n
דף הבית / בקעת אונו / חדשות בקעת אונו / בקעת אונו: עליה דרמטית בכמות הדוחות שחולקו לרוכבי אופניים חשמליים

בקעת אונו: עליה דרמטית בכמות הדוחות שחולקו לרוכבי אופניים חשמליים

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "כולנו מרגישים את חוסר הביטחון האישי כאשר אנחנו הולכים על המדרכה וגם כאשר אנחנו נוהגים בכביש. רוכבי אופניים וקורקינטים רבים מתנהגים כאילו חוקי התנועה לא חלים עליהם"

אופניים חשמליים. צילום אור ירוק
אופניים חשמליים. צילום אור ירוק

מתחילת שנת 2021 נהרגו 16 רוכבי אופניים וקורקינטים חשמליים, זאת לאחר ששנת 2020 הייתה שנת שיא במספר הרוכבים ההרוגים והסתיימה עם 25 רוכבים הרוגים. בשנת 2020 חולקו מעל 31 אלף דוחות לרוכבי אופניים חשמליים, כך עולה מנתוני משטרת ישראל שהגיעו לידי עמותת אור ירוק.

 בערים רבות בבקעת אונו חלה עלייה דרמטית במספר הדוחות שניתנו לרוכבים: 

באור יהודה חילקה המשטרה 497 דוחות לרוכבי אופניים חשמליים בשנת 2020, עליה של 81% בהשוואה למספר הדוחות שחילקה בעיר בשנת 2019 שבמהלכה נרשמו לרוכבים 274 דוחות. אור יהודה היא העיר ה-15 בכמות הדוחות שחולקו בשנת 2020.

 בקריית אונו חילקה המשטרה 461 דוחות לרוכבי אופניים חשמליים בשנת 2020, עליה של 51% בהשוואה למספר הדוחות שחילקה בעיר בשנת 2019 שבמהלכה נרשמו לרוכבים 305 דוחות. קריית אונו  היא העיר ה-17 בכמות הדוחות שחולקו בשנת 2020.

בגבעת שמואל חילקה המשטרה 191 דוחות לרוכבי אופניים חשמליים בשנת 2020, עליה של 77% בהשוואה למספר הדוחות שחילקה בעיר בשנת 2019 שבמהלכה נרשמו לרוכבים 108 דוחות. גבעת שמואל היא העיר ה-26 בכמות הדוחות שחולקו בשנת 2020.

 ביהוד-מונוסון חילקה המשטרה 168 דוחות לרוכבי אופניים חשמליים בשנת 2020, שזו ירידה של 42% בהשוואה למספר הדוחות שחילקה בעיר בשנת 2019 שבמהלכה נרשמו לרוכבים 290 דוחות. יהוד מונוסון היא העיר ה-27 בכמות הדוחות שחולקו בשנת 2020.

תל אביב-יפו מובילה במספר הדוחות שנרשמו לרוכבי האופניים החשמליים כאשר בשנת 2020 חולקו בתחומיה 9,064 דוחות, פער משמעותי מהעיר הבאה אחריה, ירושלים, שברחובותיה חולקו 3,329 דוחות לרוכבי האופניים החשמליים. לוד היא המדורגת שלישית עם 1,334 דוחות. 

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "כולנו מרגישים את חוסר הביטחון האישי כאשר אנחנו הולכים על המדרכה וגם כאשר אנחנו נוהגים בכביש. רוכבי אופניים וקורקינטים רבים מתנהגים כאילו חוקי התנועה לא חלים עליהם. בכך הם מסכנים את עצמם ואת כולנו ויוצרים בכביש אווירה של כאוס שפוגעת בכלל הציבור ועולה גם בחיי אדם. מדינת ישראל אישרה את הכנסתם של מאות אלפי כלים חשמליים לכבישים אבל לא הגדילה את מספר השוטרים ומספר הניידות שאמורים לאכוף את חוקי התנועה. כאשר נהג עובר עבירת תנועה מדובר בכישלון של המערכת. תפקיד המשטרה הוא לא לתת דוחות ולהעשיר את קופת המדינה אלא ליצור אווירה הרתעתית, כזאת שתמנע את אותן עבירות תנועה. לכן כדי להשיב את הביטחון האישי של הולכי הרגל והנהגים חייבים להוסיף שוטרים וניידות לרחובות הערים. בכך נוכל גם לצמצם את מספר הנפגעים הגבוה בתאונות במעורבות אופניים וקורקינטים חשמליים".

על מנת להילחם בתופעה ולצמצם את מספר הנפגעים, אור ירוק וקרן עזריאלי מובילות יחד את נושא קידום הבטיחות בקרב רוכבי כלים חשמליים. במסגרת זו מתקיימות פעילויות הדרכה והסברה בדגש על קהלים בסיכון כבני נוער, קמפיינים ציבוריים להעלאת מודעות, קידום תשתיות וחקיקה בטיחותית.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

11 (4)

מאות השתתפו בהפנינג פסח במקווה ישראל

תפריט נגישות