n
דף הבית / בקעת אונו / הקרב על מחוז דן בפריימריז של הליכוד

הקרב על מחוז דן בפריימריז של הליכוד

ביום רביעי הקרוב עו''ד חיה מנע, חברת מועצת העיר רמת גן ''ליכודניקית מהבית״, רעייתו של ח״כ לשעבר בליכוד עו"ד דוד מנע, תיאבק על מקום 26 ברשימת הליכוד לכנסת מול עו"ד חנוך מילביצקי היועץ המשפטי של "קבלה לעם" שכיהן עד לאחרונה כחבר מועצת העיר פתח תקווה מטעם סיעת "יש עתיד"

עו"ד חיה מנע. צילום: אילן בשור
עו"ד חיה מנע. צילום: אילן בשור

עו"ד חיה מנע הכריזה לאחרונה על התמודדות לרשימת הליכוד לכנסת. מנע היא חברת מועצת העיר רמת גן, כיום אופוזיציה לוחמת, לאחר שעקב חילוקי דעות עם ראש העירייה התפטרה מהנהלת העיר והקואליציה העירונית, בה הייתה ממונה על התיקים לקידום עסקים, מעמד האישה ושוויון מגדרי. במהלך פעילותה כחברת הנהלה, פעלה מנע רבות לקידום מיזמים בתחומים עליהם הייתה ממונה. גם כיום מספסלי האופוזיציה העירונית היא ממשיכה לפעול למען תושבות ותושבי רמת גן והעסקים המקומיים. עו״ד מנע נשואה לעו"ד דוד מנע, ח"כ לשעבר מטעם הליכוד ואם לארבעה בנים. היא בוגרת תואר ראשון במשפטים ולימודי תואר שני במשפטים באוני' תל אביב בשיתוף אוני' ברקלי בארה"ב.

מנע היא עורכת דין עצמאית, בעלת משרד עורכי דין המתמחה בנזיקין ומשפט מנהלי. מנע היא חברת הנהלת ׳להב׳ – לשכת ארגוני העצמאים והעסקים בישראל, יו”ר פורום נשים של ׳להב׳, ועומדת בראש ועדות שונות בלשכת עורכי הדין. ביניהן, ועדת הקשר רמת גן, ובעבר כיהנה כסגנית יו"ר מחוז תל אביב בלשכת עורכי הדין. מנע פעילה מזה שנים רבות במישור הארצי והמוניציפלי למען הציבור בתחומים חברתיים וכלכליים. מנע סיפרה על הסיבות שהניעו אותה להיכנס למרוץ לכנסת: "החלטתי לרוץ אחרי שראיתי מה עבר על מדינת ישראל במישור הלאומי בשנה האחרונה. בין היתר, אובדן המשילות והריבונות בעקבות ממשלת "השינוי". אלה באו לידי ביטוי בדגל ארגון טרור שנתלה בבורסה ברמת גן, עליית יוקר המחייה, הפגיעה הקשה בציבור העצמאים, ועוד. החלטתי לרוץ לכנסת על מנת לפעול ולתרום מיכולותיי וניסיוני רב השנים לליכוד ולמדינת ישראל״.

מנע היא ליכודניקית מבית מזה למעלה משלושים שנה. הבחירה בליכוד היתה טבעית עבורה: "הליכוד היתה הבחירה הטבעית והיחידה שלי. הליכוד היא מפלגה ציונית לאומית ליברלית שדוגלת במסורת ישראל, שלמות ארץ ישראל וריבונותה, צדק חברתי וחמלה. היא דוגלת בזכויות ערכים שאני מאמינה בהם, חיה את חיי לפיהם, ופועלת לקידומם שנים רבות במסגרת פעילותי החברתית והציבורית במסגרות שונות. אני מתמודדת לכנסת כדי שאוכל לקדם ערכים אלה במסגרת הליכוד, ומביאה איתי השכלה משפטית, ניסיון מקצועי ציבורי עשיר ויכולת להחזיר לליכוד קהלים שעזבו אותו. זאת על מנת שנצליח להביא מספיק מנדטים כדי שהליכוד בראשות בנימין נתניהו יחזור לשלטון".

חיה מנע רוחבי פריימריז

מה תרצי לקדם בכנסת?

