n
דף הבית / באר יעקב / פעילות גופנית עם הילדים, יתרונות לנפש, לגוף ולמשפחה

פעילות גופנית עם הילדים, יתרונות לנפש, לגוף ולמשפחה

פעילות גופנית מאריכה חיים ומעכבת או מונעת יותר מ-30 מחלות ומצבים בריאותיים. פעילות גופנית משותפת של הורים-ילדים תורמת לגיבוש ומגבירה את הביטחון לילדים. הנטרופתית מיכל כהן תמאם מייעצת להורים. מדור חדש

פעילות גופנית
צילום: FREEPIK

 

לפעילות גופנית שלל יתרונות לנפש ולגוף. מחקרים מראים כי פעילות גופנית מאריכה חיים ומעכבת או מונעת יותר מ-30 מחלות ומצבים בריאותיים. במציאות שאנו חיים ובייחוד בשנתיים האחרונות, מאז בואה של הקורונה, הילדים מצאו את עצמם לא מעט מול המסכים המגוונים שעומדים לרשותם. התפיסה לפיה 'הילדים של היום רוצים לחיות רק מול מסכים' לא לוקחת בחשבון את העובדה שהילדים תקועים מול המסכים כי אף אחד לא מוציא אותם.

פעילות גופנית משותפת שלנו, ההורים עם הילדים, היא אופציה זמינה, שלרוב לא דורשת השקעה כלכלית. דורשים מוטיבציה, הצבת מטרות והתמדה.

מעבר ליתרון הבריאותי הברור, פעילות ספורטיבית של ההורים עם הילדים תורמת לגיבוש של המשפחה, מגבירה את הביטחון לילדים ומשפרת את היכולת שלהם להתמודד עם אתגרים.

אז איך מתחילים?

ההתחלות לא קלות. גם כאן, כמו בהרבה נושאים בחיים, מדובר בקבלת החלטה ש"עושים את זה" – ובמבוגר אחראי דואג ליישם זאת. לרוב, תתבצע הפעילות המשותפת בסופי  שבוע, כשכולם פנויים מעבודה ומלימודים. ההתחלה, כמו בכל התחלה, כדאי שתהיה מינימלית ומתונה, לא ממושכת מדי ולא כזו המתבצעת בתנאים קשים.

הנה כמה דרכים שיעזרו לכם להתחיל לעשות ספורט משפחתי – אז מספיק עם התירוצים, בואו נאמץ הרגלים חדשים לאורח חיים משפחתי בריא:

  1. תמיד אפשר להתחיל עם הליכה, אבל קודם כל צרו שיגרה: יום קבוע לפעילות גופנית משפחתית.
  2. תנו לילדים לחשוב על פעילות מועדפת.
  3. קנו מתנות שקשורות לספורט: גלגליות, כדור, גומיות, משקולות, מזרון וכו'.
  4. גוונו בפעילות הגופנית, תכינו תוכנית אימונים משותפת.
  5. שמשו דוגמא אישית: קבעו לעצמכם פעילות גופנית ללא קשר לפעילות המשפחתית.
  6. מסלולי טבע מומלצים בהחלט.
  7. סרטוני ספורט ביתיים אופציה בימי החורף ליישום פעילות בבית. אפשר לתת כל פעם למישהו אחר להוביל את האימון.

בנימה ספורטיבית: שמשו דוגמא אישית, קבלו החלטה שמתחילים לעשות והרווח כולו שלכם הן בפן הבריאותי, האנרגטי וגיבוש המשפחה. אם כבר קבלתם החלטה לפעילות גופנית משותפת עם הילדים – כדי שהיא תהיה יעילה ושהגוף יתאושש מהמאמץ ויבנה נכון חשוב מאוד שתאכלו לפני וגם אחרי הפעילות/האימון.

לפני האימון נכון לאכול ארוחה קלה למשל, בננה עם תמר, פרוסת לחם עם דבש או כדורי אנרגיה.

מתכון לכדורי אנרגיה:

1/2 חבילת תמרים בוואקום, אגוזי מלך כ- 10 חצאים שבורים גס, כ-10 אגוזי פקאן חצאים שבורים גס או לחלופין שקדים שלמים קלויים עם הקליפה, כפית שומשום, כפית קוקוס, 1/4 כפית קינמון, קוקוס לציפוי או שומשום קלוי.

***

מיכל כהן תמאם (בעלת קליניקה לרפואה טבעית – "מיכל בשביל הבריאות" בבאר יעקב), היא נטרופתית מזה 15 שנה, מנחה ומלווה תהליכי הבראה, מעבר לאורח חיים בריא ומייעצת להורים על תזונה

 

מיכל
צילום פרטי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

1d147f65-0fd0-4749-a77a-5beb26a538c0

אחוזות הנשיא: ״מתן דיל הבטיח שלא תהיה הארכה נוספת ואנחנו בהחלט מצפים לקבל  קיום הבטחה״

תפריט נגישות