n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / כנס השפה העברית ה-16 בראשון לציון

כנס השפה העברית ה-16 בראשון לציון

הכינוס מתקיים השנה במלאת 140 שנה להיווסדה של ראשון לציון, שמראשית ימיה היוותה חלק מרכזי בפריצת והנהגת השפה העברית כלשון חיים בארץ ישראל. על כן יעמוד כנס השפה העברית ה-16 בסימן עברית פורצת דרך.

Rishon_lashonRishon_logo_1080x1080_2019_slogan (2)
צילום: יחצ

כנס השפה היחיד מסוגו בארץ, העוסק בשפה העברית על כלל גווניה, יצדיע השנה לראשון לציון, העיר שהחלה את דרכה כמושבה העברית הראשונה, טיפחה במחוזותיה את בית הספר העברי הראשון, הגן העברי הראשון, הדגל וההמנון, וכיום מהווה העיר הרביעית בגודלה, שחרתה על דגלה את השפה והחינוך כל זאת בתאריכים 7-9 בפברואר 2023, היכל התרבות, ראשון לציון

הכנס יתפרס על פני שלושה ימים. ב- 7.2 ייפתח הכנס עם ערב הפקת המקור, "קול פורץ". אליעד, הראל סקעת, זהבה בן, נופר סלמאן, קובי אפללו, ריקי גל, מוני מושונוב וסנדרה שדה יקחו את הקהל למסע מוסיקלי שיביא לבמה את השירים הגדולים, האהובים והבלתי נשכחים מכל הזמנים, שפרצו דרך ושינו את פני המוזיקה העברית. בערב זה יתקיים טקס הענקת פרס ראש עיריית ראשון לציון על שם מאיר אריאל על יצירתיות בשפה העברית והנחלתה לרבדים שונים באוכלוסייה. הפרס, על סך 36 אלף ש"ח, נועד לבטא הוקרה על יצירה אומנותית או הגותית ​בולטת בשפה העברית, שהטביעה את חותמה והביאה להנגשת השפה העברית ואוצרותיה לקהלים גדולים ומגוונים. הפרס יוענק ע"י ראש העיר, מר רז קינסטליך.

 

עוד במסגרת הכנס מושב מורים ומדריכים, המפגש השנתי של מורים ומדריכים. גם השנה יתקיים שיתוף פעולה של הכנס עם מנהל החינוך. במושב ייפגשו המורים עם בלשנים מוערכים בהנחיית נשיא האגודה הישראלית לחקר שפה וחברה ויועץ הכנס ד"ר רוביק רוזנטל, ילמדו על עבודתם, ויעלו הצעות לבניית מערכי שיעור 

 

לרגל חגיגות ה- 140 לראשון לציון יושק במעמד הכנס הספר "אגדות ראשון לציון", המאגד סיפורים מצחיקים, דרמטיים ומרתקים שנאספו ע"י ילדי העיר במהלך השנה החולפת, מארכיונים ככלל וארכיונים משפחתיים בפרט, ובעיקר משיחות וזכרונות של ההורים, הסבים והסבתות, שהתרחשו בעיר לאורך 140 שנותיה.

 

רז  קינסטליך, ראש עיריית ראשון לציון: "חגיגות ה-140 נותנות לכולנו הזדמנות לחזור אחורה בזמן, כדי להכיר ולהוקיר את פועלה של המושבה שקמה בעלייה הראשונה ויש לה תרומה אדירה לשפה, אשר הפכה מנחלתם של יחידים לשפתה של אומה, של חברה. אני מזמין את כולם לבוא לחגוג איתנו בכנס השפה העברית, שהפך במהלך השנים למוקד עליה לרגל לחוקרי ואוהבי השפה העברית מכל הארץ". 

ליאל אבן זהר, מ"מ ראש העירייה ומחזיקת תיק החינוך והתרבות:

הגן הראשון , בית הספר הראשון וספרי הלימוד הראשונים בעברית- כולם החלו לפעול בעיר העברית הראשונה, ראשון לציון. מוזמנות ומוזמנים לחגוג עימנו את חדוות העברית, את שימורה ופיתוחה, את עברה ועתידה, בעיר בה השפה העברית מדוברת כבר 140 שנים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

עציצים

ראשון לציון:מכת גניבת עציצי נוי ברחבי העיר

תפריט נגישות