דף הבית / חדשות העיר משני / "חג השכנים" בראשון לציון

"חג השכנים" בראשון לציון

רונן דמארי

"חג השכנים" הוא מסורת שנוצרה בחו"ל במטרה לחזק את הקהילתיות בשכונות המגורים וליצור חיבור וקרבה בין התושבים. החג מצויין ביותר מ-36 מדינות ברחבי העולם ומאות אנשים שיוצאים לרחובות העיר והשכונה בשביל להכיר באמת ומקרוב את השכנים שלהם. בארץ מדובר על מסורת שקיימת כבר כמה שנים אותה מובילה עמותת בינ"ה.

השנה עמותת אנוש – העמותה הישראלית לבריאות הנפש הצטרפה למסורת והסניף העיר הזמין את השכנים מרחוב אוסטשינסקי והסביבה לבוא ולהתארח בגינה הצבורית.

ביום שלישי שעבר, בשעות אחר הצהריים, התאספו למפגש ובילוי משותף שכנים מהבניינים הסמוכים, ילדים בגילאים שונים, מתמודדים מעמותת אנוש ואנשי צוות. ביחד נפגשנו בגינה, עם שולחנות של כיבוד משותף, פינת איפור לילדים, שירה בציבור והרבה שמחה.

"הבחירה ברחוב אוסטשינסקי לא הייתה מקרית. יש לנו ברחוב ארבע דירות קבוצתיות וחשבנו שזו הזדמנות שלנו להכיר ולארח את השכנים במרחב הקהילתי" אמרה לילך דאלי, מנהלת הסניף.

רבקה שכנה מאוסטשינסקי 23 "ראינו את ההזמנה שהייתה תלויה בבניין והחלטנו להגיע. אנחנו בעד שיתוף פעולה ורצינו להכיר מקרוב את פעילות העמותה ואת השכנים שלנו. זה רעיון נפלא וכל הכבוד למי שיזם את הרעיון". ושלום, שכן נוסף מהבניין מוסיף "תמיד עברתי ליד הסניף שלכם ברחוב בילו 21 ולא נכנסתי. עכשיו אני אגיע לבקר ואולי אפילו אתנדב".

דפנה וניר, מתמודדים המקבלים שרות בעמותת אנוש, שניהם מוזיקאיים יוצרים שרו משיריהם וכן שירים אחרים ומוכרים בלווי שירונים.

היה שמח, טעים, תחושה של ביחד . מחכים כבר לשנה הבאה לחג השכנים. אין ספק שזה יהפוך להיות מסורת מבורכת בעיר.

עמותת אנוש – מסייעת למתמודדים עם מוגבלות נפשית ומספקת שירותי שיקום חדשניים ופורצי דרך, המבוססים על התאמה אישית ועל ערכי גישת ההחלמה, המאפשרים לאדם לחיות חיים מלאים ובעלי משמעות.

חג השכנים
צילום: באדיבות אנוש

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה צילום דוברות משטרת ישראל

בוקר קשה ברחובות

תפריט נגישות