"חיזוק הריבונות והמשילות שלנו במדינתנו, רפורמה במערכת המשפט ובמוסד לביטוח לאומי. חקיקה חברתית למען נשים, זוגות צעירים וקשישים, ובין היתר תיקון חוק הביטוח הלאומי, כך שיתאפשר כפל קצבאות. כמי שפועלת מזה שנים למען מגזר העצמאים אחוקק את חוק דמי האבטלה לעצמאים – שאביר קארה וליברמן הבטיחו שיחוקקו ולא עמדו בהבטחתם. זאת כחלק מחקיקה שתעניק רשת ביטחון סוציאלית לעצמאים. כן אני מתחייבת לייצג את האזור שלי, אזור דן, ולפתוח לשכת קבלת קהל באזור דן על מנת שהציבור באזור יוכל להיפגש איתי באופן שוטף".

המתמודד מול חיה מנע הוא חנוך מילביצקי, היועץ המשפטי של עמותת "קבלה לעם" שמציג את עצמו כחלק מקבוצת "הקבליסטים בליכוד". מנע טוענת כי: "עד לאחרונה היה מילביצקי חבר מועצת עירית פתח תקווה מטעם "יש עתיד". לאחר שבבחירות האחרונות ב- 2018 לקח חלק פעיל בקמפיין של ״יש עתיד׳״ בפתח תקווה. רק לפני כחודש התפצל מ״יש עתיד״ כדי להתמודד בליכוד ולטענתו מדובר בחיבור טכני בלבד. כליכודניקית, אני חושבת שחיבור של הליכוד עם ״יש עתיד״, שהיא מפלגת שמאל, לא יעלה על הדעת; גם במישור המוניציפלי. כיצד יכול חבר ליכוד להתהדר בסמליה של מפלגה שתוקפת את מפלגת הליכוד ואת יו"ר המפלגה? בנוסף, איך ניתן לדעת שהוא לא "סוס טרויאני", שמחר יחליט לחבור שוב ל״יש עתיד״, הפעם ברמה הלאומית, וימנע בכך הקמת ממשלת ימין מלאה? מתפקדי הליכוד חייבים לבחור רק אנשים שהם יודעים שיישארו נאמנים לליכוד ולערכיו, ולא "טרמפיסטים" שבהזדמנות הראשונה יערקו למפלגה אחרת".

עו"ד חיה מנע. צילום: אילן בשור
עו"ד חיה מנע. צילום: אילן בשור

עוד מציינת מנע כי חשוב לבחור נציגים שייצגו אותנו בכבוד ויהיו נאמנים לערכיה של תנועת הליכוד. "נערכו על ״קבלה לעם״ תחקירים רבים במהלך השנים. בין היתר, בגלי צה"ל וכאן 11 ובעקבותיהם התנהלו הליכים משפטיים, במסגרתם נטען שעשו מפקד גדול בליכוד וקשרו קשרים עם חברי כנסת בכירים בליכוד, לכאורה, כדי להשתלט על מפלגת שלטון ולשלוח נציג מטעמם לכנסת. נציג, שלכאורה, יקדם שם את האג'נדה של ״קבלה לעם״. "ככלל אני חושבת שאסור לנו לאפשר השתלטות של גורמים זרים על הליכוד לקידום אינטרסים של גוף זה או אחר שאינם תואמים את הערכים של תנועת הליכוד. כפי שטענו בזמנו כלפי ׳הליכודניקים החדשים׳ שחלקם עברו לבסוף למפלגת העבודה. בנוסף חייבים לבחור במחוז נציגות שתפעל למען המחוז, במקביל לפעילות ברמה הארצית, הרי זו המשמעות של נציג מחוז וזה מה שאני מתחייבת לעשות.

מתפקדי ומתפקדות הליכוד חייבים לבחור בפריימריז הקרובים בנציגים שהם ליכוד מהבית, שיהיו נאמנים לתנועת הליכוד וערכיה ויצליחו להביא חזרה לליכוד את הקהלים שעזבו אותו ואני יכולה לעשות זאת.  אני קוראת לכל המתפקדים לצאת מהבית ולהגיע לקלפיות שיוצבו ברחבי המחוז כדי להצביע ולהשפיע על רשימת הליכוד לכנסת".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

מימין לשמאל- שבי שמר, משה לארי, ישראל גל. קרדיט צילום- מזרחי טפחות

בזמן שאחרים מתכווצים, בנק מזרחי טפחות ממשיך להתרחב: חנך סניף חדש בקריית אונו

תפריט נגישות