דף הבית / חדשות העיר / "הציבור לא מטומטם"

"הציבור לא מטומטם"

רונן דמארי

אסף דעבול מכהן כחבר מועצת העיר משנת 1998 ובמשך 20 שנה מילא שורה של תפקידים בכירים: סגן ראש העיר במשך חמש שנים בתקופת מאיר ניצן, אחראי על תחום הרווחה בעירייה, יו"ר ועדת ביקורת, חבר ועדת מכרזים, חבר ועדת כספים, דירקטוריון בחברה העירונית לתרבות וספורט ושורה של תפקידים בתחום החינוך.

בהודעה המכריזה על התמודדותו נאמר: "החלטתי להחזיר את ראשון לתושבים. כיו"ר האופוזיציה ויו"ר ועדת ביקורת חשפתי את השחיתות בעיר. עמדתי יחיד ואיתן מול קואליציה רחבה וחזקה שנתנה גב לראש העיר במשך חמש השנים האחרונות. העיר שלנו מאבדת את זהותה: סמל העיר, היקב ואת הכבוד כלפי התושבים – לכן החלטתי להחזיר את ראשון לתושבים".

עוד הוסיף דעבול: "אני פוגש את תושבי העיר מדי יום כשאני עובר מדלת לדלת ובסיורים שאני עורך. אני שומע את הצרכים ומבין את הבעיות המשמעותיות: תשלומי הארנונה הגבוהים, תקצוב נמוך מדי לתחום החינוך, חוסר התחשוב בתושב ורצון לפתרון בתחום התחבורה. כראש העיר אני מתחייב שאסייר בעיר מדי שבוע: אשמע ואטפל בבעיות, אנהיג דלת פתוחה לכל תושב ותושבת. אפעל לקידום העיר בכל התחומים: חינוך, רווחה, תחבורה, הגיל השלישי, צעירים, פינוי בינוי, איכות הסביבה ועוד".

אסף דעבול מקיים מזה מספר שנים שיח פתוח וישיר עם תושבי העיר באמצעות הרשת החברתית פייסבוק. בחודשים האחרונים הרחיב דעבול את פעילותו הדיגיטלית שכוללת היום: ערוץ אינסטגרם, עמוד טוויטר, וכתובת מייל נוספת לטובת התושבים. במסגרת הקמפיין ישיק בקרוב גם אתר אינטרנט בו יוכלו התושבים להירשם ולהצטרף לפעילויות ולהתעדכן בנושאים השונים אותם יעלה לסדר היום.

דעבול נחל אכזבה עם פרסום תוצאות הבחירות הקודמות בשנת 2013, כאשר זכה ל-13 אחוזים בלבד מקולות הבוחרים, בעוד ראש העיר הנבחר דב צור זכה ל -71 אחוזים מהקולות. אלא שדעבול שמנהל בשנתיים האחרונות קמפיין ביקורתי חריף ביותר נגד צור, משוכנע כי התוצאות בחודש אוקטובר הקרוב תהיינה שונות.

השבוע הוא אמר ל"גל גפן": "יחסי הכוחות השתנו. בבחירות הקודמות תמכו בדב רוב המפלגות ועכשיו הן כבר לא איתו, אני מרגיש שהציבור עצמו מאס בו".

 

-גם אתה כיכבת בפרשייה והוחלט כי לא תכהן בוועדה לתכנון ובנייה

"בחרתי לא להיות חבר בוועדה בגלל שכתבו לי שיש חשש לניגוד עניינים, אני החלטתי שאני לא אהיה בוועדה, אם ארצה מחר להיות בוועדה אף אחד לא יגיד לי לא להיות שם. יש חשש לניגוד עניינים, זה הכל בגלל שאני עוסק בתיווך".

 

-מה ייחשב מבחינתך לאכזבה בבחירות הקרובות?

"אם אני לא מנצח את הבחירות האלו, אז אני כבר לא מבין את הציבור, אני מנצח בכל מחיר. הציבור יודע שחשפתי את השחיתות ויודע שאני היחיד שלא הסכמתי לשבת עם דב צור".

 

-אם לא תיבחר לראשות העיר תמשיך לכהן במועצה?

"אני אבחר בכל מצב, אין אפשרות שאני לא נבחר, אני מרגיש את האהדה בשטח. להבדיל מאחרים שהתעוררו עכשיו, אני מטפל בציבור בכל יום בקדנציה הזו, אני היחיד שעונה לכולם ומפרסם את מספר הנייד שלי, הציבור מעריך את זה".

 

-לדעתך ריבוי המועמדים לראשות העיר יסייע לך להשיג את המטרה?

"אני בעד ריבוי המועמדים ועודדתי כמעט את כולם. נכון לעכשיו המועמדים האחרים תמכו בדב צור בניגוד אליי וישבו איתו בקואליציה. אני האופוזיציונר הכי בולט ולכן הציבור ייתן לי את הקולות. צחקו עליי, לעגו לי במועצת העיר כשאמרתי שהמשטרה בדרך, קראו לי שקרן אבל הציבור לא מטומטם".

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

אולי יעניין אותך גם:

מעבדת סמים צילום דוברות משטרת ישראל

עשרות ק"ג של סמים נתפסו בדירה בבת ים

תפריט נגישות