n
דף הבית / בקעת אונו / אור יהודה: מעון יום שיקומי ראשון נחנך בעיר

אור יהודה: מעון יום שיקומי ראשון נחנך בעיר

פעוטות בגילאי 0-3 עם צרכים מיוחדים מקבלים מעתה מענה בתוך העיר בעקבות הקמתו של מעון "מגשימים" שכולל 4 כיתות ו-6 חדרי טיפולים. לפרויקט החשוב הזה שותפים העירייה, משרד הרווחה, הביטוח הלאומי, קרן שלום ועמותת אלווין. ראש העיר, ליאת שוחט: "מאמינה באמונה שלמה שהפעוטות שנכנסים בשערי המעון הזה יוכלו להגשים יום אחד את חלומם"

WhatsApp Image 2023-01-01 at 14.24.44
צילומים: חורחה נובומינסקי

רגע של היסטוריה באור יהודה עם הקמתו, פתיחתו וחנוכתו של מעון יום שיקומי חדש לפעוטות בגילאי 3-0 עם צרכים מיוחדים. המעון נחנך השבוע בטקס מרגש בו נחשף שמו החדש – "מגשימים". המעון הוקם הודות לשיתוף פעולה בין מספר גורמים אשר הפכו חלום למציאות בעבור הורים לפעוטות עם צרכים מיוחדים שעד היום נאלצו לצרוך שירותי חינוך וטיפולים מחוץ לאור יהודה. הטקס כלל הסרת לוט מעל שלטי המעון, קביעת מזוזה וברכות.

 

המעון הוקם ביוזמת ראש העיר, ליאת שוחט ובשיתוף משרד הרווחה, הביטוח הלאומי, קרן שלם לפיתוח שירותים לאנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית ברשויות המקומיות ועמותת אלווין. את הפרויקט בעירייה הוביל אגף שח"ק בראשות ד"ר אסתי אשל יחד עם מנהלת תחום הצרכים המיוחדים, סוזי מארק. על ההקמה הייתה אמונה החברה הכלכלית. מעון "מגשימים" כולל 4 כיתות גיל, 6 חדרי טיפולים, חדר אחות, מטבח, חדר כביסה, חדרי שירותים רגילים ונגישים, חדר צוות, חדרי צפייה וחצרות מרווחים עם מתקני חצר ומספק לפעוטות שלל טיפולים המותאמים לצורכיהם, כגון: פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק, קלינאיות תקשורת וטיפולים נוספים אשר יאפשרו לילדים להשתלב בעתיד בכיתות שיקום או בכיתות תקשורת.

 

בחמש השנים האחרונות אור יהודה שמה את נושא הצרכים המיוחדים במרכז תשומת הלב והפכה מעיר עם מעט מאוד שירותים למקום שהפך למודל לחיקוי באופן שבו היא מטפלת, מתייחסת ומעניקה את הטוב ביותר לתושביה. בשנים האחרונות הוקם מערך של חוגים ופעילויות פנאי בשיתוף גורמים עירוניים נוספים, הוקמה קבוצת פעילות קהילתיות בתחום ונפתח סניף של אקים בעיר. כמו כן, נפתח מרכז למשפחות מיוחדות בו ניתנים שירותים לכלל המערך המשפחתי והמשפחות מקבלות מענה בתחום מיצוי זכויות ומוקמות קבוצות טיפוליות לכלל הגילאים. המשפחות מקבלות מענה פרטני וקהילתי ונהנות ממגוון פעילויות בחיי היומיום בתוך העיר.

 

בטקס נכחו רב העיר, הרב ציון כהן, סגן ראש העיר, עופר בוזי, חבר מועצת העיר והממונה על אגף שח"ק, אברהם בורוכוב, מנכ"ל העירייה, גיל ממון, מנהלת אגף שח"ק, ד"ר אסתי אשל, גזבר העירייה, גיל גבריאל, מנכל"ית חכ"ל, עדי בלומנפלד, מהנדסת העיר, ליאת בן אבו, נציגות ההורים ומנהלי אגפים בעירייה.

 

ראש העיר, ליאת שוחט מציינת: "עיר שמכבדת את עצמה ורוצה להנחיל ערכים של שוויון הזדמנויות חייבת לא רק לדבר על זה, אלא גם לעשות זאת, והיום אנחנו עושים זאת בגדול. היום אנחנו יוצאים עם בשורה גדולה למשפחות שיודעות שיש להן בית, קורת גג ומעבר למבנה הפיזי החשוב – יש להן בעיקר על מי לסמוך. ביום הזה אני דווקא רוצה לפנות אל אותן משפחות שסמוכות את ידן בנו ולהגיד להן – לא בכדי בחרנו לקרוא למקום הזה בשם 'מגשימים'.

 

אני מאמינה באמונה שלמה שהפעוטות שנכנסים בשערי המעון הזה יוכלו להגשים יום אחד את חלומם. כאן יינטעו הזרעים הראשונים של החלומות, ובעוד זמן לא רב הם בעזרת השם יתגשמו. אני באמת מאמינה שכל אחד באשר הוא יכול לממש את חלומותיו אם רק יאמין בעצמו, ואני יכולה להגיד בוודאות שהצוותים החמים שעובדים כאן יסייעו לפעוטות לעשות את הצעדים הראשונים בדרך למטרות הללו".

 

מרגלית פילר, מנכ"לית אלווין ישראל אשר מפעילה את מעון היום השיקומי: "אני נרגשת לעמוד פה היום בפתיחת הקמפוס החינוכי בו יופעל מעון יום שיקומי, הכולל 4 כיתות לפעוטות עם אוטיזם ורב נכותי, המספק שירותי שיקום וטיפול מקיפים לפעוטות בשנות ההתפתחות הראשונות לחייהם. מחקרים מלמדים שהתערבות מוקדמת הנה משמעותית לקידום ולמימוש יכולותיהם של פעוטות. תוכנית הפעילות של אלווין ישראל במעון היום השיקומי תואמת את סדר היום במסגרות החינוך הרגילות לגיל הרך, בתוספת סל טיפולים הכולל: ריפוי בעיסוק, קלינאיות תקשורת, פיזיותרפיה וטיפול רגשי לצד ליווי ותמיכה בהורים והמשפחה. אלו מהווים מקפצה לחיים של הפעוטות כבר מגיל צעיר. טיפול מקצועי בפעוטות מסייע להשתלבות במערכות החינוך הרגילות ובכיתות משלבות בהמשך חייהם.

עלינו כחברה לעשות הכול ולאפשר לפעוטות ולמשפחות את מירב הכלים והמיומנויות לחיים והשתלבות בחברה. אני מברכת את ראש העיר הגב' ליאת שוחט וצוותה על הקמת הקמפוס החינוכי החדיש והמתקדם. תודה נוספת לשותפים שלנו ממשרד הרווחה והבטחון החברתי, הביטוח הלאומי וקרן שלם על השותפות שיש לנו ברחבי הארץ בכלל התוכניות לטובת השתלבותם של אנשים עם מוגבלות בחברה".

 

WhatsApp Image 2023-01-01 at 14.24.36

צילומים: חורחה נובומינסקי
לפרטים נוספים:
אורן קורנפלד, דובר עיריית אור יהודה
050-9950911
[email protected]

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

מימין לשמאל- שבי שמר, משה לארי, ישראל גל. קרדיט צילום- מזרחי טפחות

בזמן שאחרים מתכווצים, בנק מזרחי טפחות ממשיך להתרחב: חנך סניף חדש בקריית אונו

תפריט נגישות