n
דף הבית / באר יעקב / איך לצמצם את הסיכון לחלות בסרטן?

איך לצמצם את הסיכון לחלות בסרטן?

ב-4 בפברואר ציינו את היום העולמי למניעת סרטן. הנטרופתית מיכל כהן תמאם מייעצת לכם ולכן: הימנעו מעישון, הגבילו צריכת אלכוהול והשתדלו לא לאכול מזון מעובד כדי לא להגדיל את הסיכוי לחלות במחלה הקשה. מדור חדש

WhatsApp Image 2023-02-12 at 15.31.10
צילום פרטי

 

מדי שנה, למעלה מ-12.7 מיליון אנשים בעולם מאובחנים כחולים בסרטן. 600,000 אנשים מתים מהמחלה מדי חודש. בישראל מאובחנים מדי שנה כ-28,000 חולים וכ-10,000 נפטרים מהמחלה.

"יהיו מזונותיך תרופותיך ותרופותיך מזונותיך" (היפוקרטס).

חשוב להזין את הגוף במזון נקי, לא מעובד, מזונות שמכילים גלוטתיון אשר יעיל ביותר לנטרול רדיקאליים חופשיים. אכלו כמה שיותר ירקות ופירות, במיוחד כאלו שצבעם עשיר. ירקות ופירות אלו מכילים כמות גבוהה של סיבים תזונתיים המסייעים בניקוי הרעלים מהגוף ומהווים מקור לנוגדי חמצון.

מומלץ לצרוך:

עגבנייה – הליקופן הצבע שצובע את העגבנייה נחשב כנוגד חמצון עוצמתי במיוחד.

אספרגוס, אבוקדו, ברוקולי, כרוב ניצנים ואגוזי מלך – מקורות טובים לגלוטתיון. הקפידו לאכול פחות אחד מהם בכל יום. 

דגנים מלאים ושיבולת שועל – מקור לסיבים תזונתיים המסייעים בניקוי רעלים מהגוף

נוגד חמצון נוסף רב עוצמה הנמצא בנבטי חיטה, אגוזים וזרעים.

כללים שיסייעו במניעת סרטן:

  1. תגידו לא לסיגריות. 85% ממקרי סרטן הריאה נגרמים מעישון. בין אם מדובר בנרגילה, סיגרים, סיגריות מגולגלות ואפילו עישון פסיבי כזה שמעשנים לידכם. 

מי מבינכם שמעשן, נכון זה לא קל להיגמל, אבל כיום קיימים המון סדנאות לגמילה גם באופן פרטי וגם דרך קופות החולים. מי שלא מעשן, פשוט אל תתחילו. אל תכניסו את עצמכם ל"מיטה חולה".

  1. הגבילו את צריכת האלכוהול. שתיית אלכוהול בכמות גדולה ובתכיפות גבוהה מעלה את הסיכון לחלות בסרטן.
  2. לא צורכים מזון מעובד או לפחות מגבילים את הצריכה באופן משמעותי.

מחקרים רבים מדברים על הקשר שבין תזונה למחלת הסרטן לסוגייה, וכן גם את הקשר הספציפי בין צריכת מזון מתועש, מעושן, מטוגן, מלוח ומשמומר אשר אלו מגבירים את הסיכון לחלות בסרטן.

  1. עשו ספורט. הוכח שפעילות גופנית סדירה מפחיתה והרבה סוגי סרטן. הפעילות המומלצת ביותר ,כזאת שמעלה את הדופק עד כדי שאי אפשר לדבר תוך כדי. כדאי לבחור פעילות שאוהבים לעשות וכזאת שזמינה לכם ,ככה שיהיה לכם קל יותר להתמיד ועל הדרך גם להנות. לדוגמא: הליכה, ריצה קלה, טניס ,כדורגל, ריקוד ,אירובי, אופניים, שחייה.                        5. שתו הרבה מים. מים לא רק מרווים צימאון, אלא גם יכולים להגן עליכם מפני סרטן שלפוחית השתן. הפחתת הסיכון לסרטן נובעת מדילול ריכוזם של סוכנים העלולים לגרום לסרטן בשלפוחית השתן על ידי זה ששתייה מרובה גורמת להשתנה ולניקוי של אותם סוכנים.
  2. צרכו בשר איכותי וטרי, הימנעו מנקניקים הם רווים בניטרטים שהם חומרים רעילים והרבו בדגים.
  3. תה ירוק. שתו 3 כוסות תה ירוק אורגני רצוי ללא קפאין.
  4. תערובת מזונות. תערובות המכילה מגוון מזונות על ירוקים, כמו אצת כלורלה וספירולינה, מיץ עשב חיטה. תערובות אלו מכילים נוגדי חמון בכמות עצומה שמשפרים את בריאותם של תאי הגוף. טלו בהתאם להוראות שמופיעות על גבי האריזה .
  5. מולטי ויטמין. קחו תכשיר המכיל ויטמינים ומינרלים בכמויות גדולות על פי הוראות המופיעות על האריזה. כמוסות מולטי ויטמינים מספקות בסיס של רכיבים תזונתיים ונוגדי חמצון לשמירה על בריאות המערכת החיסונית. מומלץ להיוועץ עם איש מקצוע שיתאים עבורכם.
  6. פרוביוטיקה. קחו תכשיר המכיל לפחות 4 ביליון "חיידקים טובים" מידי יום במטרה לחזק את מערכת החיסון, לסייע לתהליך ניקוי הגוף מחומרים מסרטנים.

יש לבצע את הבדיקות המומלצות לאיתור גידולים סרטניים – גילוי מוקדם מציל חיים, שאלו את רופא המשפחה שלכם ותדאגו לבריאותכם. דאגו להזין את הגוף בתזונה שמקדמת אורח חיים מבריא ויפה שעה אחרת קודם.

 

מיכל כהן תמאם (בעלת קליניקה לרפואה טבעית – "מיכל בשביל הבריאות" בבאר יעקב), היא נטרופתית מזה 15 שנה, מנחה ומלווה תהליכי הבראה, מעבר לאורח חיים בריא ומייעצת להורים על תזונה

WhatsApp Image 2022-10-19 at 19.16.30
"תסגלו הרגלים חדשים". מיכל כהן תמאם (צילום פרטי)

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

1d147f65-0fd0-4749-a77a-5beb26a538c0

אחוזות הנשיא: ״מתן דיל הבטיח שלא תהיה הארכה נוספת ואנחנו בהחלט מצפים לקבל  קיום הבטחה״

תפריט נגישות