n
דף הבית / בת ים / האישה שלקחה את ההגה לידיים שלה

האישה שלקחה את ההגה לידיים שלה

יפה מזרחי קראים העבירה את ילדותה בבת-ים, ובחרה להקים את ביתה ולגדל את משפחתה בראשון לציון. בעבר היא ניהלה את המרכז לסחר בינלאומי בבנק הפועלים, וכיום עוסקת בכתיבה, בפיסול פיגורטיבי ובספורט.אבל לצד כל זה, מתחזקת יפה גם תחביב יוצא דופן בהחלט; היא חובבת מרוצי מכוניות ובכל זמן פנוי עולה על האספלט ומתרגלת נהיגה ספורטיבית.

WhatsApp Image 2023-07-31 at 12.22.08

יפה מזרחי קראים העבירה את ילדותה בבת-ים, ובחרה להקים את ביתה ולגדל את משפחתה בראשון לציון. בעבר היא ניהלה את המרכז לסחר בינלאומי בבנק הפועלים, וכיום עוסקת בכתיבה, בפיסול פיגורטיבי ובספורט.אבל לצד כל זה, מתחזקת יפה גם תחביב יוצא דופן בהחלט; היא חובבת מרוצי מכוניות ובכל זמן פנוי עולה על האספלט ומתרגלת נהיגה ספורטיבית.

"אני אם גאה לשלושה ילדים, בהם גם שחף – שהוא נהג מרוצים מקצועי בעצמו, ואם לא די בזה, אפילו הילד שלו בן ה-18, אופק, נכנס לעולם מרוצי המכוניות וחלק מהעשייה המרגשת של הענף הזה בישראל".

ספרי לנו איך התחילה המשיכה שלך לעולמות הנהיגה?

"כשהייתי צעירה צפיתי בסרט הפרס הגדול (Grand prix). הנשים בסרט הוצגו כולן כבנות זוג של הגברים. אף לא אחת התעניינה באמת במרוצים. כבר כנערה זה מאוד הפריע לי. למה שלא יהיו נשים נהגות בתחרות?… כבר אז דגדג אצלי לחשוב איך אני יכולה להגיע ולהיות נהגת מרוצים בעצמי, כשבארץ מרוצי המכוניות עדיין לא היו חוקיים אפילו. כיוון שבאתי מבית עם ערכים שמרניים, לא היה לי סיכוי לקבל תמיכה כלשהיא מהסביבה הקרובה שלי. לימים – השתתפתי בתחרויות קארטינג, לקחתי סדנאות נהיגה מתקדמת, והמשכתי לחלום על נהיגת מרוצים.

כשבני הבכור הגיע לגיל העשרה, הוא בנה מכונית באגי מחלקי מכוניות שהיו זרוקים בצידי הרחובות. אני לא יודעת להגיד אם איכשהו שידרתי לו את המשיכה שלי למרוצי מכוניות, אך העובדה היא שמגיל צעיר הוא החליט שהוא רוצה להיות נהג מרוצים היא מציאות קיימת והיום הוא נהג מרוצים מקצועי ואף מכשיר את בנו בן ה-18 להיות נהג מרוצים אף הוא. אני אמא וסבתא גאה מאוד".

בימים האלה רואה אור ספר הביכורים שלה, " איה מִיה", (כריכה – סוכנות לסופרים), שם היא מגוללת את סיפורה של בחורה צעירה שגדלה וחונכה בישראל בבית דתי, ושכנגד כל הסיכויים היא מפתחת קריירה מרשימה כנהגת מרוצים בארץ המגף. אחרי שהיא זוכה בפרסים וקוטפת את גביע העולם במרוץ הפורמולה 1, היא נאלצת לחזור הביתה ולסעוד את אימה שחלתה".

עד כמה הספר שכתבת מתכתב עם החיים הפרטיים שלך?

