n
דף הבית / באר יעקב / נזקי העישון וכלים לגמילה בשירות הנטורופתיה 

נזקי העישון וכלים לגמילה בשירות הנטורופתיה 

הסכנות האורבות למעשנים: עלייה בסיכוי לחלות במחלות לב וריאה, סיכוי מוגבר לחלות בסרטן, קיצור תוחלת החיים, פגיעה במיתרי הקול, הזדקנות מוקדמת ואימפוטנציה. מיכל כהן תמאם מסבירה כיצד הנטרופתיה יכולה לסייע בתהליך הקשה של הגמילה. מדור חדש

WhatsApp Image 2023-02-01 at 12.47.20
צילום: פרטי

 

עישון טבק ומוצריו הוגדר על ידי ארגון הבריאות העולמי בתחילת שנות ה-2000 כסיבת המוות המובילה הניתנת למניעה. יש חשיבות אדירה לפעולת מניעת העישון, גם בהיבט עישון פאסיבי. הנזק מעישון אינו רק על המעשן עצמו, אלא גם לסביבתו . 

לרוב המעשנים הפסקת עישון היא הפעולה הרפואית המשמעותית ביותר להארכת ושיפור חייהם. בעולם חיים למעלה ממיליארד מעשנים ועל פי נתוני חברות הטבק מתמכרים לעישון סיגריות בין 80 ל-100 אלף צעירים מדי יום. בעשור האחרון מתו בישראל כ-80,000 בני אדם מנזקי העישון. ילדים ומתבגרים המשתמשים בסיגריות אלקטרוניות מכפילים את הסיכוי שלהם לעשן סיגריות בהמשך החיים.

הסיגריה היא אחת מהמוצרים הנצרכים ביותר בתרבות השפע של עולמנו. הסכנות האורבות למעשנים: עלייה בסיכוי לחלות במחלות לב וריאה, דרך סיכוי מוגבר לחלות בסרטן, קיצור תוחלת החיים, פגיעה במיתרי הקול והזדקנות מוקדמת ועד אימפוטנציה.

נזקי העישון

טבק טבעי מכיל ניקוטין ותרכובות חומרים רעילים. בנוסף לניקוטין, חד תחמוצת הפחמן ועוד יותר מ-4000 חומרים רעילים הנוצרים בתהליכים כימיים שתלויים בחלקם גם בתרכובות המוספות בצורה מלאכותית לסיגריות, בהתאם לסוגיהן. עשן הסיגריות הוא למעשה אדים ותרסיס המכיל חלקיקים בעלי יכולת היצמדות למערכת הנשימה כולה והוא בעל היכולות הטוקסיות – קרצינוגניות. האדים מכילים חד-תחמוצת הפחמן, חומרים מגרים למערכת הנשימה ותרכובות ריח אופייניות לסוגי הסיגריות. 

עשן זה מכיל גם למעלה מ-50 חומרים קרצינוגנים, למשל: בנזן, ניקל, עופרת, פורמלדהיד וניטרוז-אמינים. עשן הטבק חומצי ונספג בדרכי הנשימה העליונות כל הרעלים בעישון עלולים לגרום נזק חמור למעשן ,מחלות סרטן בחלל הפה והחניכים , בעיות בדרכי הנשימה העליוניות, דלקות ריאות סרטן ריאות.

גמילה מעישון

כיום יש יותר מסגרות תמיכה המלמדים ומלווים בתהליך הגמילה מעישון, הן דרך קופות החולים והן דרך מרכזים פרטיים. הנטורופתיה יכולה גם כן לסייע בתהליך הקשה של הגמילה. 

עצות לנגמלים מעישון ברוח הנטורופתיה:

עלי סלק. מומלץ לצרוך עלי סלק על בסיס יומי. חומרים בשם קרטונואידים ואנתוציאנידים הנמצאים בסלק בכמות גדולה, יחד עם הפיגמנט של הסלק (בטנין), הופכים אותו לנוגד חמצון רב עוצמה החיוני לנטרול רעלים בגוף ולמניעת סרטן.

תפוח ירוק וסלרי. היות ועישון סיגריות גורם לדם בגופנו להיות חומצי ועודף חומציות גורם למחלות והוא גם טריגר לתשוקה החוזרת לניקוטין, מומלץ לצרוך מזונות בסיסיים שמאזנים את החומציות בגופנו ובכך יופחת החשק לניקוטין.

חיזוק מערכת החיסון. העישון מחליש את מערכת החיסון וכאשר מערכת החיסון חלשה הגוף פגיע יותר וחשוף יותר למחלות דבר המקשה על תהליך הגמילה, לכן מומלץ לחזק את מערכת החיסון על ידי וויטמינים, מיץ תפוזים, מיץ גזר, שייק ירוק. 

כך גם נוכל למנוע מהמעשנים לחלות במחלות ולהקל על תהליך הגמילה.

מיכל כהן תמאם (בעלת קליניקה לרפואה טבעית – "מיכל בשביל הבריאות" בבאר יעקב), היא נטרופתית מזה 15 שנה, מנחה ומלווה תהליכי הבראה, מעבר לאורח חיים בריא ומייעצת להורים על תזונה

WhatsApp Image 2022-10-19 at 19.16.30
מיכל כהן תמאם (צילום פרטי)

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

11 (4)

מאות השתתפו בהפנינג פסח במקווה ישראל

תפריט נגישות