n
דף הבית / עסקים בכותרות / אילו מאכלים גורמים להזעת יתר?

אילו מאכלים גורמים להזעת יתר?

החל מאלכוהול ועד לגלידה: אלה המאכלים שגורמים להזעת יתר וכך תילחמו בתופעה

Close-up,Asian,Woman,With,Hyperhidrosis,Sweating.,Young,Asia,Woman,With
הזעת יתר. צילום Shutterstock

ישראל, כידוע, היא מדינה שמתאפיינת בשמש קופחת וחום – בייחוד בעונת הקיץ, אבל בעצם לאורך רוב השנה. לכן, לא פלא שישראלים רבים סובלים מהזעת יתר ותרים אחר פתרונות למצב באופן קבוע. החדשות הטובות הן שפרט לטיפולים ולתכשירים, ישנם גם מספר שינויים תזונתיים פשוטים שתוכלו לעשות על מנת לצמצם את התופעה באופן משמעותי. לפניכם כל מה שצריך לדעת בנושא.

אילו טיפולים קיימים להזעת יתר?

לפני שניגש לדבר על המזונות השונים שכדאי להימנע מהם בעונה הלוהטת, חשוב לתת את הדעת על התכשירים והטיפולים שיסייעו לכם להילחם בהזעת יתר. פרט לדאודורנט אנטי פרספירנט, שמשמש בדרך כלל כטיפול בהזעה בבית השחי, ישנם כיום גם טיפולים טכנולוגיים מתקדמים שמסייעים להפחית משמעותית את התופעה, כמו למשל מכשיר המירה דריי – שמיועד בעיקר לבית השחי, מכשיר הפלמה דריי – שמיועד לידיים ולרגליים, ואף בוטוקס, אותו ניתן להזריק לאזורים שונים בגוף על מנת לנטרל את פעילות בלוטות הזיעה. המחירים של הטיפולים האלה משתנים בהתאם לסוג הטיפול הרצוי, כמו גם בהתאם לאזור שבו אנו מעוניינים לטפל. כך, למשל, מחיר טיפול בהזעה בבית השחי לרוב יהיה שונה ממחיר טיפול בהזעת יתר בכפות הידיים. אך פרט לטיפולים שקיימים כיום להזעת יתר, ישנן גם דרכים אחרות שבאמצעותן ניתן לצמצם את היקף התופעה, כשבראשן התזונה.

אילו מאכלים גורמים להזעת יתר?

זו אולי עובדה מפתיעה לרובנו אבל נמצא קשר ישיר בין התזונה שאנו צורכים לכמות ההזעה בגופנו, ולכן אספנו עבורכם רשימה של כמה מאכלים שרצוי להימנע מהם על מנת שלא לעודד הזעת יתר:

  • מאכלים חריפים – כאשר אנו אוכלים מאכלים חריפים, הגוף עשוי לפרש את החריפות כעלייה בחום, עניין אשר יגרום למנגנון ההזעה להיכנס לפעולה.

  • מאכלים מעובדים או שומניים – מאכלים מעובדים במיוחד, או כאלה שמכילים כמות גבוהה של שומן, כמו למשל בשר, גבינות שמנות ואף גלידות מסוימות, תאמינו או לא, עשויים להפוך את תהליך העיכול שלנו לקשה יותר מה שמוביל לעלייה בחום הגוף, ובהתאם לכך – להזעה מרובה.

  • מאכלים עתירי נתרן – הגוף שלנו זקוק לכמות קטנה יחסית של נתרן, ואת העודף הוא מפריש לרוב באמצעות נוזלי גוף, כמו למשל שתן או זיעה. לכן, צריכה של מאכלים עתירי נתרן, כמו למשל חטיפים מלוחים, עלולה לתרום להזעת יתר.

  • אלכוהול – אלכוהול הוא אמנם לא מאכל, אך הוא בין הגורמים הבולטים ביותר להזעת יתר. כאשר אנו שותים אלכוהול, אנו גורמים להרחבת כלי הדם ולעלייה בקצב הלב – תופעות שגורמות לעלייה בטמפרטורת הגוף ומכניסות את מנגנון ההזעה לפעולה.

  • קפה – בדומה לאלכוהול, גם קפאין גורם לעלייה בקצב הלב ובלחץ בדם, וכמו כן גם מעורר את מערכת העצבים המרכזית שבגוף. כל אלה גורמים לגלי חום שמעודדים הזעה.

אילו מאכלים ממתנים את הזעת היתר?

בעוד שישנם מאכלים שמעודדים הזעת יתר, ישנם גם כאלה שממתנים אותה. הנה כמה מהבולטים שבהם:

  • מים – מים הם בין הכלים היעילים ביותר להתמודדות עם הזעת יתר, מהסיבה הפשוטה שהם מסייעים לגוף לצנן את עצמו. הקפדה על שתייה של כמות מספקת של מים היא עניין חשוב והכרחי בכל עונות השנה, אך בייחוד בעונת הקיץ.

  • פירות – פרט לעובדה שפירות מכילים לא מעט נוזלים, שמסייעים כאמור בצינון הגוף, הם גם נחשבים כקלים מאוד לעיכול. כאשר הגוף מעכל את המזון בקלות, הוא למעשה מתאמץ פחות, עניין אשר מסייע מאוד בוויסות רמות החום שלו.

  • ירקות – גם ירקות מכילים הרבה נוזלים ונחשבים לקלים לעיכול. בנוסף, ישנם ירקות שנחשבים למזונות מצננים, ובראשם הירקות העליים – כמו למשל חסה, פטרוזיליה, כוסברה, תרד וקייל. ניתן לצרוך את המזונות הללו בצורתם הטבעית, או כחלק משייק מרענן כדי גם להשביע את הגוף וגם לסייע לו להתמודד עם החום.

  • תה ירוק – תה ירוק לא רק מרגיע את הגוף, אלא גם מאזן את מערכת העצבים, עניין אשר מאזן את מנגנון ההזעה. את התה הירוק ניתן לשתות גם כמשקה קר ומרענן, ולא רק כמשקה חם.

  • שמן זית – הוספת של שמן למזון מסייעת מאוד לפעולת העיכול של הגוף. כאמור, כאשר הגוף לא נאלץ להתאמץ על מנת לעכל את המזון שאנו מכניסים לתוכו, הוא מצליח לשמור על טמפרטורת חום מאוזנת, עניין אשר מסייע במיתון ההזעה.

אוכלים רק מה שטוב לגוף

נדמה כי הגוף שלנו יודע כיצד להנחות אותנו, וממילא אנו מוצאים את עצמנו בקיץ נמשכים יותר לפירות מרווים ולא לבשר כבד, אך בכל זאת כדאי לתת לגוף עוד סיוע קטן על ידי כך שנחשוב על מה שאנחנו אוכלים. כך נצליח לסייע למערכת העיכול שלנו לעבוד בצורה קלה יותר, ולנו לעבור את הקיץ בלי זיעה מיותרת. בהצלחה!

תוכן ממומן*

Shutterstock

Close,Up,Of,Woman,Eating,Bowl,Of,Fresh,Fruit Beautiful,Woman,Fitness,Running,At,The,Park

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

חקירת היעילות של שמן CBD בהקלה על תסמיני פיברומיאלגיה: סקירה מקיפה של מחקר רפואי

תפריט נגישות