דף הבית / חדשות העיר / "דמי קבורה כפולים"

"דמי קבורה כפולים"

תושב ראשון לציון הגיש בקשה לאישור תובענה ייצוגית נגד חברה קדישא, בטענה שהיא גובה דמי קבורה כפולים עבור נפטרים. חברה קדישא: "הנושא לא מוכר לנו"

רונן דמארי

בבקשה שהוגשה לבית משפט השלום בעיר נאמר בין היתר כי החברה קדישא גובה "כריית קבר" ממשפחות הנפטרים, בשעה שהיא מקבלת את הסכום המדובר מהביטוח הלאומי.
בבקשה מצוין כי תרחיש זה מתממש כאשר אחד מבני הזוג הולך לעולמו, בעוד בן הזוג נותר בחיים. בני המשפחה רוכשים שתי חלקות קבר צמודות זו לזו על מנת להקים חלקת קבר משותפת: "בעבור כריית הקבר לנפטר החברה קדישא מקבלת תשלום מהביטוח הלאומי במסגרת "סל הקבורה".
ברם, בטרם הקמת מצבת קבר אחת משותפת, דורשת החברה קדישא תשלום מבני המשפחה עבור כריית קבר לבן הזוג הנותר בחיים. בחלוף מאה ועשרים, כאשר בן הזוג יילך לעולמו ויובא למנוחות, החברה קדישא שוב תקבל תשלום מהביטוח הלאומי עבור כריית קבר. למותר לציין שהמוסד לביטוח לאומי הוא הגורם היחיד שאמור לשלם בגין כריית קבר".
כך יוצא אפוא שחברה קדישא דורשת ומקבלת תשלום שלא על פי דין: פעם אחת מאת המשפחה ופעם שנייה מהביטוח הלאומי, בו בזמן שאת העבודה מבצעת החברה קדישא פעם אחת בלבד".

התושב שהגיש את הבקשה מציין כי כאשר שאל את אנשי החברה קדישא מדוע עליו לשלם עבור כריית קבר למרות שהמוסד לביטוח לאומי משלם על כך, הוא נענה כי אמנם המוסד לביטוח לאומי משלם כעת, אולם אין לדעת אם כעבור מאה ועשרים הוא ימשיך לשלם ואז ייווצר מצב שבוצעה עבודה ללא תשלום.
התושב ממשיך ומציין כי כאשר שאל אם במידה וכעבור מאה ועשרים המוסד לביטוח לאומי ישלם עבור דמי הכרייה, האם הכסף ששולם על ידי בני המשפחה יושב להם, הוא נענה בשלילה.
בבקשה מתואר המקרה האישי של התושב המגיש אותה – אביו, ניצול שואה שהתגורר בעיר במשך שבעים שנה, הלך לעולמו ומשפחתו רכשה שתי חלקות קבר סמוכות זו לצד זו, לדבריו במחיר גבוה מאוד. אך כאשר ביקשו להקים מצבת קבר משותפת, הם התבקשו לשלם תשלום נוסף עבור דמי כריית קבר: "עד כמה שמשגת ידי, ביקשתי למצוא בכתובים האם לשון החוק מתיר לחברה קדישא לגבות תשלום מבני המשפחה בעבור כריית קבר ולא מצאתי".
הוא מציין כי הוא מבקש לקבל בחזרה את סכום הכסף ששילמה משפחתו וכמו כן במידה והבקשה תוכר כתביעה ייצוגית, כל המשפחות ששילמו עבור דמי כריית קבר יקבלו בחזרה את כספם.
במהלך השבועות הקרובים צפוי לדון בית המשפט בבקשה ולהחליט אם הוא מאשר אותה כתביעה ייצוגית.

מנהל חברה קדישא ראשל"צ, ישראל הורוביץ מסר בתגובה: "זוהי הפעם הראשונה שאני שומע על כך. הנושא לא מוכר לנו. כשנראה מסמכים ונבין על מה מדובר נוכל לשקול את הדברים".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

אולי יעניין אותך גם:

מעבדת סמים צילום דוברות משטרת ישראל

עשרות ק"ג של סמים נתפסו בדירה בבת ים

תפריט נגישות