"כיוון שלא הצלחתי להגשים את החלום הפרטי שלי להיות נהגת מרוצים, החלטתי שאני אברא נהגת משלי, והתחלתי לכתוב את הספר. וכיוון שהבטחתי לעצמי לכתוב ספר על אימי, לאחר שהיא נפטרה, שילבתי בספר גם את הסיפור שלה ובחרתי להציג אותה כאם של גיבורת הספר, איה, נהגת המרוצים. גם אני באתי מבית דתי מסורתי, וגם אני התמודדתי בחינוך השמרני שקיבלתי בבית. יש בספר העצמה נשית בווליום גבוה; נשים חזקות מכל כיוון והתמודדות יומיומית שלהן מול הורים קפדנים, מול גברים שוביניסטים שרואים את מרוצי המכונית כמקצוע גברי".

מה עוד נוסך בך אושר ותחושה של סיפוק?

"מעבר להיותי אשת משפחה, כותבת ומפסלת ועושה דברים שמסבים לי נחת ואושר  – אני עוסקת במשך שנים גם בהתנדבויות למען האחר ובקהילה. במשך זמן רב אני מתנדבת בעמותת מנטור לחיים שדואגת לליווי של חיילים בודדים משוחררים, שמוצאים את עצמם ללא הורים וללא גוף ממשלתי שינחה אותם להמשך הדרך, ובהרבה מקרים ללא ידע והכרה של לימודים, תעסוקה וכו'. מנטור לחיים מצמידה לכל חייל מנטור מתנדב שעובר הכשרה ומלווים את הצעירים במשך חמש שנים.

נוסף על כך, אני גם חברת הנהלה בעמותה ושימשתי בעצמי כמנטורית לחייל וחיילת. עם החיילת אני בקשר עד עצם היום הזה, ואני זמינה לה לכל בעיה שמתעוררת ומייעצת לה כשהיא פונה אליי.

במשך תקופה ארוכה התנדבתי בבתי החולים שניידר ודנה. בשניידר התנדבתי פעם בשבוע לשבת עם ילדים חולי סרטן, להקריא להם סיפורים ולעשות יחד איתם הפעלות, כשההורים נזקקו להפסקה. בדנה התנדבתי באונקולוגית ילדים. שם הדרכתי אותם אחת לשבוע לעבודה בחמר. יצירת פסלים, שרפתם וצביעתם ביחד עם הילדים".

כאומנית, אני עוסקת בשני תחומים, כתיבה ופיסול. גם כשאני כותבת, וגם כשאני מפסלת, אני בעצם מרחפת בעולמות אחרים. מתנתקת מהמציאות. בכתיבה אני שופכת את הנפש שלי על הדפים. כותבת את התחושות שלי, את המאוויים שלי, משלבת מציאות ודמיון, הופכת דמויות ממשיות לדמויות סיפוריות. כותבת את המציאות מבלי ליפות אותה, למרות שאני משנה סיפורים על פי הדמיון. כך גם בפיסול, לכל דמות שפיסלתי יש סיפור שבחלקו מתרחש במציאות ובחלק האחר מומצא מהדמיון שלי.

כתבתי יומן חיים באותה תקופה. היום כשאני קוראת בו, אני מבינה כמה היא הייתה חסרה לי וכמה היא הייתה נוכחת בחיים שלי לאורך כל הדרך.

נשמע שאת תמיד בעשייה. על מה את עובדת בימים האלה?

"אני לא מפסיקה לחלום ולהגשים חלומות. כל אדם שיש לו חלום, חייב לעשות הכול על מנת להשיג אותו. כי הכל אפשרי. בימים האלה אני כותבת את הספר השני שלי, שיעסוק בזוג ארכיאולוגים שהרפתקאות נהדרות צפויות לו…"

WhatsApp Image 2023-07-31 at 12.22.05

את הספר "איה מיה" שראה אור בהוצאת "כריכה – סוכנות לסופרים", אפשר להשיג באתר המחברת

farfrompearls.co.il

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

3 תגובות

  1. ספר מעולה בטוח שבאיה כל אשה תראה את עצמה כך או אחרת, והגברים יראו השקפה מעניינת על עולמם.

  2. נשמע שהכותבת היא אדם מרתק בפני עצמה מה שרק מעמיק את נושא הסיפור והרצון לצלול ולהתמסר לקריאת הסיפור הנפלא שכתבה !

  3. אישה מוכשרת מאוד, יצירתית ומעוררת השראה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-05-01 at 20.22.17_e3209b7e

רכב התהפך על גשר קיבוץ גלויות

תפריט נגישות