n
דף הבית / צרכנות / סוף שנה בהשקעות – היכן כדאי להשקיע את הכסף?

סוף שנה בהשקעות – היכן כדאי להשקיע את הכסף?

סוף השנה האזרחית כבר כאן ולא מעט אנשים אשר הצליחו לחסוך כסף במהלך השנה תוהים היכן הכי נכון להשקיע אותו, על מנת להניב ממנו תשואה נאה. בעוד שהשקעת הכסף בתוכנית חיסכון בבנק כבר פחות רלוונטית כיום וזאת בשל הריבית האפסית אשר הבנק מציע על הכסף המופקד בתוכניות חיסכון, רבים פונים לאפיקי השקעה שונים כגון: השקעה בענף הנדל"ן או בהשקעה במכשירי השקעה שונים לטווח בינוני או רחוק. אם אתם תוהים היכן כדאי לכם להשקיע את הכסף שלהם, במאמר הבא תקבלו מידע אודות מספר אלטרנטיבות ששווה לשקול כאשר מחפשים אפיקי השקעה שתואמים לכם.

ליעד מרום- צילום canva
צילום: canva

קופות גמל

קופות הגמל המסורתיות הפכו מאז שנת 2008 למוצר חיסכון לטווח ארוך. השקעה בקופות גמל מהווה כיום השקעה כדאית ואטרקטיבית מאוד. לאחרונה, משרד האוצר אישר מוצר חיסכון חדש ואטרקטיבי שהוא קופת גמל חדשה. מדובר על קופת גמל להשקעה אשר תאפשר לכל אדם שחוסך בה להנות מהיתרונות של קופות גמל רגילה עם בונוס. הבונוס הוא בעצם האפשרות שתהיה לחוסכים למשוך את הכספים שהם צוברים בקופת גמל בכל עת, בניגוד להשקעה בקופות הגמל הישנות אשר אפשרה למשוך את הכספים שבה כקצבה חודשית בגיל פרישה. הכספים אותם מושכים בכל עת הם בצבירה של רווח על הזמן שבו הם שהו בקופת הגמל ואין צורך לשלם קנס בגין משיכה מוקדמת של הכסף.

כל אדם יכול כיום לפתוח קופת גמל להשקעה ולא משנה באיזה גיל ובאיזה סכום. מינימום הפקדה חודשית שוטפת הינה 150 ₪. האדם יכול להפקיד לקופה הזאת באופן שוטף או באופן חד פעמי. הכספים באותה הקופה ינוהלו באמצעות מגוון רחב של מסלולי השקעה כאשר ניתן לעבור ממסלול למסלול בכל זמן נתון בכל עת וללא תשלום.

חיסכון בקופת גמל להשקעה מהווה כלי חיסכון אטרקטיבי מאוד עבור משקיעים לטווח זמן קצר, בינוני או ארוך ושווה מאוד לשקול את אופציית ההשקעה המדוברת אם יש לכם כסף בצד להשקעה.

השקעה בקרן השתלמות

קרן השתלמות מהווה כיום מכשיר חיסכון אשר מיועד לשכירים ועצמאיים. מדובר על מכשיר חיסכון המאפשר להנות מהטבות מס ייחודית מחד ומאידך, ניהול השקעות מקצועי בשוק ההון. הכספים בקרן ההשקעות הופכים להיות נזילים לאחר 6 שנות חיסכון וניתן למשוך אותם לכל מטרה בסכום הוני אשר פטור ממס רווח הון. לאחר 3 שנות חיסכון ניתן למשוך את הכספים לצורך השתלמות מקצועית וכן ניתן למשוך את הכספים בהגעה לגיל פרישה.

חשוב מאוד לדעת שאדם אשר מחליט לחסוך כסף בקרן ההשתלמות נהנה מהטבות מס הן בשלב ההפקדה והן בשלב המשיכה. ההפקדה לקרן זאת עבור עצמאיים נחשבת להוצאה מוכרת ואילו שכירים לא ישלמו מס הכנסה על הפקדת החלק של המעסיק.

אין ספק שמכשירי החיסכון המוצעים כיום כגון: קופות גמל או קרנות השתלמות מהווים מכשירי חיסכון איכותיים מאוד אשר ניתן להנות מתשואה מהותית על הכסף שלכם לאחר פרק זמן כלשהו של חיסכון במכשירים הללו. על אף שכיום ניתן למצוא אופציות נוספות להשקעה כגון: השקעה בשוק ההון או השקעה בענף הנדל"ן, שוק מכשירי החיסכון המשודרגים מאפשרת לכל אדם להפיק את המקסימום מחיסכון בהם.

כיצד משקיעים בצורה הטובה ביותר?

חשוב מאוד שתזכרו שהשקעה של סכום כספי שיש לכם בצורה נכונה, יכולה להניב לכם תשואה משמעותית בפרק זמן כזה או אחר, לכן, חשוב מאוד שתלמדו כיצד להשקיע נכון ובאיזה מכשירי חיסכון כדאי לכם להשקיע. אם אין לכם מספיק ידע בתחום, כדאי מאוד שתתייעצו עם אנשי מקצוע שמכירים היטב את התחום וידעו כיצד לכוון אתכם לקראת השקעה נכונה.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

קרדיט: pixabay

מאז ועד היום: טבעות אירוסין ונישואין

תפריט נגישות