n
דף הבית / עסקים בכותרות / העגילים הפופולאריים של ימינו – קישוטים מהעבר או חידוש של התקופה?

העגילים הפופולאריים של ימינו – קישוטים מהעבר או חידוש של התקופה?

עגילים ופירסינגים הפכו לאורך העשורים האחרונים לעניין שבשגרה כמעט, לדבר נפוץ כל כך עד כי איבד במובן מסוים את האופי המחתרתי שאפיין אותו בעבר, ונחשב כיום לנחלת הכלל ולאלמנט מקובל ואהוב של אומנות גוף. זה נכון לגבי נשים וגברים גם יחד, צעירים ומבוגרים, בני מדינות שונות וקבוצות אוכלוסייה מגוונות ביותר. גם סוג ומגוון העגילים השונים שניתן למצוא על אנשים כיום הוא עשיר ומגוון יותר מאשר בעבר, ובמקרים מסוימים מדובר בהמצאות ואופנות חדשות לגמרי, בעוד במקרים אחרים דווקא בשחזור של סוגים קדומים וותיקים של קישוטי גוף.

2109.i211.004.S.m012
תמונה: טרייבל טאטו

טראגוס, הליקס, עגיל רוק ועוד – העגילים והפירסינגים המיוחדים לתקופתנו

כמה וכמה מהפירסינגים הפופולאריים ביותר של ימינו הם למעשה סוגים חדשים לחלוטין של קישוטי גוף, כאלו שלא היו קיימים כלל בעבר, עד כמה שאנחנו יודעים לפחות.

דוגמאות לכך לא חסר. למשל טראגוס. עגיל טראגוס הוא עגיל (או פירסינג) אשר ממוקם בחלק באוזן אשר נקרא בשם זה ("טראגוס") זהו הסחוס הכפול שבמרכז האוזן ובחלקה הקדמי. אם תחשבו על זה רגע, סביר להניח כי אתם מכירים לא מעט אנשים עם עגיל טראגוס, או לפחות נתקלתם בכאלו ברחוב פה ושםסוג עגיל זה נולד רק בשנות התשעים, יחד עם המצאתם של עוד כמה סוגי קישוטי גוף והתפתחות תרבות האינדסטריאל בעולם אומנות הגוף.

סוג נוסף של עגיל אשר "נולד" רק במהלך שנות התשעים ויחד עם תרבות האינדסטריאל הוא עגיל רוק . אנשים רבים אינם מכירים שם זה, אך לבטח מכירים עגיל מסוג זה, או נכון יותר את המיקום שלו באוזן. מדובר בחלק העליון הפנימי של האוזן, היכן שניתן למצוא קיפול של הסחוס, בדיוק מתחת לאפרכסת העליונה.

אותו הדבר נכון גם לגבי הליקס (עגיל או פירסינג בשפה העליונה והחיצונית של האוזן) ומספר פירסינגים ועגילים נוספים, אשר הגיעו לעולם רק במהלך עשרות השנים האחרונות ומהווים כנראה סוג מודרני אותנטי של אומנות וקישוט גוף.

עגיל בטבור, עגיל בתנוך האוזן, קעקועים ועוד – קישוטי גוף בעלי היסטוריה עתיקה

בניגוד לעגיל טראגוס, עגיל רוק, הליקס וכד', קיימים כמובן גם לא מעט סוגים של עגילים וקישוטי גוף נוספים אשר היו קיימים בתרבויות שונות כבר לפני מאות ואלפי שנים, וזוכים לפופולאריות מחודשת גם כיום.

דוגמה מוכרת לכך היא עגיל בטבור, אותו ניתן היה למצוא אצל רקדניות בטן בתרבויות ערביות, למשל, כבר בתקופות קדומות יחסית. כך גם עגיל בתנוך האוזן (מה שאנחנו מכירים בתור עגיל "רגיל") אשר נפוץ היה כבר בקרב שבטים עתיקים ביותר, וכך גם קעקועים בכללותם. אלו מהווים סוג עתיק ומוכר של אומנות גוף, אותה ניתן היה למצוא בקרב שבטים לפני אלפי ועשרות אלפי שנים, ככל הנראה.

כיום, כל סוגי קישוטי ואומנויות הגוף הללו זוכים לעדנה מחודשת, ולפופולאריות רחבה וחסרת תקדים של ממש.

 

  • תוכן ממומן

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

קרדיט: pixabay

מאז ועד היום: טבעות אירוסין ונישואין

תפריט נגישות