דף הבית / חדשות העיר משני / כך תתמודדו עם יתוש הנמר האסייתי

כך תתמודדו עם יתוש הנמר האסייתי

רונן דמארי

 

מזג האוויר מתחיל להתחמם ועימו גם "עונת היתושים". יחידת ההדברה באגף התברואה שמינהל איכות הסביבה בעירייה פועלת רבות בנושא, בין היתר: ריסוס תעלות ומעברי מים (קולטנים), סריקות בשטחים פתוחים על מנת לאתר מאגרי מים, מניעה יזומה בחצרות הבתים, ובין היתר ביקורות במשתלות וצמיגיות (פנצ'ריות) ברחבי העיר.

ביחידת ההדברה מנחים כיצד ניתן להימנע מעקיצות ומסבירים, כיוון שמדובר ביתוש עם טווח תעופה קצר, סביר להניח שאם נעקצתם, אזי שמוקד הדגירה מצוי בחצר ביתכם או בסמוך. נקבת היתוש מסתפקת בכלי קיבול קטנים בכדי להטיל את הביצים. צמיגים, כדי חרס שהושארו בחצר, תחתיות עציצים, אגרטלים, מזרקות ביתיות קטנות, מרזבים סתומים ועוד, עשויים לשמש מוקד דגירה של היתוש.

אז איך ניתן להתמודד עם הנמר האסייתי ? ראשית, יש לקיים סריקה שבועית באזור מגוריכם, על מנת לאתר מקורות מים עומדים, במידה ואותרו הכלים כמו: דליים, צמיגים, תחתיות עציצים וכלי קיבול אחרים בהם הצטברו מים עומדים, יש לדאוג לרוקן אותם ממים. בנוסף, יש למנוע דליפה בברזים היוצרים שלוליות ולהימנע מהשקיית יתר בגינות. חשוב להדגיש כי גם לחות גבוהה מושכת יתושים.

ביחידת ההדברה מסבירים שההתמודדות מול הנמר האסייתי היא מניעתית, ריסוס נקודתי אינו יעיל ולא יפתור את הבעיה, שכן אם בקרבת מקום ישנו מוקד דגירה, אזי שהמפגע לא ייעלם ותימשך תופעת היתושים והעקיצות. שיתוף הפעולה של התושבים הוא חשוב ביותר ורק שיתוף פעולה מצדכם, יסייע בכדי לצלוח את העונה החמה ללא עקיצות.

 

מחזיקת תיק איכות הסביבה, חברת המועצה קרן דנה ג'דה, מוסיפה: "כמדי שנה, עיריית ראשון לציון נערכת להתמודד עם מטרד היתושים. בשביל זה אנו זקוקים גם לתושבים, היתושים לא חייבים להעיב לנו על עונת הקיץ, עם היערכות מוקדמת וערנות נוכל לעבור את הקיץ ללא עקיצות".

קרן דנה ג'דה. צילום: יח"צ

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה צילום דוברות משטרת ישראל

בוקר קשה ברחובות

תפריט נגישות