n
דף הבית / בקעת אונו / יהוד מונוסון: נחנך הפארק הארכיאולוגי הקהילתי תל יהוד

יהוד מונוסון: נחנך הפארק הארכיאולוגי הקהילתי תל יהוד

הפארק ממוקם בלב יהוד-מונוסון, בעל 7000 שנות היסטוריה והוא יצטרף לסמלי העיר

תל יהוד. צילומים: אורן קלר
תל יהוד. צילומים: אורן קלר

ראש העיר:" הפארק הייחודי, מהווה בשורה להורים, לילדים ולכל תושבי העיר. התושבים יוכלו ליהנות מהממצאים ההיסטוריים שנמצאו במקום, מהעצים ששומרו וממתקני משחק ושטחים פתוחים, ממש בליבה של העיר העוברת תהליכי התחדשות ופיתוח.
תל יהוד הינו אחד הפארקים הייחודיים והיפים בכל אזור בקעת אונו, הצפוי להוות מוקד משיכה לכל תושבי האזור."

 

בטקס גזירת סרט מרגש, נחנך היום, שלב א' של פארק תל יהוד ההיסטורי, פארק קהילתי- חינוכי, על גבי התל הארכיאולוגי בלב העיר, הצפוי להיות אחד מסמליה הבולטים של העיר יהוד – מונוסון. בטקס נכחו ראש העיר, יעלה מקליס, סגני ראש העיר, שימי בונפיל, יוסי חזן, שמואל רוטמן, חברי מועצת העיר, מנכ"ל העירייה, גיל סימנהויז, מנהלות ומנהלי אגפים, מנכ"ל החברה הכלכלית ומנהל מינהלת הסכם הגג, מתכנן הפרויקט ומנהל הפרויקט.

 

התל מצוי בנקודה הגבוהה ביותר בלב העיר ומקושר לכל חלקיה ויהווה מקום מפגש בין אנשים ותקופות. שטח הפארק משתרע על כ- 17 דונם בשלב א' וסה"כ על פני כ- 30 דונם כולל שלב ב'. הגישה לפארק היא באמצעות כניסה ראשית מכיוון בית העירייה, 2 כניסות מצפון ומדרום לה ועוד 2 כניסות מכיוון מזרח.

 

שלב א' של הפארק שנחנך, כולל כרם זיתים ששומר ומתחתיו מדשאה מוצלת. בסמיכות לכרם הוקם בית בד הכולל מתקן לייצור שמן זית ושוחזרה גת עתיקה שנמצאה בחלקה הדרום מערבי של יהוד מהתקופה הביזנטית המאוחרת. הגת כוללת משטח דריכה ומשטח עבודה, בור חלוקה, בורות איגום ותאי איסוף, ומאפשרת את כל שלבי הפקת היין. ליד הגת ניטעה כרם גפנים לטובת פעילות קהילתית. האזור הקרוב לכרם הזיתים, מהווה אזור למשחקים בלתי פורמליים (חופשיים) עם ספסלים הצופים למתקני הפארק ושולחנות פיקניק מוצלים. בחלק זה של הפארק ניטעו כ 30 עצים ועץ אקליפטוס שומר וסביבו תוכננה כיתת לימוד בשטח שכולל אזורים ללמידה ולהתנסות בחפירה ארכיאולוגית.

צפונית לעץ האקליפטוס מצוי אזור המשחקים הפורמליים לפעוטות, הכולל מתקן לפעוטות, ארגז חול ומתחם נדנדות מוצלים. כמו כן באזור זה, מבנה שירותים ובית קפה שיפתח בהמשך.

 

במרכזו של שלב ב' של הפארק, הצפוי להיפתח בתחילת 2023, שביל המייסדים, שביל שחוצה את הפארק ממזרח למערב מבית העיריה ליהודה הלוי, שמאזכר את מייסדי העיר, ע"י כיתוב ותמונות היסטוריות מקוריות העשויות מפסיפס, תמונות שהתקבלו מהארכיון הציוני. בחלק זה של הפארק יוקם מתחם מתקני משחקים מפואר ובו גבעת מגלשות בגובה של כ-3 מטרים עם מתקן משחקים מוצל ו- 3 מגלשות באורכים שונים. בחלקו התחתון ימוקם קיר טיפוס בגובה של 10 מטר, אשר בבסיסו ארגז חול, ולידו מתקן מגלשה נגיש. גם בשטח זה של הפארק שומרו עצים ויינטעו עצים חדשים ובצמוד לו מדשאה גדולה שתשמש למשחק ולאירועים עירוניים.

PHOTO-2022-10-31-17-47-01 (3)

צפונית למדשאה מתוכננת רחבה המוקפת בערוגות תבלינים ובמרכזה עמוד הזמן – שעון שמש, המספר את סיפור תל יהוד. הרחבה תוקף עצי בוסתן לרווחת הציבור ומקומות ישיבה מוצלים. כמו כן מתוכננת מדשאה רחבת ידיים בשטח של כ- 2500 מ"ר שתשתרע בהמשך בין רחוב יהודה הלוי לרחוב טורצ'ין, כמו גם, שביל נגיש לטובת באי הפארק ובית הכנסת הנמצא בתוך בוסתן עצי פרי להנאת הציבור.

 

 

ראש העיר, יעלה מקליס: "הפארק הייחודי, מהווה בשורה להורים, לילדים ולכל תושבי העיר. התושבים יוכלו ליהנות מהממצאים ההיסטוריים שנמצאו במקום, מהעצים ששומרו וממתקני משחק ושטחים פתוחים, ממש בליבה של העיר העוברת תהליכי התחדשות ופיתוח. התל משלב בין היסטוריה בת אלפי שנים, טבע ופיתוח עירוני והוא חלק מתכנית עירונית של "רואים ירוק בעניים", לפיתוח שטחים ירוקים ברחבי העיר.

 

בזכות תכנון משמר לצד תכנון הרואה את צרכי התושב, הצלחנו ליצור איזון בין שימור הגת לבין שטחי פיקניק ובילוי, בין שימור עצים להצללה טבעית לבין מתקני משחק ומתקני הצללה, בין שימור התוואי של התל לבין צורכי נגישות ובטיחות. בקרוב, עם פתיחת חלקו הצפוני של הפארק, נהנה גם ממתקני משחק ומגלשות ייחודיים לצד שטחים ירוקים פתוחים נוספים. תל יהוד הינו אחד הפארקים הייחודיים והיפים בכל אזור בקעת אונו, הצפוי להוות מוקד משיכה לכל תושבי האזור."

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

מימין לשמאל- שבי שמר, משה לארי, ישראל גל. קרדיט צילום- מזרחי טפחות

בזמן שאחרים מתכווצים, בנק מזרחי טפחות ממשיך להתרחב: חנך סניף חדש בקריית אונו

תפריט נגישות