דף הבית / חדשות העיר / יבול היילודים ב"אסף הרופא"

יבול היילודים ב"אסף הרופא"

מי ליאור

מאז כניסת תשע"ח ועד היום, נולדו במרכז הרפואי אסף הרופא 5,854 תינוקות, מתוכם 2,876 בנות ו-2,978 בנים, בתוכם 126 זוגות תאומים ו-3 שלישיות, אשר נולדו בלידות רגילות ובניתוחים קיסריים, בין אלה 1,089 תינוקות.
ד"ר בצר משה, מנהל חדרי לידה ויולדות בבית החולים: "כאן מתחילים החיים באופטימיות אין סופית, תוך הבנה ברורה כי זה הרגע החשוב ביותר לאדם. הצוות ואני, רואים בחדר לידה את המקום היצירתי ביותר כדי לאפשר חווית לידה מעצימה ליולדת וזה גם החזון שלי".
קרין- לי עובדיה (57) אחות אחראית חדר הלידה, אם לשלוש וסבתא לשני נכדים, בעלת 31 שנות וותק בתחום סיפרה בגאווה כי עד היום יילדה אלפי אימהות והוסיפה כי השנה אף הייתה לה הזכות ליילד את בתה שרה – לי, בלידתה השנייה, אשר בה נולד נכדה, הבן הראשון למשפחה: "בכלל, בתקופה האחרונה אני זוכה לילד את בנות החברים שלנו ובנות השכנים וזו בהחלט הרגשה נפלאה יוצאת מן הכלל".
-האם מאבדים מכוח החוויה במהלך השגרה?
"ממש לא. אפשר לומר כי מתרגלים לעבודה, מתרגלים לדרישות התפקיד, אך לא מתרגלים למעמד ועוצמתו. אין תחליף לרגע המרגש הזה של חיים חדשים, ואין דומה לו בשום צורה".
ליהיא רז יהלום (42) מיילדת ואם לשלושה, מספרת על הסבת המקצוע ברגע אחד של החלטה: "לפני שנתיים, לאחר לידת בני בכורי ירדן, גמלה בלבי החלטה להסב את תחום עיסוקי מביולוגית ולהפוך למיילדת, מתוך הארה שזה המקצוע שבו אני רוצה לעסוק ואני מאושרת מכך. התחושה היא תחושה אלוהית, העוסקת בקסם הבריאה, פשוטו כמשמעו".
-האם תוכלי לשתף אותנו בחווית לידה משמעותית?
"בהחלט היתה לי כזו. בצרוף מקרים מרגש יילדתי את אחותי לראשונה כמיילדת עצמאית וקיבלתי את התינוק ברגע המכונן ביותר בחייו. זה כיף לא רגיל, משמעותי ומרגש במיוחד עבורי".
-האם כאישה, קיימת תרומה לתהליך הלידה במובן הרגשי?
"בוודאי. מקצוע המיילדת הוא אחד מהמקצועות הנשיים העתיקים ביותר בעולם. כנשים קיים בנו רגש מפותח מיוחד המסייע בעבודת הקודש שלנו. לנו הזכות לסייע ליולדת ברגע הכי מרגש בחייה ולנסות להעניק לה את חווית הלידה המושלמת ביותר אשר לה פיללה. מאז כניסתי למקצוע לפני שנתיים, זכיתי ליילד כמאה תינוקות. אין חוויה גדולה מזו והלוואי שימשך כך ויותר, שנים רבות נוספות".
רגינה זכרוב (53) אחות אחראית מחלקת ילודים: "ליילד זה המקצוע הכי יפה בעולם. מגיל 8 ידעתי בדיוק מה ארצה לעשות כשאגדל ואין ספק כי זכיתי בתפקיד הכי הנחשק שבו אני מקבלת על עצמי את האחריות בתחנה הראשונה לחייו של התינוק”.

תוכנית ההפריה החוץ גופית
על תרומת תוכנית ההפריה החוץ גופית וחשיבותה, שוחחנו עם ד"ר גדעוני יריב (53) רופא בכיר, מנהל שירות שימור פוריות ביחידה להפריה חוץ גופית שאומר: "מספר ההריונות שצלחו בהפריה מאז כניסת השנה העברית תשע"ח הוא 155, ואני מברך על כל הצלחה שלנו בתחום המאתגר הזה. טיפולי פוריות דורשים חוסן נפשי עצום וגישה נכונה ורגישה למקצוע, ניתן לדמות את הטיפולים שאנו מבצעים לנסיעה ברכבת הרים מטלטלת, שכן בכל פעם של חוסר הצלחה קיים משבר, על האישה לאסוף את עצמה ולקום על רגליה מחדש כמו עוף החול.
השנה הצלחנו ליצור חיים חדשים ולהגשים את חלומה של אם צעירה, לאחר שחלתה בסרטן שד. טרם שקיבלה טיפול כימי שאבנו ביצית אחת מגופה, הביצית הופרתה והוקפאה. לאחר שהחלימה החזרנו את העובר לרחמה וההיריון לשמחתנו התפתח יפה עד ללידה. בבשורה שהבאנו לה היה סיפוק אדיר והתרוממות רוח מאין כמותם, נוכח הסיכוי הנמוך שמביצית אחת הצליחה ההפריה להצמיח חיים חדשים.
אני עוסק בתחום עשרים שנים ואוכל לומר לך בפה מלא כי זכיתי לעסוק במקצוע מאתגר אשר מעניק לי סיבה טובה לקום מדי בוקר ליום חדש, נפעם ומלא תקווה, ליצור ולהצליח הלאה ולהביא חיים חדשים לעולם". .
עידית בס תושבת ראשל"צ, אם יחידנית, ביקשה להודות לד"ר גדעוני ואנשי ימינו על הדרך הארוכה שעשו עמה עד ללידת בנה ריף רפאל, אותו הרתה כנגד כל הסיכויים: "לפני ארבעה חודשים המלאכים האלה העניקו לי את האושר הגדול בחיי, שעה שהגיח לעולם בני ריף רפאל. הם אותם אלה שהביאו אלי את הנס הגדול, בראשם ד"ר גדעוני יריב. אני אסירת תודה להם על כי בזכותם טנא חג הביכורים שלי יתהדר השנה בפרי היפה והנדיר ביותר, אשר לו נכספה נפשי שנים ארוכות. ברכתי ותפילתי להם להמשך מוצלח ופורה למען נשים נוספות. חג שבועות שמח".

צילום: דוברות אסף הרופא

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

אולי יעניין אותך גם:

מעבדת סמים צילום דוברות משטרת ישראל

עשרות ק"ג של סמים נתפסו בדירה בבת ים

תפריט נגישות