n
דף הבית / בקעת אונו / אור יהודה: רחובות שכונת נווה איילון יקראו על שמות נשים!

אור יהודה: רחובות שכונת נווה איילון יקראו על שמות נשים!

מועצת העיר אישרה כי הרחובות בשכונה החדשה שנמצאת בהקמה וכן במתחם הבילויים והעסקים OPARK יקראו על שמות נשים פורצות דרך בחברה הישראלית, כמו שושנה דמארי, עופרה חזה, רחל המשוררת, גולדה מאיר, יעל מן ועוד רבות וטובות.

נווה איילון
נווה איילון. הדמיות של שכונת נווה איילון: עירית ודרור אדריכלים. צילום מהאוויר: דוברות עיריית אור יהודה

בעיר הוותיקה ייקראו רחובות על שמו של הרב דוד ברהום והמסעדן סעיד משיח ז"ל.
כל שמות הרחובות בשכונת נווה איילון המוקמת בימים אלו באור יהודה ייקראו על שמותיהן של נשים פורצות דרך: כך החליטה מועצת העיר, כל זאת ביוזמתה של ראש העיר, ליאת שוחט. מעבר לכך, גם שמות הרחובות במתחם התעסוקה והמסחר החדש OPARK ייקראו על שם נשים. ועדת השמות בראשות המשנה לראש העיר, ז'אנה כהן, העבירה את המלצתה למועצה שאישרה את המהלך וכעת יועבר להליך אישור אל מול המשפחות.

 

בין הנשים שעל שמן ייקראו רחובות בשכונת נווה איילון נמצאות שושנה דמארי, עופרה חזה, רונית אלקבץ, רחל המשוררת, נעמי שמר, ארבע האימהות, דבורה הנביאה, גולדה מאיר, יעל מן ועוד רבות וטובות. ראש העיר, ליאת שוחט, מציינת: "למהלך הזה יש אמירה ברורה. במדינת ישראל חיו ופעלו כל כך הרבה נשים משמעותיות, פורצות דרך, יצירתיות ומוכשרות שלא תמיד זכו להנצחה הראויה. אנו רואים שבדרך כלל שמותיהם של גברים מתנוססים על שמות הרחובות והחלטנו לייצר מצב שבו דווקא תהיה דומיננטיות לנשים".

 

עוד מוסיפה ראש העיר: "שכונת נווה איילון תישא בגאון את שמות הנשים הללו ובו זמנית תעביר מסר חשוב לבנות הדור הצעיר: את יכולה להיות כל דבר שתשאפי אליו, השמיים הם הגבול!". שכונת נווה איילון מוקמת בימים אלו במערב העיר והיא תכלול כ-2,000 יחידות דיור יחד עם מבני ציבור חדשים. בין הדירות שיוקמו – כ-750 יחידות דיור מיוחד, מתוכן כ-500 יחידות לדיור מוגן ובית אבות וכ-250 יחידות דיור מיוחד לסטודנטים. כמו כן, השכונה מוקמת לצידו של פארק התעסוקה והמסחר OPARK שיכלול מיליון מ"ר של שטחי תעסוקה ומסחר. לצד שכונת המגורים ואיזור התעסוקה יוקם פארק חדש הסמוך לנחל איילון ולנחל אור יהודה בהיקף של כ-600 דונם ובו יהיו שימושי פעילויות לפנאי, תרבות וספורט.

 

במסגרת החלטת מועצת העיר, יתקיימו גם שינויים ועדכונים לשמות הרחובות בתוך העיר הוותיקה עם קריאת רחובות על שמותיהם של אנשים משמעותיים בעיר שקרובים לליבם של תושבי אור יהודה, כגון: רב העיר לשעבר, הרב דוד ברהום ז"ל וכן המסעדן סעיד משיח ז"ל, בעלי מסעדת "סעיד" המיתולוגית שהייתה מוקד עלייה לרגל לאור יהודה מכל רחבי הארץ.

 

זהו השלב המקדים לפני הפנייה לאישור משרד הפנים ואישור המשפחות. עם קבלת האישורים, יובא הנושא למועצת העיר לאישור סופי.
הדמיות של שכונת נווה איילון: עירית ודרור אדריכלים

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

מימין לשמאל- שבי שמר, משה לארי, ישראל גל. קרדיט צילום- מזרחי טפחות

בזמן שאחרים מתכווצים, בנק מזרחי טפחות ממשיך להתרחב: חנך סניף חדש בקריית אונו

תפריט נגישות