שלבי הבנייה.

ראשית כל, עלינו להבין את הסטטוס של הדירה: האם היא על הנייר? האם היא בשלבי הקמה? ובאילו שלבים הדירה מצויה?

דירה על הנייר יכולה לסייע לנו רבות בהגשמת החלום להשגת נכס יד ראשונה. אולם לצד זאת, עלינו לוודא אם מדובר בפרויקט אשר כבר קיבל את היתר הבנייה הנדרש, או שמא הוא עודנו נמצא בשלבי המתנה.
נציגי המכירות של הקבלן יכולים להציג זאת כ'מספר חודשים וזה אצלנו', אולם הם אינם יכולים לשלוט בכול, ולמעשה הם אינם אלו שההגה נמצא בידם. במידה והיתר הבנייה הוא איננו בנמצא, אין זה אומר שעליכם לסגת מן העסקה, אך קחו בחשבון כי זה מבטיח לוח זמנים הצפוי כמו זה של אתר בנייה הנמצא כבר בשלבי הקמה עם היתר.
חוזה המכר אל מול הקבלן.

חוזה המכר אל מול הקבלן הוא איננו אמת אחת. אינכם מוכרחים לקבל את כל התנאים המוכתבים על-ידי חוזה המכר, ויתרה מזאת: מומלץ שאנשי מקצוע משפטיים יעברו על חוזה המכר ויבחנו את טיבו.

לרוב יהיה מדובר בחוזה עב כרס הגדוש בעמודים עם סעיפים ותתי-סעיפים. בחינה דקדקנית של איש מקצוע תעלה מיני סעיפים שונים אשר עלולים לפגוע בזכויותיהם של הרוכשים, וש'מעבירים את הכדור למגרש של הרוכשים' ומגלגלים את האחריות וההוצאות מן הקבלן.
כל חוזה מכר הניתן על-ידי קבלן ושעבר בדיקה דקדקנית של עורך דין, ישוב חזרה אל שולחן המשא ומתן עם נספח שינויים אותו ערך עורך הדין לדיני המקרקעין המלווה את הרוכשים.

עורך הדין מטעם הקבלן

טעות הרווחת בקרב רבים הרוכשים דירה לראשונה בחייהם, היא לראות בעורך הדין למקרקעין מטעם הקבלן, כעורך דין המייצג את שני הצדדים.
דעו והישמרו: עורך הדין מטעם הקבלן מייצג אך ורק את הקבלן. זאת על אף שהחוק מתיר לקבלן לגבות תשלום מטעם הרוכשים בגין השתתפותו של עורך דינו בפרויקט.
עוד כדאי כי תקנות המכר מגבילות את ההוצאות המשפטיות להן נדרשים הרוכשים על-ידי הקבלן. נכון להיום, הקבלן יכול לגבות שכר טרחה עבור עורך דינו בגובה 0.5% משווי הנכס הנמכר או עד 5,000 ₪, כאשר הכף מוטת אל עבר העלות הנמוכה מבין השתיים.

 

  • תוכן ממומן

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

קרדיט: pixabay

מאז ועד היום: טבעות אירוסין ונישואין

תפריט נגישות