n
דף הבית / בת ים / ריפוי עם גרפיטי

ריפוי עם גרפיטי

האמנית והסטודנטית לורן קרואני מכניסה את הרחוב פנימה אל בית החולים לבריאות הנפש אברבנאל בבת ים באמצעות גרפיטי של דימויים ומשמעותן.

לורן קוראני. צילום גיל סלומי
לורן קוראני. צילום גיל סלומי

לורן קרואני, בת 33, תושבת בת ים, שנה ד׳ במכון הטכנולוגי HIT, חולון. היא אמנית וסטודנטית במחלקה לעיצוב פנים,  שעשתה את פרויקט הגמר שלה בעיצוב מחסן המתנות של בית החולים לבריאות הנפש אברבנאל בבת ים.

בתקופת הקורונה, והבידוד החברתי לורן חיפשה דרך יצירתית שתעסיק אותה , וכך החלה לצייר ולמכור את עבודות הציור שלה ולהתפתח למה שהתגלה כתשוקה גדולה- ציורי קיר (גרפיטי) במרחבים ציבוריים. החלל לעבודת הגמר שלה במחלקה לעיצוב פנים הוא חדר בבית החולים לבריאות הנפש "אברבנל". לא בכדי בחרה קרואני דווקא בחלל זה. קרואני היא גם הסטודנטית היחידה שעבודת הגמר שלה תצא לפועל ולא תהייה רק "על הנייר" . 

עבודת הגמר של לורן קרואני מתמקדת בלהכניס את הרחוב פנימה. הכנסת מאפיינים של חווית חוץ אל תוך חווית הפנים. בחירת סכמת הצבעים, תוכן הדימויים ומשמעותן, חיבור של דימויים וקומפוזיוציות שיתרמו למקום להרגיש חלק במרחב העירוני במשמעות פשוטה. 

במרכז הפרוייקט עומדים שלושה אזורים עיקריים: מחסן מתנות, שאותו תרמה משפחה מארצות הברית ובו מעניקים לכל מטופל מתנה ליום הולדתו , משתלה טיפולית בה עובדים עם המטופלים תוך עבודה על הצמחים. ומחסן ומטבח. אזור המקשר בין המשתלה הטיפולית לבין מחסן המתנות.

לורן: "עבורי אברבנאל הוא מקום מצויין להעברת המסר: מה זה להיות אישה? נשים נוטות להיות חולות יותר מגברים (נתון ידוע ומוכח), ובהקשר של מחלות נפש, הנתונים דומים. בשל התניות חברתיות ותרבותיות ומעצם היותי אישה בעולם, אני מתוודעת לגורמים ולאתגרים רבים שיכולים להוביל למורכבות נפשית. גוף האישה חווה מידות שינויי גוף ובשל כך, עלול לסבול מדימוי גוף, אנורקסיה, בולמיה וערך עצמי נמוך. משם , אלימות מילולית, נפשית פיזית, הטרדות מיניות וכל זה לא נעצר גם כאשר אישה מתכננת הבאת חיים לעולם ועוברת תהליך הריון, דכאון לידה , הפלה, לידה שקטה, חופשת לידה ועוד"..

תערוכת הבוגרים של המחלקה לעיצוב פנים

פתיחה: יום חמישי, 13 ביולי. נעילה: יום שישי, 21 ביולי 2023 פתיחה חגיגית תתקיים ביום חמישי 13 ביולי בשעה 19:00

התערוכות יהיו פתוחות לקהל בימי ראשון עד חמישי בשעות 10:00 – 21:00,  בימי שישי בשעות 10:00 – 14:00, בימי שבת התערוכות סגורות.

הכניסה לתערוכות חופשית!

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-05-02 at 14.02.07_4d2b17e4

חנות עלתה באש בבת ים

תפריט נגישות